GRAZZANI, ILARIA

GRAZZANI, ILARIA  

DIPARTIMENTO DI SCIENZE UMANE PER LA FORMAZIONE "RICCARDO MASSA"  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 264 (tempo di esecuzione: 0.031 secondi).
Titolo Tipologia Data di pubblicazione Autori File
Assessing teachers' social and emotional competence: The validation of SECTRS in Italy, Latvia, and Portugal 01 - Articolo su rivista 2024 Grazzani, ICavioni, VConte, EOrnaghi, VPepe, A +
Bridging the SEL CASEL framework with European educational policies and assessment approaches 01 - Articolo su rivista 2024 Cavioni, VGrazzani, I +
Developing emotional competence in early years education settings: The value of conversing about emotions and other mental states 02 - Intervento a convegno 2024 Grazzani, I
Editorial: Introduction to the Special Issue on Assessing Children's Social Emotional Learning to Guide Improvement Programs 01 - Articolo su rivista 2024 Grazzani, ICavioni, V +
Favorire la salute mentale nella scuola dell'infanzia. Le figure educative come motori di cambiamento 01 - Articolo su rivista 2024 Conte, EGrazzani, I
Giochi linguistici e teoria della mente nella prima e seconda infanzia / Language games and the development of theory of mind in infancy and childhood 03 - Contributo in libro 2024 Grazzani, I
Implicit theory of mind in infancy: an experimental study based on an unexpected-identity task 02 - Intervento a convegno 2024 Grazzani, IConte, EDatteri, EPepe, A
La teoria della mente nell'infanzia: la competenza comunicativo-linguistica c'entra? Theory of mind in infancy: does the communicative and linguistic competence matter? 02 - Intervento a convegno 2024 Grazzani, IConte, EDatteri, EPepe, A
Lo sviluppo delle emozioni e della competenza emotiva 03 - Contributo in libro 2024 Grazzani, I +
Measurement Invariance of Children's SEL Competencies: An Examination of the SSIS SEL Brief Scales with a Multi-Informant Sample from Six Countries 01 - Articolo su rivista 2024 Grazzani, ICavioni, VConte, EOrnaghi, V +
Measuring social and emotional learning skills of preschool children in Croatia: Initial validation of the SSIS SEL Brief Scales 01 - Articolo su rivista 2024 Grazzani, ICavioni, V +
Promoting theory of mind and emotion understanding in preschool settings: An exploratory training study 01 - Articolo su rivista 2024 Grazzani, I
Teachers' mental health during Covid-19: An evidence-based program for teachers 01 - Articolo su rivista 2024 Grazzani, ICavioni, V +
The development of social cognition in the 0-6 years period. A narrative review focused on the role of language [Lo sviluppo della comprensione sociale Una rassegna narrativa focalizzata sul linguaggio nella fascia 0-6 anni] 01 - Articolo su rivista 2024 Grazzani, IConte, E
A multi-component curriculum to promote teachers’ mental health: Findings from the PROMEHS program 01 - Articolo su rivista 2023 Cavioni, ValeriaGrazzani, IlariaOrnaghi, VeronicaAgliati, AlessiaGandellini, SabinaConte, Elisabetta +
L'apprendimento sociale ed emotivo. Teorie e buone pratiche per promuovere la salute mentale a scuola 04 - Monografia 2023 Cavioni, VGrazzani, I
La scoperta della mente nell'infanzia 01 - Articolo su rivista 2023 Grazzani, I
Supporting Preschoolers’ Mental Health and Academic Learning through the PROMEHS Program: A Training Study 01 - Articolo su rivista 2023 Conte, E.Cavioni, V.Ornaghi, V.Agliati, A.Gandellini, S.Grazzani, I. +
Validation of Italian students' self-ratings on the SSIS SEL brief scales 01 - Articolo su rivista 2023 Cavioni, VConte, EGrazzani, IOrnaghi, VPepe, A +
Adolescent social emotional skills, resilience and behavioral problems during the COVID-19 pandemic: A longitudinal study in three European countries 01 - Articolo su rivista 2022 Conte, ElisabettaAgliati, AlessiaCavioni, ValeriaGandellini, SabinaGrazzani, IlariaOrnaghi, Veronica +