TOBIA, VALENTINA ANTONIA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 12.309
NA - Nord America 5.957
AS - Asia 3.902
SA - Sud America 569
OC - Oceania 88
AF - Africa 66
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 16
Totale 22.907
Nazione #
IT - Italia 8.177
US - Stati Uniti d'America 5.742
SG - Singapore 1.445
CN - Cina 1.022
FR - Francia 794
HK - Hong Kong 695
RU - Federazione Russa 630
BR - Brasile 479
SE - Svezia 425
DE - Germania 365
UA - Ucraina 355
NL - Olanda 347
IE - Irlanda 345
GB - Regno Unito 294
VN - Vietnam 278
CA - Canada 162
FI - Finlandia 93
IN - India 87
AU - Australia 84
CH - Svizzera 82
DK - Danimarca 82
AT - Austria 78
TR - Turchia 55
ES - Italia 54
KR - Corea 45
JP - Giappone 44
ID - Indonesia 41
PL - Polonia 37
ZA - Sudafrica 37
MX - Messico 35
GR - Grecia 27
AR - Argentina 26
IL - Israele 25
SM - San Marino 24
IQ - Iraq 23
BD - Bangladesh 22
IR - Iran 22
PT - Portogallo 21
RO - Romania 18
PH - Filippine 17
EC - Ecuador 16
BE - Belgio 14
PK - Pakistan 14
CL - Cile 11
EU - Europa 11
MY - Malesia 11
SA - Arabia Saudita 10
CO - Colombia 9
EG - Egitto 9
LT - Lituania 9
PE - Perù 7
CZ - Repubblica Ceca 6
KZ - Kazakistan 6
UY - Uruguay 6
UZ - Uzbekistan 6
VE - Venezuela 6
AL - Albania 5
MA - Marocco 5
PS - Palestinian Territory 5
PY - Paraguay 5
BG - Bulgaria 4
BO - Bolivia 4
DO - Repubblica Dominicana 4
DZ - Algeria 4
GT - Guatemala 4
HR - Croazia 4
HU - Ungheria 4
JM - Giamaica 4
KE - Kenya 4
NO - Norvegia 4
NZ - Nuova Zelanda 4
OM - Oman 4
TH - Thailandia 4
TW - Taiwan 4
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 3
LB - Libano 3
MC - Monaco 3
SI - Slovenia 3
AE - Emirati Arabi Uniti 2
AZ - Azerbaigian 2
CR - Costa Rica 2
CY - Cipro 2
JO - Giordania 2
LU - Lussemburgo 2
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 2
MU - Mauritius 2
PA - Panama 2
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 2
AM - Armenia 1
AO - Angola 1
BA - Bosnia-Erzegovina 1
BH - Bahrain 1
BT - Bhutan 1
BY - Bielorussia 1
CI - Costa d'Avorio 1
HN - Honduras 1
LY - Libia 1
NI - Nicaragua 1
NP - Nepal 1
RS - Serbia 1
Totale 22.905
Città #
Ann Arbor 1.016
Milan 908
Singapore 689
Hong Kong 688
Rome 541
Ashburn 389
Chandler 336
Jacksonville 335
Dublin 319
Woodbridge 304
Dearborn 254
Fairfield 253
Wilmington 252
Houston 245
Frankfurt am Main 198
Princeton 176
Santa Clara 165
New York 153
Florence 139
Beijing 133
Padova 129
Nanjing 124
Bologna 100
Turin 100
Seattle 91
Verona 85
Dallas 84
Bari 83
Dong Ket 82
Genoa 78
Naples 78
Los Angeles 76
Boardman 73
Moscow 73
The Dalles 71
Hefei 70
Vienna 70
Cambridge 67
Palermo 65
Catania 60
Lachine 58
Nanchang 56
Ho Chi Minh City 55
Paris 53
Melbourne 51
Shanghai 50
Brescia 48
Cagliari 44
Altamura 43
Modena 43
Napoli 43
São Paulo 42
Buffalo 41
Parma 41
Hanoi 40
Torino 40
Council Bluffs 39
Hebei 38
Toronto 38
Pescara 37
Bergamo 36
Perugia 35
Andover 32
Chicago 31
Lawrence 31
Shenyang 31
Venice 31
Como 25
Jinan 25
Munich 25
Salerno 25
Tokyo 25
Cazzago San Martino 24
Guangzhou 24
Pavia 24
Reggio Calabria 24
Monza 23
Seoul 23
Bolzano 22
Ottawa 22
Pisa 22
Trieste 22
Lissone 21
Rimini 21
Zhengzhou 21
Tianjin 20
Villiers-sur-Marne 20
Redmond 19
L’Aquila 18
Mountain View 18
Reggio Emilia 18
Segrate 18
Trento 18
Treviso 18
Cerignola 17
Changsha 17
Helsinki 17
Rio de Janeiro 17
Warsaw 17
Chieti 16
Totale 10.965
Nome #
QBS 8-13 Questionari per la valutazione del benessere scolastico e identificazione dei fattori di rischio 2.528
Apprendere nella scuola dell’infanzia. Lo sviluppo dei prerequisiti 1.362
Il benessere scolastico: una ricerca su bambini con sviluppo tipico e con Bisogni Educativi Speciali 1.313
ALCE. Assessment di Lettura e Comprensione per l’Età Evolutiva 830
Prerequisiti dell’apprendimento di letto-scrittura e matematica: Due domini a confronto 626
Il benessere nei bambini con disturbi specifici dell’apprendimento e nei loro genitori: uno studio pilota con il Questionario sul Benessere Scolastico - versione per genitori. 549
The Italian version of the Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) - Teacher: Psychometric properties 547
Norme italiane dello Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ): Il comportamento dei bambini italiani valutato dai loro insegnanti 420
Children’s Wellbeing at School: A Multi-dimensional and Multi-informant Approach 395
The Strengths and Difficulties Questionnaire-Parents for Italian School-Aged Children: Psychometric Properties and Norms 389
Il benessere scolastico negli alunni tra 8 e 13 anni: effetto dell'età e delle difficoltà di apprendimento 386
Numerical Magnitude Representation in Children With Mathematical Difficulties With or Without Reading Difficulties 366
Lo Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) nella scuola primaria: Il comportamento dei bambini Italiani valutato dai loro insegnanti 361
Who Are the Children Most Vulnerable to Social Exclusion? The Moderating Role of Self-Esteem, Popularity, and Nonverbal Intelligence on Cognitive Performance Following Social Exclusion 361
Internalizing and Externalizing symptoms in children who are rejected by peers 330
Time processing impairments in preschoolers at risk of developing difficulties in mathematic 321
Cognitive Profiles of Italian Children with Developmental Dyslexia 301
Reading training improves reading⋯ and school well-being? 299
The influence of classroom seating arrangement on children's cognitive processes in primary school: The role of individual variables. 287
Dyslexia and dyscalculia: which neuropsychological processes distinguish the two developmental disorders? 286
Reading under the skin: Physiological activation during reading in children with dyslexia and typical readers 279
The relationship between theory of mind and social competence evaluated by peers 268
Predictors of reading fluency in Italian orthography: Evidence from a cross-sectional study of primary school students 264
Prerequisiti dell’abilità matematica: Un confronto tra due interventi con bambini a rischio di sviluppare difficoltà di calcolo 257
Centre-based care experience, social development and the comprehension of emotions 254
Centre-based care experience, social development and the comprehension of emotions 242
Associations between social isolation and parenting stress during the first wave of COVID-19 in Italian children with special educational needs 241
Profili cognitivi dei bambini italiani con dislessia evolutiva 236
Cognitive, behavioral and emotional correlates of being rejected by peers 234
The relationship between theory of mind and social competence evaluated by peers 232
Developmental changes in the cognitive and educational profiles of children and adolescents with 22q11.2 deletion syndrome 232
The Italian version of the Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) - teachers: factor structure and normative data 228
The effect of school design on users' responses: A systematic review (2008-2017) 226
Decision-making factors in prenatal testing: A systematic review 221
Symbolic versus non-symbolic training for improving early numeracy in low achieving preschoolers: Short-term effects and follow-up in primary school 218
QBS 8-13: Il benessere scolastico dal punto di vista di alunni, genitori e insegnanti 217
Reading under the skin: physiological activation during reading in children with dyslexia and typical readers 212
SNUP. Senso del Numero – Pre-requisiti 210
Predictors of reading and comprehension abilities in bilingual and monolingual children: a longitudinal study on a transparent language 209
Time processing impairments in preschoolers at risk of developing difficulties in mathematics 201
Dyslexia and dyscalculia: which neuropsychological processes distinguish the two developmental disorders? 199
Cognitive profiles of typical and atypical readers: evidence from the italian orthography 193
Atypical galvanic skin response in dyslexic children reading aloud 188
Early literacy and numeracy skills in bilingual minority children: Toward a relative independence of linguistic and numerical processing 188
To be refused by peers in childhood: anxiety and depression symptoms.15TH European Conference on Developmental Psychology – 23-27 August 2011 – Bergen, Norway – Bologna: Monduzzi Editore - Medimond International Proceedings, 397-400 185
Specific Learning Disorders: A Look Inside Children’s and Parents’ Psychological Well-Being and Relationships 184
The Simple View of Reading in Bilingual Language-Minority Children Acquiring a Highly Transparent Second Language 183
Which cognitive processes predict reading skills in children of Italian primary schools? 173
Links between reading precursors and early numeracy skills in preschoolers 169
To be refused by peers in Childhood: Anxiety and Depression Symptoms 165
Concurrent and longitudinal predictors of calculation skills in preschoolers 164
“Close to me”: Effects of space organization and interpersonal distance on cognitive mindset. 163
The simple view of reading in a transparent orthography: the stronger role of oral comprehension 160
SNUP 159
Teachers, not parents, are able to predict time processing skills in preschoolers 159
Prerequisiti della comprensione del testo 156
Teoria della mente e rifiuto sociale in età scolare: non capire gli altri compromette le relazioni sociali? 149
Crossing barriers: Profiles of reading and comprehension skills in early and late bilinguals, poor comprehenders, reading impaired, and typically developing children 146
I pre-requisiti della letto-scrittura: le radici prescolari dell'apprendimento 145
Morphological processing of nouns and verbs: Lexical priming in reading 144
"Non mi piaci perché non mi capisci": deficit di Teoria della Mente nei bambini rifiutati dai pari 140
Conoscere i numeri in età prescolare: Segnali di rischio, interventi precoci e risultati alla scuola primaria 135
Pre-requisiti dell’abilità matematica: quali sono come potenziarli e come individuare i segnali di rischio 135
Gli effetti dell'insegnamento sull'apprendimento 134
Predictors of reading ability in bilingual children learning to read in Italian-L2 129
Quali processi cognitivi predicono l'abilità di lettura nei bambini italiani della scuola primaria? 128
Morphological processing of nouns and verbs: Lexical priming in reading 128
Arredi, organizzazione degli spazi ed effetti sull’apprendimento: Un approccio psicologico 128
"Close or distant?”: how classroom spatial organization affects children's cognitive processes in primary school 127
Competenze di scrittura in bambini nati pretermine, con Disturbo Specifico dell’Apprendimento (DSA) e con sviluppo tipico 121
Processi di lettura e scrittura in bambini nati pretermine, con diagnosi di DSA e con sviluppo tipico: un confronto tra popolazioni 119
Teachers' report of sense of time in kindergarten predicts children's time-processing skills in first grade 117
Primi calcoli e precursori dello sviluppo dell'abilità matematica: uno studio su bambini in età pre-scolare 116
Indagine sulle origini dell’esclusione sociale in età scolare: “presenza di deficit nella comprensione della mente dell’Altro?” 116
Predittori di velocità ed accuratezza in lettori atipici della scuola primaria 115
Wellness of children with specific learning disorders: A pilot study with the Questionnaire on the School Wellness - parents’ version 115
Prescolari a rischio di sviluppare difficoltà in matematica: Il punto di vista dei loro insegnanti e genitori 115
Theoretical models of comprehension skills tested through a comprehension assessment battery for primary school children 114
Lettura, apprendimento e DSA 108
Cognitive profile of children with 22q11.2 deletion syndrome: A longitudinal study 104
Quali processi cognitivi predicono l’abilità di lettura nei bambini italiani della scuola primaria? 101
Competenze numeriche a confronto: bambini nati estremamente pretermine, con diagnosi di disturbo dell’apprendimento e con sviluppo tipico 101
Factors predicting reading comprehension in language minority children exposed to a highly transparent L2 101
Supporto ai genitori nel percorso dalle prime difficoltà scolastiche alle pratiche riabilitative e terapeutiche 92
Prerequisiti dell’abilità matematica 91
The 'mentalization' of the children and the dynamics of the parental couple as variables in the therapeutic process of children and adolescents 86
Introduzione 75
Evaluation of outcome in psychoanalytic treatment of children and adolescents 73
Totale 23.474
Categoria #
all - tutte 61.668
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 61.668


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/20211.266 0 0 0 0 0 199 214 149 201 179 112 212
2021/20221.164 101 147 96 85 71 84 55 55 63 62 118 227
2022/20232.011 200 369 184 110 152 300 92 146 153 81 146 78
2023/20243.035 152 123 149 307 328 367 372 223 241 243 290 240
2024/20255.266 322 448 382 451 499 221 324 328 565 590 590 546
2025/20263.603 642 398 571 688 852 452 0 0 0 0 0 0
Totale 23.474