MANGIATORDI, ANDREA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 10.928
NA - Nord America 6.545
AS - Asia 3.093
SA - Sud America 186
OC - Oceania 124
AF - Africa 77
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 9
Totale 20.962
Nazione #
IT - Italia 6.575
US - Stati Uniti d'America 6.352
SG - Singapore 1.219
DE - Germania 960
FR - Francia 646
RU - Federazione Russa 579
CN - Cina 572
SE - Svezia 472
IE - Irlanda 372
HK - Hong Kong 306
GB - Regno Unito 272
PH - Filippine 257
UA - Ucraina 239
NL - Olanda 191
CA - Canada 167
DK - Danimarca 133
BR - Brasile 121
VN - Vietnam 115
AU - Australia 108
TR - Turchia 102
AT - Austria 96
ID - Indonesia 89
ES - Italia 86
IN - India 84
FI - Finlandia 74
KR - Corea 67
MY - Malesia 58
CH - Svizzera 48
BE - Belgio 39
PK - Pakistan 36
TH - Thailandia 34
JP - Giappone 32
IR - Iran 31
ZA - Sudafrica 28
CZ - Repubblica Ceca 27
PE - Perù 22
MX - Messico 21
TW - Taiwan 21
NO - Norvegia 20
GR - Grecia 18
EG - Egitto 16
CO - Colombia 13
NZ - Nuova Zelanda 13
PL - Polonia 13
CL - Cile 12
IL - Israele 11
LT - Lituania 11
PT - Portogallo 11
LK - Sri Lanka 10
NG - Nigeria 10
AR - Argentina 8
MA - Marocco 8
RO - Romania 8
EU - Europa 7
HR - Croazia 7
KZ - Kazakistan 7
RS - Serbia 7
AL - Albania 6
MT - Malta 6
SA - Arabia Saudita 6
BG - Bulgaria 5
IQ - Iraq 5
BD - Bangladesh 4
EC - Ecuador 4
HU - Ungheria 4
KE - Kenya 4
MZ - Mozambico 4
PA - Panama 4
AE - Emirati Arabi Uniti 3
OM - Oman 3
TN - Tunisia 3
UZ - Uzbekistan 3
VE - Venezuela 3
YE - Yemen 3
A1 - Anonimo 2
AZ - Azerbaigian 2
BH - Bahrain 2
GE - Georgia 2
JO - Giordania 2
LU - Lussemburgo 2
NP - Nepal 2
SC - Seychelles 2
TO - Tonga 2
UY - Uruguay 2
AM - Armenia 1
BN - Brunei Darussalam 1
DO - Repubblica Dominicana 1
DZ - Algeria 1
LV - Lettonia 1
LY - Libia 1
MM - Myanmar 1
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 1
PG - Papua Nuova Guinea 1
PY - Paraguay 1
TJ - Tagikistan 1
Totale 20.962
Città #
Ann Arbor 1.812
Milan 1.070
Frankfurt am Main 716
Singapore 449
Chandler 423
Rome 374
Dublin 352
Wilmington 324
Hong Kong 301
Woodbridge 285
Ashburn 279
Dearborn 260
Jacksonville 227
Fairfield 170
Naples 170
Houston 161
Princeton 137
New York 136
Bari 134
Los Angeles 133
Santa Clara 120
Mountain View 115
Florence 99
Nanjing 95
Vienna 89
Turin 78
Palermo 73
Bologna 67
Jakarta 66
Monza 58
Dong Ket 56
Seattle 53
Beijing 52
Padova 52
Boardman 49
Moscow 49
Catania 48
Shanghai 48
Brescia 45
Nanchang 45
Perugia 43
Lachine 41
Verona 41
Genoa 40
Andover 38
Dallas 38
Cambridge 37
Guangzhou 36
Seoul 36
Shenyang 34
Toronto 34
Bergamo 32
Nocera Superiore 32
Brussels 30
Council Bluffs 30
Dalmine 30
Kuala Lumpur 30
Fremont 29
Zhengzhou 29
Cagliari 28
Davao City 27
Jinan 27
Parma 26
Gallarate 25
Melbourne 24
Prague 24
Ottawa 23
Pavia 23
Lawrence 22
Paris 22
Montecatini Terme 21
Pescara 21
Tianjin 21
Hangzhou 20
Hebei 20
Sesto San Giovanni 20
Zurich 20
Changsha 19
Genova 18
London 18
Messina 18
Tortona 18
Trento 18
Altamura 17
Bolzano 17
Istanbul 17
Salerno 17
Vicenza 17
Hanoi 16
Kunming 16
Lipomo 16
San Diego 16
Suwon 16
Sydney 16
Torino 16
Cagayan de Oro 15
Cinisello Balsamo 15
Como 15
Helsinki 15
Jiaxing 15
Totale 10.725
Nome #
Didattica senza barriere. Universal design, tecnologie e risorse sostenibili 3.476
Costruire inclusione. Progettazione Universale e risorse digitali per la didattica 1.415
Universal design for learning: A meta-analytic review of 80 abstracts from peer reviewed journals 1.089
Applicazione del Training Mindfulness in bambini con ADHD 873
Facebook influence on university students' media habits: qualitative results from a field research 748
Applying Multimedia Learning Theory in Primary School - An Experimental Study about learning Settings using Digital Science Contents 517
How web design influences user experience: A multi-modal method for real-time assessment during web browsing 496
The CATS project 445
A Computer Based Support to Guided Note Taking: a Preliminary Study on University Students with Dyslexia 444
"New ECDL training material": Manuals accessible with high readability ["materiale formativo nuova ECDL": Manualistica accessibile ad alta leggibilità] 428
Readable texts on university websites: tools and suggestions from user research 401
New perspectives for inclusion: Special Education meets one-to-one computing 372
Design for inclusion in a linguistically and culturally diverse Europe: challenges in the development of a Virtual Learning Environment 368
Come ampliare l’inclusività nella presentazione delle conoscenze 307
La battaglia per l’inclusione tecnologica nella didattica: notizie dal fronte 301
Disability Services addressing Learning Disabilities: taking students’ voices into account 298
Application of a clinical training based on mindfulness in children with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) 285
Contenuti digitali e variabilità dell'apprendimento, verso una progettazione universale 247
Le tecnologie per la gestione diversificata dei processi 235
Rendere sostenibile la "Progettazione Universale": risorse tecnologiche e didattica inclusiva 231
Tecnologie Didattiche e Animatori Digitali: uno studio sulle priorità formative in un'ottica di qualità 222
From Mental Maps to Art: A Project on the University-Bicocca Sense of Place 216
Producing Inclusive Digital Learning Materials: A Study On Prospective Teachers 216
Sustainable Innovation Strategies in Education: OLPC Case Studies in Ethiopia and Uruguay 214
Universal Design for Learning - a meta-­analytic review of research evidence 210
Improving EPUB3 ebooks accessibility through Javascript and CSS 200
Digital Learning 2. La dieta mediale dei giovani universitari 198
Parents’ view on distance learning during lockdown. A national survey 192
Dall'alunno alla classe. Universal Design e apprendimento senza barriere 187
Applying Universal Design for Learning guidelines to a blended learning course for prospective teachers 179
Farfalla: a step toward an inclusive web 178
University Students and Technologies: Usage, Consumption and Future Trends in the Educational Context 178
Inclusion of Mobility-Impaired Children in the One-to-One Computing Era: A Case Study 170
Gender differences in online consumption and content production among Italian undergraduate students 170
Disabled Children and XO Laptop: Integration and Inclusion Patterns inside the CEIBAL Plan in Uruguay 169
Giornate di Dialogo dei Dottorandi - III edizione - 29 Maggio 2014 167
Supporting the Introduction of Educational Technology in Inclusive Education Through Universal Design: a Paper Prototype Study 164
Using Universal Design for Learning Guidelines to Evaluate a Computer Assisted Note Taking Software Solution 164
Progettazione Universale come orizzonte, Universal Design for Learning come bussola 163
Italian Undergraduates Join Facebook, but Keep a Critical Distance: "It is Useless, but I’m Using It" 161
How do Italian University students see and use Facebook: is it private, public, or both? 156
600 maestri raccontano la loro vita professionale in video: un progetto di (fully searchable) open data 149
Beyond Maps. A Workshop on Users’ Sense of Place and Visual Representation at Milano-Bicocca University 147
Italian university students and digital technologies: Some results from a field research 146
La Valigia Intergenerazionale: un viaggio nel design tra mondi, età, culture differenti 146
Il valore dell'eBook 145
Lend Me Your Voice – A Constructivist Approach to Augmentative Communication 144
Dieta mediale degli studenti universitari: primi risultati di una ricerca quantitativa diacronica 142
Indicazioni tecnologiche 142
Moving Assistive Technology on the Web: The Farfalla Experience 141
Combined use of artificial intelligence and crowdsourcing to provide alternative content for images on websites 140
Don’t Break the Memory Line: Social Memory, Digital Storytelling and Local Communities 139
Tecnologie educative tra inclusione e design 139
Una mappatura storica di scuole e sezioni a metodo Montessori 137
Inclusion of a motor impaired child in a technology-enhanced mainstream class: a case study 136
Farfalla project: browser-based accessibility solutions 135
Digital learning. La dieta mediale dei giovani universitari italiani 132
Dare forma alle idee con Scratch 132
Giornate di dialogo dei dottorandi I edizione - 4-5 Giugno 2012 131
Implementation of ICT-Facilitated Parent- and Family-Focused Interventions in Culturally and Linguistically Diverse Contexts 130
Il framework UDL nella didattica universitaria: dati da un corso online 125
How do University Students Approach Digital Technologies: Empirical Results and Theoretical Considerations 122
Infanzia, disabilità e accessibilità. Dagli ausili alla progettazione per tutti 122
A Picture, a Lighthouse, a Kite: Metaphors of Emergency Teaching 120
Content production and perception of copyright: an analysis of habits and beliefs of internet users 119
Comparing online cognitive load on mobile versus PC-based devices 116
Navighiamo insieme... il sito del Center for Applied Special Technology (CAST) 115
How to Teach Science in 1 to1 Primary Schools: An Experimental Study About Learning Objects Efficacy in Critical Contexts 107
“Le parole sono suoni”: un progetto sperimentale di didattica multimediale tra musica e poesia 101
A picture of University Students and Facebook: Perspectives for Academic Learning 100
Progettazione accessibile e Universal Design for Learning per la Didattica Digitale Integrata: sfide e opportunità 99
The 'One Laptop Per Child' XO laptop as a PLE. A cognitive artifact beyond hardware and software 99
Hacia un entorno inclusivo 97
Indicazioni metodologiche 91
DSA Board 76
null 72
La mappatura digitale delle scuole e delle sezioni Montessori dal 1907 a oggi 67
Futuri insegnanti con disabilità/DSA: un’analisi di esperienze e aspettative 60
Il web come contesto inclusivo: orizzonti di accessibilità della lettura 56
Research issues in Historical Mapping of Montessori Schools and Sections in Italy 55
Ridurre le barriere nella comunicazione didattica. Spunti dalla teoria della Progettazione Universale. 53
Collaborative agency and sensitive design for social resilience 50
Mindfulness and mental health: the importance of a clinical intervention to prevent the effects of a traumatic event. A pilot study 48
Making European collaboration greener: The ONE meeting approach 47
Seeking Differentiated Instruction in Higher Education: An Analysis of the Literature 47
Using Understanding by Design and Differentiated Instruction to teach Strategy and Research Methods in Business Studies 40
Rumori di fondo, tempo tiranno: superare le barriere delle distrazioni tecnologiche 29
Totale 21.736
Categoria #
all - tutte 54.454
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 54.454


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020265 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 193 72
2020/20212.420 98 94 212 262 207 287 230 176 230 232 149 243
2021/20221.515 159 183 138 182 104 113 61 57 64 69 123 262
2022/20232.670 304 396 196 250 254 394 59 160 211 138 186 122
2023/20244.241 157 155 228 290 364 550 518 331 317 519 460 352
2024/20255.985 309 628 359 315 469 282 397 346 767 1.017 1.096 0
Totale 21.736