CONTE, ELISABETTA
CONTE, ELISABETTA
DIPARTIMENTO DI SCIENZE UMANE PER LA FORMAZIONE "RICCARDO MASSA"
Favorire lo sviluppo socio-emotivo e cognitivo attraverso la conversazione: una ricerca-intervento in età prescolare
2013 Ornaghi, V; Piralli, F; Cherubin, E; Conte, E
'Let's Talk about Emotions!'. The Effect of Conversational Training on Preschoolers' Emotion Comprehension and Prosocial Orientation
2015 Ornaghi, V; Grazzani, I; Cherubin, E; Conte, E; Piralli, F
Comprensione delle emozioni e comportamenti prosociali nella prima infanzia
2016 Conte, E; Cherubin, E; Grazzani, I
Emotion comprehension, language, prosociality and temperament in 2- and 3-years-olds: Preliminary results fron an Australian sample
2016 Conte, E; Grazzani, I; Pepe, A
Social, emotional and health skills in Italian education system
2017 Grazzani, I; Ornaghi, V; Conte, E
Osservazione nei contesti educativi: La ‘Griglia del Comportamento Prosociale’
2017 Conte, E; Grazzani, I
Servizi per l'infanzia promotori dello sviluppo socio-emotivo dei bambini: programmi evidence-based per la promozione del cambiamento.
2017 Brazzelli, E; Conte, E; Grazzani, I
Helping behaviors in early childhood: The role of social cognition and language
2017 Conte, E; Grazzani, I
The role of social cognition in children's prosocial behaviors: A multi-method study with a sample of 2-3 year-olds
2017 Conte, E
Relazional...mente. Ricerca psicologica sulla comprensione sociale nei contesti educativi per l'infanzia
2017 Grazzani, I; Agliati, A; Brazzelli, E; Conte, E; Farina, E; Ornaghi, V
I comportamenti di aiuto nella prima infanzia. Uno studio multi-tratto multi-metodo sugli effetti di cognizione sociale e linguaggio recettivo
2017 Conte, E; Grazzani, I; Pepe, A
Empatia e comportamenti aggressivi nella prima infanzia
2017 Conte, E
Effetti delle abilità di cognizione sociale e linguaggio recettivo sui comportamenti prosociali di aiuto in bambini di 2 e 3 anni
2017 Conte, E; Grazzani, I; Pepe, A
Learning to Be. Development of practices and methodologies for assessing social, emotional and health skills within education systems.
2017 Grazzani, I; Ornaghi, V; Agliati, A; Cavioni, V; Conte, E; Mantovani, F; Zurloni, V
The relation between emotion understanding and theory of mind in children aged 3 to 8: The key role of language
2018 Grazzani, I; Ornaghi, V; Conte, E; Pepe, A; Caprin, C
Learning to Be: Development of practices and methodologies for assessing social, emotional, and health skills within education systems
2018 Conte, E; Cavioni, V; Grazzani, I; Ornaghi, V; Agliati, A
Social and Emotional Learning and Resilience in Schools: Projects from Europe
2018 Cavioni, V; Conte, E
The association between social and emotional competences in toddlers and preschoolers
2018 Conte, E; Grazzani, I
Back to school days: Investigating adults' memories and emotions about teachers
2018 Cavioni, V; Conte, E
Aiuto, condivisione e consolazione. Sviluppo e promozione dei comportamenti prosociali al nido.
2018 Brazzelli, E; Conte, E; Grazzani, I