BIFFI, ELISABETTA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 13.919
NA - Nord America 7.674
AS - Asia 6.281
SA - Sud America 885
AF - Africa 168
OC - Oceania 158
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 12
Totale 29.097
Nazione #
IT - Italia 8.400
US - Stati Uniti d'America 7.371
SG - Singapore 1.791
CN - Cina 1.363
HK - Hong Kong 1.241
VN - Vietnam 1.197
RU - Federazione Russa 981
DE - Germania 828
BR - Brasile 718
SE - Svezia 680
FR - Francia 665
IE - Irlanda 597
GB - Regno Unito 418
UA - Ucraina 359
CA - Canada 246
NL - Olanda 168
FI - Finlandia 142
ID - Indonesia 121
AU - Australia 112
KR - Corea 109
ES - Italia 102
DK - Danimarca 101
ZA - Sudafrica 94
AT - Austria 92
CH - Svizzera 76
IN - India 73
AR - Argentina 71
TR - Turchia 71
JP - Giappone 52
PK - Pakistan 52
PL - Polonia 52
NZ - Nuova Zelanda 42
GR - Grecia 39
BE - Belgio 35
NO - Norvegia 35
MX - Messico 34
CZ - Repubblica Ceca 31
PH - Filippine 31
BD - Bangladesh 28
LT - Lituania 24
MY - Malesia 22
CO - Colombia 21
EC - Ecuador 21
IQ - Iraq 20
CL - Cile 19
KE - Kenya 17
NP - Nepal 13
AE - Emirati Arabi Uniti 12
MA - Marocco 12
PT - Portogallo 11
RS - Serbia 11
EU - Europa 10
HU - Ungheria 10
PE - Perù 10
UZ - Uzbekistan 10
HR - Croazia 9
IR - Iran 9
PY - Paraguay 9
TH - Thailandia 9
IL - Israele 8
LV - Lettonia 8
RO - Romania 8
VE - Venezuela 8
EG - Egitto 7
SI - Slovenia 7
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 7
TW - Taiwan 7
DZ - Algeria 6
GH - Ghana 6
JO - Giordania 6
SA - Arabia Saudita 6
UG - Uganda 6
AL - Albania 5
AZ - Azerbaigian 5
LB - Libano 5
SN - Senegal 5
UY - Uruguay 5
HN - Honduras 4
JM - Giamaica 4
OM - Oman 4
TN - Tunisia 4
BG - Bulgaria 3
BH - Bahrain 3
BO - Bolivia 3
ET - Etiopia 3
FJ - Figi 3
LK - Sri Lanka 3
MK - Macedonia 3
PR - Porto Rico 3
SM - San Marino 3
TT - Trinidad e Tobago 3
BA - Bosnia-Erzegovina 2
DO - Repubblica Dominicana 2
GD - Grenada 2
KZ - Kazakistan 2
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 2
NI - Nicaragua 2
PA - Panama 2
SC - Seychelles 2
TZ - Tanzania 2
Totale 29.076
Città #
Ann Arbor 1.399
Milan 1.397
Hong Kong 1.201
Singapore 1.045
Dublin 568
Frankfurt am Main 554
Ashburn 525
Chandler 521
Rome 375
Jacksonville 365
Ho Chi Minh City 363
Wilmington 283
New York 279
Hanoi 264
Dallas 253
Beijing 245
Princeton 241
Dearborn 239
Hefei 239
Fairfield 190
Woodbridge 185
Bologna 159
Turin 159
Santa Clara 153
Florence 140
Los Angeles 134
Houston 126
Brescia 115
Monza 115
Moscow 115
Nanjing 103
Naples 99
Shanghai 98
Seoul 92
Jakarta 83
Seattle 83
Padova 81
Boardman 79
Buffalo 73
Bari 71
Dong Ket 69
Como 65
Cambridge 63
São Paulo 63
Vienna 62
Trieste 61
Verona 61
Lachine 59
Segrate 56
Palermo 55
Perugia 55
Toronto 55
The Dalles 52
Chicago 44
Napoli 44
Torino 44
Catania 42
Guangzhou 41
Helsinki 39
Andover 37
Bergamo 37
Tokyo 37
Da Nang 36
Nanchang 36
Nuremberg 35
Legnano 33
Genoa 32
Sydney 32
Desio 31
Haiphong 31
Venice 31
Brooklyn 30
Council Bluffs 30
Granarolo dell'Emilia e Viadagola 30
Melbourne 30
Rio de Janeiro 30
Amsterdam 28
Biên Hòa 28
Busto Arsizio 28
Glasgow 28
Parma 28
Pozzuoli 28
Shenyang 28
Christchurch 27
Ha Long 27
Sacramento 26
Can Tho 25
London 25
Vimodrone 25
Johannesburg 24
Tianjin 24
Warsaw 24
Chakwal 23
Modena 23
Ottawa 23
Paris 23
Stockholm 23
Denver 22
Hebei 22
Lawrence 22
Totale 15.001
Nome #
Educatori di storie. L’intervento educativo fra narrazione, storia di vita e autobiografia 1.025
Narrazione e pratiche educative: fra infanzia e adolescenza 701
La 'scrittura del caso' come strategia di ricerca per le professioni educative 526
Documentare l'agire educativo 448
Art-based methods. An approach to educational research 428
Le scritture professionali del lavoro educativo 419
Dai diritti alle strategie: il contributo della ricerca pedagogica per il coinvolgimento dei minorenni nei processi di policy-making 418
Motivations for paying regard to children’s right in relation to democracy and education: An analysis of Swedish and Italian policy investigations 412
Collage-making: a practice at the boundaries 380
Strategie educative e politiche di tutela per i minori non accompagnati: l'esperienza svedese e italiana a confronto 350
Art as documentation 340
Education for Sustainable Development and Children’s Involvement in Public Spaces. From Universalism to Places, from Rights to Capabilities: Some Evidence from a Research Project on the Regeneration of Public Spaces in Milan. 335
Documentazione e valutazione del lavoro pedagogico 322
Agenda 2030 and Children’s Right not to a co be Subjected to Violence: Educational policy in Sweden and Italy 321
Il metodo autobiografico: da formazione a educazione dell'adulto 309
La violenza sull'infanzia: ombra e ferita dell'educazione 300
Esplorare i significati della partecipazione dei minorenni attraverso il collage 300
L'agency di bambine e bambini. Spunti e traiettorie per progettare l'intervento educativo 295
'It's not the glue that makes the collage' (Max Ernst): Training in educational research as an artistic process 291
Città, relazioni e scuola. L’abitare urbano attraverso la ricerca partecipata con i/le giovani 289
Scrivere altrimenti. Luoghi e spazi della creatività narrativa 286
Pensare il proprio sentire: la scrittura autoanalitica per lo sviluppo professionale degli educatori 285
Tutelare i minori contro la violenza: dalle strategie alle pratiche 282
Scritture adolescenti. Esperienze di scrittura nella scuola secondaria 279
Inside Outside children's perspective in ECECC. Graphic as a reflective practice in an international study 276
Epistemological challenges on participatory methods with children. The ISOTIS pilot study on ECEC and primary children’s views on inclusion 273
Cosa può fare ed essere un bambino oggi? Riflessioni pedagogiche sul contributo dell’infanzia nella società contemporanea 271
Infanzia e giustizia sociale: bambine e bambini fra diritti e capacità 270
How to prepare professionals for leaving care: a training challenge 267
La casa come spazio educante: riflessioni pedagogiche a partire da uno studio durante il lockdown 266
A Universities Programme Of Art-Based And Art Informed Research 265
Children’s right not to be subjected to violence – a comparative discourse analysis of educational policy between Sweden and Italy 263
Designing a Curriculum for a Parent Training Course on the Prevention of Violence Against Children: Some Insights from a European Project 259
‘We discovered places we never used before’. Home and parenting geographies during the 2020 lockdowns in Italy and Greece 258
Tutelarsi dall’emergenza: ripensare le pratiche educative nella tutela dei minorenni attraverso l’esperienza della pandemia 250
Meanings and strategies of child participation in residential care centers: a theoretical reflection 249
Il rovescio della trama educativa. Infanzia tra intimità e violenza 243
Inside outside children’s perspective in ececc: Graphic as a reflective practice in an international study 240
Narrazione 237
La partecipazione dei giovani al bene comune: il ruolo dell’educazione nelle strategie europee dedicate alle nuove generazioni 228
Training Teachers to Prevent Violence Against Children: The First Line Against Family Violence 228
FROM FREIRE’S NOTION OF PARTICIPATION TO CHILDREN’S RELATIONAL AGENCY: CONTRIBUTIONS FROM AND TO THE CA APPROACH 228
The United Nations Convention on the Rights of the Child: a milestone for a pedagogical reflection on the meanings of childhood and democracy 227
Documenting inside/outside children's perspective: the Italian perspective 227
Pedagogical Documentation 218
Documenting children in alternative care services: Transitional spaces between ‘being spoken for’ and ‘speaking for oneself’ 214
Visual Pathways: Using Visual Board for Supporting Youth Participation in Research 212
Parents under Lockdown: the Impacts of the COVID-19 Pandemic on Families 211
The ABR Global Classroom Experience. Art as Language and Strategy in Educational Research Training 210
Recenzione di "Un senso per il padre. Oltre il clamore di un'assenza", di Ivano Saini 207
When violence is at the border of the visible: the violence of the smallest gestures 206
null 203
Parental subjective wellbeing during the COVID-19 lockdown: evidence from the epicenter of a pandemic crisis. 203
Il metodo autobiografico 202
Narrazione e pratiche educative 199
Oltre la retorica della partecipazione:i giovani e le nuove forme dell’agire politico 198
Recensione di: Indagare l'esperienza. L'intervista fenomenologica nela ricerca educativa, di Chiara Sità, Roma: Carocci, 2012 196
An unexpected encounter: Educational science and psychoanalysis in the phenomenological pedagogy of Piero Bertolini 187
Child participation in the protection system through the lenses of the capability approach: questions about who, how and whose terms 185
L’utilizzo di un software per l’analisi nella ricerca qualitativa. Potenziali e limiti di NVivo in un progetto fenomenologico-ermeneutico 185
Researching oneself through the collage 182
Agency, participation in decision making and wellbeing among care leavers in care system: A quantitative mediation study 181
Feeling the emotions, finding the resources: a pathway toward balanced parenting? 181
Exploring Collage in Narrative Inquiry: Beside and Beyond Words 180
Higher education students meeting careleavers. An academic research project on social justice enhancing service learning 178
Pedagogical documentation as a shared experience of understanding childhood 176
Quando la ricerca diventa spazio aperto di educazione alla cittadinanza: l’esperienza di B-YOUth Forum 173
L'approccio autobiografico per un'educazione interculturale a scuola 172
Jointly Building an Evaluation Culture: A Workshop Methodology for a European Project in the Field of Adult Education 171
The role of education in preventing violence against children: the VIOLE-LAB experience 170
Formare alla cittadinanza democratica attraverso la ricerca: il contributo dell’università 169
Giovani, lettura e altre trasgressioni 168
The rights of children and the duties of adults 167
Scrittura e adolescenza: fra creatività ed espressione di sé 166
Educare (con) le storie 166
Utilizzare il collage per ricercare l'educazione 162
Sustaining life on earth: arts-based responses to the lived experience of COVID-19 161
Training strategies for equipping early childhood education and care professionals to prevent corporal punishment against children in the home 160
Pedagogical documentation as 'agora': why it may be viewed as a form of citizenship for children, parents and communities. 160
Care leavers’ participation in collective decision-making. First findings within a European project 158
The Meanings of Care Leavers’ Participation: Moving between Rights and Capabilities. First Findings within a European Project. 156
Narrating Education: the role of writing practices in the professional development of educators 156
The "Just youth. Having a say is a sustainable action" experience: first reflections on the methodology of a University orientation program 155
Scrivere libera-mente. Laboratorio permanente di scrittura autobiografica 155
The Use of Pedagogical Documentation and Artistic Languages in Research with Young Children 155
Il ruolo dei diritti dell'infanzia nell'educazione 0-6 153
Per un approccio autobiografico alla formazione degli educatori 153
ABR Training for Educational Research: The Global Classroom Project 150
Narratives Practices for Counselling in Educational Context 149
Sustaining life on earth: An arts-based research exploration of collective lived experiences of COVID-19 147
WHEN EDUCATIONAL WORDS BECOME VIOLENT: THE RISK OF HATE SPEECH WITHIN THE EDUCA-TIONAL RELATIONSHIP 147
Didattiche per un'educazione alla cittadinanza 146
Dal caso al sapere professionale. Lo studio di caso come strategia per imparare ad apprendere dalla propria esperienza 146
Pedagogical Documentation 144
Evaluation for the professional development of adult education staff: a european project 144
Recensione di "La pratica dell'aver cura", di L. Mortari, 143
Recensione di "Consulenza e mediazione pedagogica", di F. Telleri (a cura di) 142
Teacher training for the prevention, reporting and addressing of violence against children 140
Pedagogisti e assistenti sociali nella tutela minorile: storie di intrecci virtuosi 140
CONECTANDO EDUCACIÓN, DERECHOS DEL NIÑO Y ENFOQUE DE CAPACIDADES 139
Totale 23.963
Categoria #
all - tutte 85.860
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 85.860


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/20211.802 0 0 0 0 0 290 319 197 261 221 222 292
2021/20221.846 240 156 163 208 110 125 111 85 104 67 123 354
2022/20232.996 327 537 239 216 248 505 108 180 259 68 141 168
2023/20243.531 231 174 160 221 402 485 507 165 318 277 218 373
2024/20256.876 389 626 463 443 565 257 538 348 650 935 656 1.006
2025/20266.271 1.619 1.154 1.000 1.236 1.160 102 0 0 0 0 0 0
Totale 29.949