PAGANI, VALENTINA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 3.142
NA - Nord America 2.411
AS - Asia 474
OC - Oceania 35
SA - Sud America 12
AF - Africa 8
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 1
Totale 6.083
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 2.353
IT - Italia 1.842
DE - Germania 337
SE - Svezia 258
IE - Irlanda 231
CN - Cina 214
HK - Hong Kong 115
GB - Regno Unito 74
DK - Danimarca 71
FR - Francia 65
VN - Vietnam 60
CA - Canada 54
UA - Ucraina 45
FI - Finlandia 31
NL - Olanda 28
AU - Australia 27
BE - Belgio 26
PH - Filippine 24
PT - Portogallo 24
ES - Italia 22
TR - Turchia 21
GR - Grecia 18
AT - Austria 15
RO - Romania 14
PL - Polonia 11
CH - Svizzera 8
IN - India 8
JP - Giappone 8
NZ - Nuova Zelanda 8
RU - Federazione Russa 7
AR - Argentina 6
BR - Brasile 6
MX - Messico 4
NO - Norvegia 4
BG - Bulgaria 3
CZ - Repubblica Ceca 3
IL - Israele 3
KR - Corea 3
KZ - Kazakistan 3
ZA - Sudafrica 3
AE - Emirati Arabi Uniti 2
EG - Egitto 2
IR - Iran 2
JO - Giordania 2
MN - Mongolia 2
PK - Pakistan 2
SG - Singapore 2
BA - Bosnia-Erzegovina 1
EU - Europa 1
HR - Croazia 1
HU - Ungheria 1
KE - Kenya 1
MT - Malta 1
MU - Mauritius 1
MY - Malesia 1
NG - Nigeria 1
NP - Nepal 1
SA - Arabia Saudita 1
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 1
Totale 6.083
Città #
Ann Arbor 963
Milan 341
Frankfurt am Main 246
Dublin 228
Chandler 210
Wilmington 135
Woodbridge 108
Hong Kong 104
Fairfield 92
New York 90
Rome 78
Princeton 76
Dearborn 69
Ashburn 67
Jacksonville 56
Shanghai 49
Houston 40
Dong Ket 38
Boardman 32
Segrate 30
Nanjing 28
Brescia 27
Seattle 27
Bologna 25
Guangzhou 23
Como 22
Bergamo 20
Cambridge 19
Monza 18
Turin 18
Brisbane 17
Torino 17
Nanchang 16
Ciampino 15
Helsinki 15
Palermo 14
Cassano d'Adda 13
Erba 13
London 13
Andover 12
Brussels 12
Dallas 12
Sacramento 12
Athens 11
Beijing 11
Gualtieri 11
Padova 11
Ardea 10
Shenyang 10
Vienna 10
Falls Church 9
Gallarate 9
Lachine 9
Lisbon 9
Lucca 9
Napoli 9
Paderno Dugnano 9
Redmond 9
Toronto 9
Cagliari 8
Istanbul 8
Kunming 8
Lecco 8
Berlin 7
Cardito 7
Florence 7
Giussano 7
Jinan 7
Lawrence 7
Mariano Comense 7
Naples 7
Sarcedo 7
Trieste 7
Agrate Brianza 6
Arnhem 6
Calcinate 6
Deux-Montagnes 6
Fara Gera d'Adda 6
Gavirate 6
Genova 6
Hangzhou 6
Hebei 6
Martinengo 6
Seveso 6
Tianjin 6
Trento 6
Treviso 6
Vicenza 6
Asso 5
Atlanta 5
Bern 5
Calolziocorte 5
Cantù 5
Changsha 5
Christchurch 5
Edmonton 5
Jiaxing 5
Montreal 5
Okazaki 5
Ottawa 5
Totale 3.867
Nome #
Dare voce ai dati. L’analisi dei dati testuali nella ricerca educativa 542
Design for inclusion in a linguistically and culturally diverse Europe: challenges in the development of a Virtual Learning Environment 332
Children’s views on inclusion. The ISOTIS international participatory research with and for children 237
La ricerca partecipativa con i bambini come forma di educazione democratica. Riflessioni etiche e ricadute formative del progetto di ricerca europeo ISOTIS in 8 Paesi 201
Teacher-child relationship quality in ECEC settings. A mixed-methods study of the CLASS tool application in Italy 199
Epistemological challenges on participatory methods with children. The ISOTIS pilot study on ECEC and primary children’s views on inclusion 199
What do you think about INVALSI tests? School directors, teachers and students from Lombardy describe their experience 194
A critical cultural approach to CLASS. The voice of Italian ECEC teachers. 194
L’analisi dei dati testuali nella ricerca qualitativa 191
Le prove INValSI nella scuola: processi organizzativi, comunicativi e informativi nell’esperienza di dirigenti, insegnanti e studenti. Uno studio qualitativo in Lombardia. 187
What is universal? A critical cultural approach to CLASS. The voice of Italian, Portuguese and Dutch ECEC teachers 180
Is validation always valid? Cross-cultural complexities of standard-based instruments migrating out of their context 179
La didattica a distanza dal punto di vista dei genitori 174
“Da un giorno all’altro abbiamo dovuto cambiare lavoro”. L’esperienza della scuola a distanza dalla voce degli insegnanti 158
Is validation always valid? Cross cultural complexities of standard-based instruments migrating out of their context. A Study on CLASS Pre-K in Italy (3-6 ECEC services). 153
Coniugare valutazione standardizzata e approccio partecipativo-riflessivo. Un’esperienza di ricerca collaborativa nei servizi per l’infanzia italiani 149
Parents’ view on distance learning during lockdown. A national survey 148
Povertà educativa, diritto all’educazione e approccio alle capacità. La voce di educatrici e insegnanti dei servizi educativi per l’infanzia e di scuola primaria 141
Teachers’ self-efficacy and intercultural classroom practices in diverse classroom contexts: A cross-national comparison 137
D.4.5 Technical report on the Child Interview study. Children’s views on inclusion at school 133
Ricerca partecipativa, pratiche di vita democratica, benessere e inclusione a scuola. Apprendimenti dei bambini e competenze degli insegnanti 132
The educational and formative potential of multilingual digital storytelling: a study in a culturally diverse primary school in Italy 128
Le quattro stagioni di scuola e servizi educativi per l’infanzia italiani ai tempi del COVID-19 127
A new perspective on quality evaluation: fostering teachers’ reflectivity using standard-based assessment tools within a participatory framework 122
Participatory research with children as a training ground for democratic education 120
School quality and standard-based evaluation in Italy: the voices of teachers and students 119
Italian validation of the Academic Behavioural Confidence Scale with Teacher Education Students 113
A critical-cultural approach to standardized evaluation instruments. A mixed methods study of the CLASS Toddler application in Italy 112
A critical cultural approach to standardized evaluation tools. A study on CLASS through the voices Italian, Portuguese and Dutch ECEC teachers 110
Quality and curriculum: new trends of the national and local debate in Italy 109
Transforming schools through teacher-child relationship 107
The ISOTIS Child Study on well-being and inclusion at school 104
La scuola in presenza dovrebbe essere qualcosa di più della DAD”. Riflessioni sulla scuola in pandemia di studenti di scuola superiore in Lombardia 101
Quality assessment in international research: The CLASS case. 95
Implementation of ICT-Facilitated Parent- and Family-Focused Interventions in Culturally and Linguistically Diverse Contexts 88
Student voice e formazione insegnanti. Ricerche e riflessioni in divenire 82
Ouve-me, eu participo! Uma análise antropológica da participação das crianças: o caso do estudo internacional de investigação participativa 'Feel good: A visão das crianças sobre a inclusão 82
Building inclusive and well-being school communities and ‘citizenization’ through active children’s participation. The ISOTIS Study 72
Cittadinanze globali e multiculturali. Temi, metodologie e strategie 71
Scaffolding patterns of dialogic exchange in toddler classrooms 70
"From occupation to participation": student voice and reflections on how to rethink high school experience, centered on relationship, student’s engagement and school's educational dimension 68
Teacher-parent relationship in ECE and primary education. A Cross-National Study in Six European Countries 60
Behind the numbers. A mixed-methods study of the CLASS tool application in Italy 60
Promoting democratic learning environments and teachers’ professionalisation through children’s active participation 58
Valutare per riprogettare. Uno studio mixed-methods sul cambiamento demografico degli studenti del corso laurea in Scienze della Formazione Primaria 52
Education in the time of coronavirus. The voices of Italian ECEC and primary school professionals 49
Building inclusive and well-being school communities and “citizenization” through children’s active participation. The ISOTIS study 23
Rethinking accountability. For a culture of holistic quality assessment 15
La scuola come luogo di partecipazione democratica, socialità e apprendimento attivo. La prospettiva e i vissuti degli studenti sul movimento studentesco e l'occupazione delle scuole nell’a.s. 2021-2022 sul territorio di Milano 10
Totale 6.487
Categoria #
all - tutte 15.497
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 15.497


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/201990 0 0 0 0 0 0 0 0 0 23 15 52
2019/2020813 75 44 31 54 66 78 107 111 72 40 78 57
2020/20211.461 73 26 152 171 181 160 120 97 84 79 60 258
2021/2022814 93 77 93 120 52 78 43 26 38 33 64 97
2022/20231.336 104 235 84 98 140 224 45 174 70 27 67 68
2023/20241.351 78 55 87 145 152 244 246 126 126 92 0 0
Totale 6.487