TOBIA, VALENTINA ANTONIA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 7.613
NA - Nord America 4.492
AS - Asia 1.071
OC - Oceania 22
SA - Sud America 22
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 14
AF - Africa 7
Totale 13.241
Nazione #
IT - Italia 5.227
US - Stati Uniti d'America 4.367
CN - Cina 566
SE - Svezia 407
IE - Irlanda 332
UA - Ucraina 330
FR - Francia 325
DE - Germania 251
GB - Regno Unito 214
HK - Hong Kong 182
VN - Vietnam 126
CA - Canada 121
DK - Danimarca 82
FI - Finlandia 75
AT - Austria 72
RU - Federazione Russa 71
CH - Svizzera 62
IN - India 46
NL - Olanda 31
TR - Turchia 31
ES - Italia 26
AU - Australia 20
KR - Corea 20
GR - Grecia 19
JP - Giappone 19
IL - Israele 18
SG - Singapore 15
BR - Brasile 13
SM - San Marino 13
IR - Iran 12
PT - Portogallo 12
BE - Belgio 11
EU - Europa 11
RO - Romania 11
ID - Indonesia 10
PH - Filippine 10
PL - Polonia 8
LT - Lituania 6
CZ - Repubblica Ceca 4
HU - Ungheria 4
MX - Messico 4
NO - Norvegia 4
PE - Perù 4
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 3
BG - Bulgaria 3
EG - Egitto 3
HR - Croazia 3
MC - Monaco 3
PK - Pakistan 3
PS - Palestinian Territory 3
SI - Slovenia 3
TH - Thailandia 3
AL - Albania 2
CO - Colombia 2
DZ - Algeria 2
EC - Ecuador 2
LU - Lussemburgo 2
MU - Mauritius 2
MY - Malesia 2
NZ - Nuova Zelanda 2
BT - Bhutan 1
CL - Cile 1
CY - Cipro 1
KZ - Kazakistan 1
LB - Libano 1
TW - Taiwan 1
Totale 13.241
Città #
Ann Arbor 998
Milan 561
Chandler 336
Jacksonville 335
Dublin 308
Woodbridge 304
Rome 299
Dearborn 254
Fairfield 252
Wilmington 249
Houston 237
Hong Kong 176
Princeton 174
Frankfurt am Main 156
Ashburn 145
Nanjing 122
New York 120
Padova 106
Seattle 89
Dong Ket 82
Florence 75
Cambridge 67
Vienna 64
Boardman 62
Lachine 58
Nanchang 56
Bologna 55
Beijing 50
Palermo 48
Napoli 43
Verona 43
Altamura 41
Bari 41
Catania 40
Torino 40
Hebei 38
Turin 36
Paris 34
Shanghai 33
Andover 32
Brescia 32
Lawrence 30
Shenyang 30
Naples 27
Bergamo 26
Cazzago San Martino 24
Cagliari 23
Jinan 23
Modena 23
Parma 23
Perugia 23
Ottawa 22
Lissone 21
Toronto 21
Como 20
Dallas 19
Genoa 19
Guangzhou 19
Redmond 19
Tianjin 19
Mountain View 18
Pescara 18
Segrate 18
Cerignola 17
Pavia 17
Trieste 17
Zhengzhou 17
Rimini 16
Changsha 15
Jiaxing 15
Salerno 15
Kunming 14
Lodi 14
Ningbo 14
Norwalk 14
Pune 14
Siena 14
Trento 14
Urbino 14
Caserta 13
Hangzhou 13
Jesi 13
Livorno 13
Melegnano 13
Monza 13
Edmonton 12
Genova 12
Rho 12
San Diego 12
Vigevano 12
Bolzano 11
Brussels 11
Cattolica 11
Cesena 11
Hefei 11
L’Aquila 11
Pisa 11
Chieti 10
Helsinki 10
Messina 10
Totale 7.262
Nome #
QBS 8-13 Questionari per la valutazione del benessere scolastico e identificazione dei fattori di rischio 969
Apprendere nella scuola dell’infanzia. Lo sviluppo dei prerequisiti 803
Il benessere scolastico: una ricerca su bambini con sviluppo tipico e con Bisogni Educativi Speciali 671
Prerequisiti dell’apprendimento di letto-scrittura e matematica: Due domini a confronto 503
The Italian version of the Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) - Teacher: Psychometric properties 435
ALCE. Assessment di Lettura e Comprensione per l’Età Evolutiva 399
Il benessere nei bambini con disturbi specifici dell’apprendimento e nei loro genitori: uno studio pilota con il Questionario sul Benessere Scolastico - versione per genitori. 370
Norme italiane dello Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ): Il comportamento dei bambini italiani valutato dai loro insegnanti 308
Who Are the Children Most Vulnerable to Social Exclusion? The Moderating Role of Self-Esteem, Popularity, and Nonverbal Intelligence on Cognitive Performance Following Social Exclusion 294
Lo Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) nella scuola primaria: Il comportamento dei bambini Italiani valutato dai loro insegnanti 287
Children’s Wellbeing at School: A Multi-dimensional and Multi-informant Approach 287
Cognitive Profiles of Italian Children with Developmental Dyslexia 241
The Strengths and Difficulties Questionnaire-Parents for Italian School-Aged Children: Psychometric Properties and Norms 220
Reading training improves reading⋯ and school well-being? 220
Reading under the skin: Physiological activation during reading in children with dyslexia and typical readers 219
Time processing impairments in preschoolers at risk of developing difficulties in mathematic 212
Il benessere scolastico negli alunni tra 8 e 13 anni: effetto dell'età e delle difficoltà di apprendimento 208
Predictors of reading fluency in Italian orthography: Evidence from a cross-sectional study of primary school students 207
Centre-based care experience, social development and the comprehension of emotions 205
Internalizing and Externalizing symptoms in children who are rejected by peers 204
The relationship between theory of mind and social competence evaluated by peers 192
Centre-based care experience, social development and the comprehension of emotions 187
Dyslexia and dyscalculia: which neuropsychological processes distinguish the two developmental disorders? 185
Cognitive, behavioral and emotional correlates of being rejected by peers 181
Prerequisiti dell’abilità matematica: Un confronto tra due interventi con bambini a rischio di sviluppare difficoltà di calcolo 180
The relationship between theory of mind and social competence evaluated by peers 176
The Italian version of the Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) - teachers: factor structure and normative data 169
Reading under the skin: physiological activation during reading in children with dyslexia and typical readers 163
Predictors of reading and comprehension abilities in bilingual and monolingual children: a longitudinal study on a transparent language 158
Profili cognitivi dei bambini italiani con dislessia evolutiva 153
The influence of classroom seating arrangement on children's cognitive processes in primary school: The role of individual variables. 152
SNUP. Senso del Numero – Pre-requisiti 149
Developmental changes in the cognitive and educational profiles of children and adolescents with 22q11.2 deletion syndrome 139
Numerical Magnitude Representation in Children With Mathematical Difficulties With or Without Reading Difficulties 135
Specific Learning Disorders: A Look Inside Children’s and Parents’ Psychological Well-Being and Relationships 131
The Simple View of Reading in Bilingual Language-Minority Children Acquiring a Highly Transparent Second Language 129
Time processing impairments in preschoolers at risk of developing difficulties in mathematics 128
Early literacy and numeracy skills in bilingual minority children: Toward a relative independence of linguistic and numerical processing 127
Atypical galvanic skin response in dyslexic children reading aloud 125
To be refused by peers in childhood: anxiety and depression symptoms.15TH European Conference on Developmental Psychology – 23-27 August 2011 – Bergen, Norway – Bologna: Monduzzi Editore - Medimond International Proceedings, 397-400 123
Symbolic versus non-symbolic training for improving early numeracy in low achieving preschoolers: Short-term effects and follow-up in primary school 123
Concurrent and longitudinal predictors of calculation skills in preschoolers 118
Decision-making factors in prenatal testing: A systematic review 117
QBS 8-13: Il benessere scolastico dal punto di vista di alunni, genitori e insegnanti 115
I pre-requisiti della letto-scrittura: le radici prescolari dell'apprendimento 113
Which cognitive processes predict reading skills in children of Italian primary schools? 112
To be refused by peers in Childhood: Anxiety and Depression Symptoms 105
Teoria della mente e rifiuto sociale in età scolare: non capire gli altri compromette le relazioni sociali? 105
Morphological processing of nouns and verbs: Lexical priming in reading 103
The simple view of reading in a transparent orthography: the stronger role of oral comprehension 99
Crossing barriers: Profiles of reading and comprehension skills in early and late bilinguals, poor comprehenders, reading impaired, and typically developing children 96
Predictors of reading ability in bilingual children learning to read in Italian-L2 93
The effect of school design on users' responses: A systematic review (2008-2017) 93
Cognitive profiles of typical and atypical readers: evidence from the italian orthography 92
"Non mi piaci perché non mi capisci": deficit di Teoria della Mente nei bambini rifiutati dai pari 88
Gli effetti dell'insegnamento sull'apprendimento 81
Prerequisiti della comprensione del testo 80
Teachers, not parents, are able to predict time processing skills in preschoolers 78
Wellness of children with specific learning disorders: A pilot study with the Questionnaire on the School Wellness - parents’ version 77
Morphological processing of nouns and verbs: Lexical priming in reading 76
Primi calcoli e precursori dello sviluppo dell'abilità matematica: uno studio su bambini in età pre-scolare 76
Competenze di scrittura in bambini nati pretermine, con Disturbo Specifico dell’Apprendimento (DSA) e con sviluppo tipico 76
Theoretical models of comprehension skills tested through a comprehension assessment battery for primary school children 74
Quali processi cognitivi predicono l'abilità di lettura nei bambini italiani della scuola primaria? 73
Links between reading precursors and early numeracy skills in preschoolers 73
“Close to me”: Effects of space organization and interpersonal distance on cognitive mindset. 73
Predittori di velocità ed accuratezza in lettori atipici della scuola primaria 71
Processi di lettura e scrittura in bambini nati pretermine, con diagnosi di DSA e con sviluppo tipico: un confronto tra popolazioni 70
Cognitive profile of children with 22q11.2 deletion syndrome: A longitudinal study 68
Prescolari a rischio di sviluppare difficoltà in matematica: Il punto di vista dei loro insegnanti e genitori 68
Indagine sulle origini dell’esclusione sociale in età scolare: “presenza di deficit nella comprensione della mente dell’Altro?” 67
SNUP 66
Lettura, apprendimento e DSA 66
Competenze numeriche a confronto: bambini nati estremamente pretermine, con diagnosi di disturbo dell’apprendimento e con sviluppo tipico 56
Supporto ai genitori nel percorso dalle prime difficoltà scolastiche alle pratiche riabilitative e terapeutiche 56
Quali processi cognitivi predicono l’abilità di lettura nei bambini italiani della scuola primaria? 55
"Close or distant?”: how classroom spatial organization affects children's cognitive processes in primary school 55
Conoscere i numeri in età prescolare: Segnali di rischio, interventi precoci e risultati alla scuola primaria 53
Factors predicting reading comprehension in language minority children exposed to a highly transparent L2 48
Pre-requisiti dell’abilità matematica: quali sono come potenziarli e come individuare i segnali di rischio 47
The 'mentalization' of the children and the dynamics of the parental couple as variables in the therapeutic process of children and adolescents 45
Arredi, organizzazione degli spazi ed effetti sull’apprendimento: Un approccio psicologico 43
Prerequisiti dell’abilità matematica 37
Evaluation of outcome in psychoanalytic treatment of children and adolescents 32
Introduzione 32
Teachers' report of sense of time in kindergarten predicts children's time-processing skills in first grade 3
Totale 13.791
Categoria #
all - tutte 30.429
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 30.429


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/2019468 0 0 0 0 0 0 0 0 0 80 165 223
2019/20202.377 266 91 192 141 177 242 343 162 214 228 214 107
2020/20212.287 186 129 291 220 195 199 214 149 201 179 112 212
2021/20221.137 101 147 96 85 71 84 55 55 63 62 104 214
2022/20231.930 189 356 174 104 148 293 85 140 150 77 137 77
2023/20242.329 149 118 145 307 322 362 365 217 239 105 0 0
Totale 13.791