PAGANI, VALENTINA
PAGANI, VALENTINA
DIPARTIMENTO DI SCIENZE UMANE PER LA FORMAZIONE "RICCARDO MASSA"
La scuola in presenza dovrebbe essere qualcosa di più della DAD”. Riflessioni sulla scuola in pandemia di studenti di scuola superiore in Lombardia. Scholè
In corso di stampa Pagani, V; Maiorano, A; Pastori, G
"From occupation to participation": student voice and reflections on how to rethink high school experience, centered on relationship, student’s engagement and school's educational dimension
2022 Brognoli, M; Pagani, V; Pastori, G
Student voice e formazione insegnanti. Ricerche e riflessioni in divenire
2022 Pastori, G; Pagani, V; Maiorano, A; Brognoli, M
Promoting democratic learning environments and teachers’ professionalisation through children’s active participation
2022 Pastori, G; Pagani, V
Cittadinanze globali e multiculturali. Temi, metodologie e strategie
2022 Tassan, M; Pagani, V; Zaninelli, F
Implementation of ICT-Facilitated Parent- and Family-Focused Interventions in Culturally and Linguistically Diverse Contexts
2022 Ereky-Stevens, K; Pastori, G; Sidiropulu-Janků, K; Sarcinelli, A; Schünke, J; Trauernicht, M; Pagani, V; Mangiatordi, A
Building inclusive and well-being school communities and ‘citizenization’ through active children’s participation. The ISOTIS Study
2021 Pastori, G; Pagani, V
Participatory research with children as a training ground for democratic education
2021 Pagani, V; Pastori, G; Sarcinelli, A
Ricerca partecipativa, pratiche di vita democratica, benessere e inclusione a scuola. Apprendimenti dei bambini e competenze degli insegnanti
2021 Pastori, G; Pagani, V
La didattica a distanza dal punto di vista dei genitori
2021 Pagani, V; Pastori, G
Parents’ view on distance learning during lockdown. A national survey
2021 Pastori, G; Pagani, V; Mangiatordi, A; Pepe, A
Behind the numbers. A mixed-methods study of the CLASS tool application in Italy
2021 Pagani, V
Scaffolding patterns of dialogic exchange in toddler classrooms
2021 Salminen, J; Muhonen, H; Cadima, J; Pagani, V; Lerkkanen, M
Le quattro stagioni di scuola e servizi educativi per l’infanzia italiani ai tempi del COVID-19
2020 Pagani, V; Sarcinelli, A; Pastori, G
The ISOTIS Child Study on well-being and inclusion at school
2020 Pastori, G; Sarcinelli, A; Pagani, V
Education in the time of coronavirus. The voices of Italian ECEC and primary school professionals
2020 Pagani, V; Pastori, G; Zaninelli, F
Dare voce ai dati. L’analisi dei dati testuali nella ricerca educativa
2020 Pagani, V
“Da un giorno all’altro abbiamo dovuto cambiare lavoro”. L’esperienza della scuola a distanza dalla voce degli insegnanti
2020 Pagani, V; Passalacqua, F
La ricerca partecipativa con i bambini come forma di educazione democratica. Riflessioni etiche e ricadute formative del progetto di ricerca europeo ISOTIS in 8 Paesi
2020 Pastori, G; Pagani, V; Sarcinelli, A
Povertà educativa, diritto all’educazione e approccio alle capacità. La voce di educatrici e insegnanti dei servizi educativi per l’infanzia e di scuola primaria
2020 Pagani, V; Falcone, C; Pastori, G; Zaninelli, F