Sfoglia per Afferenza DIPARTIMENTO DI SCIENZE UMANE PER LA FORMAZIONE "RICCARDO MASSA"
Le pratiche agite nello Spazio Gioco
2022 Barbanti, C; Ferrante, A
Kivu e Cabo Delgado: contesto, immaginario e il ruolo dell’antropologia negli interventi umanitari in due conflitti ignorati
2022 Occa, E
Children’s digital skills acquisition in non-formal educational contexts: the role of facilitators’ technological imaginaries and teaching practices
2022 Cino, D; Brandsen, S; Bressa, N; Mascheroni, G; Zaman, B; Eriksson, E
Ecologies of Education: a Pedagogical Perspective Beyond Anthropocentrism
2022 Galimberti, A; Ferrante, A; Gambacorti Passerini, M
High prevalence of mental health disorders in HIV positive adolescents and youths: an observational study from 8 health services in Beira district, Mozambique
2022 Occa, E
Piloting government tools for community epidemiological surveillance on Covid19 at IDPs sites in two provinces of Mozambique
2022 Occa, E
Tracce di scuola attiva nella pedagogia popolare e nelle esperienze di seconda opportunità
2022 Zecca, L; Cotza, V
Infographic first wave - Italy
2022 Mascheroni, G; Cino, D
Open Science e trasformazione dei saperi. La case history CO:RE - Children Online: Research and Evidence.
2022 Aroldi, P; Cino, D
Media Literacy Versus Fake News. Esperienze e best practice in Italia
2022 Aroldi, P; Carenzio, A; Cino, D; Paradisi, A; Pratesi, A
Children's development of social understanding. Using language games to promote the comprehension of mental states
2022 Grazzani, I; Ornaghi, V
Vajont: Dal mito del progresso al lavoro della memoria
2022 Calzana, C
Adolescents’ mental health during the Covid-19 pandemic: The role of SEL skills and resilience
2022 Conte, E; Grazzani, I; Ornaghi, V; Cavioni, V; Agliati, A; Gandellini, S; Cefai, C; Bartolo, P; Camilleri, L; Rose O'Riordan, M
AN EXPLORATORY STUDY ON THE IMPACT OF THE COVID-19 PANDEMIC ON MENTAL HEALTH AND QUALITY OF LIFE DURING THE FIRST OUTBREAK IN ITALY
2022 Cavazzoni, F; Pancake, R; Veronese, G
Il Welfare del tempo
2022 Cappa, F
La migrazione in prospettiva. Regioni di Kolda e Sédhiou (Senegal), Gabu (Guinea-Bissau)
2022 Bellagamba, A; Baldé, E
La "strana" carenza di di educatori ed educatrici
2022 Tramma, S
Towards computational empowerment of disadvantaged children and youth in non-formal learning contexts
2022 Mascheroni, G; Zaman, B; Eriksson, E; Cino, D; Brandsen, S; Bressa, N
Riproduzione, persona e relazioni parentali. Scegliere dopo una diagnosi di anomalie fetali
2022 Mattalucci, C
Children’s digital engagement in informational, communication, and entertainment activities: the role of digital skills, family, and individual characteristics.
2022 Cino, D; Lacko, D; Mascheroni, G; Smahel, D
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile