TOBIA, VALENTINA ANTONIA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 9.953
NA - Nord America 5.034
AS - Asia 1.647
SA - Sud America 105
OC - Oceania 80
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 14
AF - Africa 12
Totale 16.845
Nazione #
IT - Italia 6.824
US - Stati Uniti d'America 4.896
CN - Cina 639
FR - Francia 546
SE - Svezia 413
SG - Singapore 393
IE - Irlanda 345
UA - Ucraina 331
RU - Federazione Russa 324
DE - Germania 292
GB - Regno Unito 244
HK - Hong Kong 233
NL - Olanda 145
CA - Canada 127
VN - Vietnam 126
BR - Brasile 89
FI - Finlandia 84
DK - Danimarca 82
AT - Austria 77
AU - Australia 76
CH - Svizzera 74
IN - India 52
TR - Turchia 42
ES - Italia 39
KR - Corea 24
ID - Indonesia 23
JP - Giappone 23
SM - San Marino 22
GR - Grecia 19
IL - Israele 19
IR - Iran 19
PT - Portogallo 16
RO - Romania 15
PH - Filippine 14
BE - Belgio 13
PL - Polonia 13
EU - Europa 11
MX - Messico 10
LT - Lituania 6
PK - Pakistan 6
EG - Egitto 5
MY - Malesia 5
CZ - Repubblica Ceca 4
HU - Ungheria 4
NO - Norvegia 4
NZ - Nuova Zelanda 4
PE - Perù 4
PS - Palestinian Territory 4
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 3
BG - Bulgaria 3
CO - Colombia 3
HR - Croazia 3
MC - Monaco 3
SI - Slovenia 3
TH - Thailandia 3
TW - Taiwan 3
AL - Albania 2
BD - Bangladesh 2
CL - Cile 2
DZ - Algeria 2
EC - Ecuador 2
LB - Libano 2
LU - Lussemburgo 2
MA - Marocco 2
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 2
MU - Mauritius 2
OM - Oman 2
UY - Uruguay 2
UZ - Uzbekistan 2
VE - Venezuela 2
AE - Emirati Arabi Uniti 1
AM - Armenia 1
AR - Argentina 1
AZ - Azerbaigian 1
BA - Bosnia-Erzegovina 1
BT - Bhutan 1
CI - Costa d'Avorio 1
CY - Cipro 1
IQ - Iraq 1
JO - Giordania 1
KZ - Kazakistan 1
NP - Nepal 1
PA - Panama 1
Totale 16.845
Città #
Ann Arbor 1.016
Milan 782
Rome 435
Chandler 336
Jacksonville 335
Dublin 319
Woodbridge 304
Singapore 294
Dearborn 254
Fairfield 253
Wilmington 249
Houston 237
Hong Kong 227
Ashburn 202
Frankfurt am Main 189
Princeton 176
Santa Clara 157
Padova 125
New York 124
Nanjing 122
Florence 105
Seattle 89
Bologna 83
Dong Ket 82
Boardman 72
Vienna 69
Bari 68
Genoa 68
Turin 68
Cambridge 67
Verona 62
Lachine 58
Palermo 58
Beijing 57
Nanchang 56
Paris 53
Melbourne 51
Naples 49
Catania 47
Altamura 43
Napoli 43
Shanghai 43
Brescia 40
Torino 40
Hebei 38
Parma 37
Cagliari 36
Andover 32
Bergamo 32
Modena 32
Lawrence 31
Pescara 30
Shenyang 30
Perugia 29
Cazzago San Martino 24
Como 24
Council Bluffs 24
Toronto 24
Jinan 23
Reggio Calabria 23
Dallas 22
Guangzhou 22
Ottawa 22
Pavia 22
Pisa 22
Lissone 21
Trieste 21
Monza 20
Rimini 20
Villiers-sur-Marne 20
Redmond 19
Tianjin 19
L’Aquila 18
Mountain View 18
Segrate 18
Zhengzhou 18
Cerignola 17
Helsinki 17
Livorno 16
Lodi 16
Trento 16
Venice 16
Bolzano 15
Changsha 15
Jiaxing 15
Pune 15
Salerno 15
Kunming 14
Ningbo 14
Norwalk 14
Siena 14
Urbino 14
Brussels 13
Caserta 13
Chieti 13
Hangzhou 13
Jesi 13
London 13
Melegnano 13
Piacenza 13
Totale 8.745
Nome #
QBS 8-13 Questionari per la valutazione del benessere scolastico e identificazione dei fattori di rischio 1.780
Apprendere nella scuola dell’infanzia. Lo sviluppo dei prerequisiti 1.147
Il benessere scolastico: una ricerca su bambini con sviluppo tipico e con Bisogni Educativi Speciali 999
Prerequisiti dell’apprendimento di letto-scrittura e matematica: Due domini a confronto 584
ALCE. Assessment di Lettura e Comprensione per l’Età Evolutiva 543
The Italian version of the Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) - Teacher: Psychometric properties 471
Il benessere nei bambini con disturbi specifici dell’apprendimento e nei loro genitori: uno studio pilota con il Questionario sul Benessere Scolastico - versione per genitori. 458
Norme italiane dello Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ): Il comportamento dei bambini italiani valutato dai loro insegnanti 347
Who Are the Children Most Vulnerable to Social Exclusion? The Moderating Role of Self-Esteem, Popularity, and Nonverbal Intelligence on Cognitive Performance Following Social Exclusion 321
Children’s Wellbeing at School: A Multi-dimensional and Multi-informant Approach 314
Lo Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) nella scuola primaria: Il comportamento dei bambini Italiani valutato dai loro insegnanti 310
The Strengths and Difficulties Questionnaire-Parents for Italian School-Aged Children: Psychometric Properties and Norms 262
Il benessere scolastico negli alunni tra 8 e 13 anni: effetto dell'età e delle difficoltà di apprendimento 256
Cognitive Profiles of Italian Children with Developmental Dyslexia 251
Time processing impairments in preschoolers at risk of developing difficulties in mathematic 248
Internalizing and Externalizing symptoms in children who are rejected by peers 243
Reading training improves reading⋯ and school well-being? 242
Reading under the skin: Physiological activation during reading in children with dyslexia and typical readers 238
Dyslexia and dyscalculia: which neuropsychological processes distinguish the two developmental disorders? 226
Predictors of reading fluency in Italian orthography: Evidence from a cross-sectional study of primary school students 222
Centre-based care experience, social development and the comprehension of emotions 219
The relationship between theory of mind and social competence evaluated by peers 216
Prerequisiti dell’abilità matematica: Un confronto tra due interventi con bambini a rischio di sviluppare difficoltà di calcolo 210
The influence of classroom seating arrangement on children's cognitive processes in primary school: The role of individual variables. 204
Centre-based care experience, social development and the comprehension of emotions 202
Cognitive, behavioral and emotional correlates of being rejected by peers 195
Profili cognitivi dei bambini italiani con dislessia evolutiva 195
The relationship between theory of mind and social competence evaluated by peers 187
The Italian version of the Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) - teachers: factor structure and normative data 180
Reading under the skin: physiological activation during reading in children with dyslexia and typical readers 173
Predictors of reading and comprehension abilities in bilingual and monolingual children: a longitudinal study on a transparent language 170
SNUP. Senso del Numero – Pre-requisiti 168
Developmental changes in the cognitive and educational profiles of children and adolescents with 22q11.2 deletion syndrome 157
Time processing impairments in preschoolers at risk of developing difficulties in mathematics 155
QBS 8-13: Il benessere scolastico dal punto di vista di alunni, genitori e insegnanti 150
Early literacy and numeracy skills in bilingual minority children: Toward a relative independence of linguistic and numerical processing 149
Symbolic versus non-symbolic training for improving early numeracy in low achieving preschoolers: Short-term effects and follow-up in primary school 148
Numerical Magnitude Representation in Children With Mathematical Difficulties With or Without Reading Difficulties 147
Associations between social isolation and parenting stress during the first wave of COVID-19 in Italian children with special educational needs 144
Atypical galvanic skin response in dyslexic children reading aloud 143
To be refused by peers in childhood: anxiety and depression symptoms.15TH European Conference on Developmental Psychology – 23-27 August 2011 – Bergen, Norway – Bologna: Monduzzi Editore - Medimond International Proceedings, 397-400 142
Cognitive profiles of typical and atypical readers: evidence from the italian orthography 142
Specific Learning Disorders: A Look Inside Children’s and Parents’ Psychological Well-Being and Relationships 141
Links between reading precursors and early numeracy skills in preschoolers 139
Decision-making factors in prenatal testing: A systematic review 138
The Simple View of Reading in Bilingual Language-Minority Children Acquiring a Highly Transparent Second Language 137
The effect of school design on users' responses: A systematic review (2008-2017) 134
Concurrent and longitudinal predictors of calculation skills in preschoolers 126
Which cognitive processes predict reading skills in children of Italian primary schools? 123
To be refused by peers in Childhood: Anxiety and Depression Symptoms 121
I pre-requisiti della letto-scrittura: le radici prescolari dell'apprendimento 119
Teoria della mente e rifiuto sociale in età scolare: non capire gli altri compromette le relazioni sociali? 117
The simple view of reading in a transparent orthography: the stronger role of oral comprehension 116
Morphological processing of nouns and verbs: Lexical priming in reading 112
Prerequisiti della comprensione del testo 109
Gli effetti dell'insegnamento sull'apprendimento 105
Predictors of reading ability in bilingual children learning to read in Italian-L2 105
"Non mi piaci perché non mi capisci": deficit di Teoria della Mente nei bambini rifiutati dai pari 102
Crossing barriers: Profiles of reading and comprehension skills in early and late bilinguals, poor comprehenders, reading impaired, and typically developing children 102
“Close to me”: Effects of space organization and interpersonal distance on cognitive mindset. 95
Teachers, not parents, are able to predict time processing skills in preschoolers 95
Competenze di scrittura in bambini nati pretermine, con Disturbo Specifico dell’Apprendimento (DSA) e con sviluppo tipico 93
Processi di lettura e scrittura in bambini nati pretermine, con diagnosi di DSA e con sviluppo tipico: un confronto tra popolazioni 91
SNUP 90
Morphological processing of nouns and verbs: Lexical priming in reading 86
Primi calcoli e precursori dello sviluppo dell'abilità matematica: uno studio su bambini in età pre-scolare 86
Theoretical models of comprehension skills tested through a comprehension assessment battery for primary school children 85
Wellness of children with specific learning disorders: A pilot study with the Questionnaire on the School Wellness - parents’ version 84
Indagine sulle origini dell’esclusione sociale in età scolare: “presenza di deficit nella comprensione della mente dell’Altro?” 84
Quali processi cognitivi predicono l'abilità di lettura nei bambini italiani della scuola primaria? 81
Predittori di velocità ed accuratezza in lettori atipici della scuola primaria 81
Prescolari a rischio di sviluppare difficoltà in matematica: Il punto di vista dei loro insegnanti e genitori 79
Lettura, apprendimento e DSA 77
Cognitive profile of children with 22q11.2 deletion syndrome: A longitudinal study 76
Pre-requisiti dell’abilità matematica: quali sono come potenziarli e come individuare i segnali di rischio 75
Dyslexia and dyscalculia: which neuropsychological processes distinguish the two developmental disorders? 74
"Close or distant?”: how classroom spatial organization affects children's cognitive processes in primary school 73
Conoscere i numeri in età prescolare: Segnali di rischio, interventi precoci e risultati alla scuola primaria 69
Competenze numeriche a confronto: bambini nati estremamente pretermine, con diagnosi di disturbo dell’apprendimento e con sviluppo tipico 66
Arredi, organizzazione degli spazi ed effetti sull’apprendimento: Un approccio psicologico 64
Supporto ai genitori nel percorso dalle prime difficoltà scolastiche alle pratiche riabilitative e terapeutiche 63
Quali processi cognitivi predicono l’abilità di lettura nei bambini italiani della scuola primaria? 62
Factors predicting reading comprehension in language minority children exposed to a highly transparent L2 59
The 'mentalization' of the children and the dynamics of the parental couple as variables in the therapeutic process of children and adolescents 53
Prerequisiti dell’abilità matematica 49
Evaluation of outcome in psychoanalytic treatment of children and adolescents 42
Introduzione 40
Teachers' report of sense of time in kindergarten predicts children's time-processing skills in first grade 36
Totale 17.412
Categoria #
all - tutte 45.519
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 45.519


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020925 0 0 0 0 0 0 0 162 214 228 214 107
2020/20212.287 186 129 291 220 195 199 214 149 201 179 112 212
2021/20221.164 101 147 96 85 71 84 55 55 63 62 118 227
2022/20232.011 200 369 184 110 152 300 92 146 153 81 146 78
2023/20243.035 152 123 149 307 328 367 372 223 241 243 290 240
2024/20252.807 322 448 382 451 499 221 324 160 0 0 0 0
Totale 17.412