ORNAGHI, VERONICA MARIA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 30.039
NA - Nord America 14.412
AS - Asia 10.111
SA - Sud America 1.353
OC - Oceania 500
AF - Africa 386
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 22
Totale 56.823
Nazione #
IT - Italia 17.613
US - Stati Uniti d'America 13.678
FR - Francia 4.056
SG - Singapore 2.826
CN - Cina 2.316
HK - Hong Kong 1.532
RU - Federazione Russa 1.274
GB - Regno Unito 1.150
DE - Germania 1.119
BR - Brasile 1.015
SE - Svezia 865
VN - Vietnam 821
IE - Irlanda 795
CA - Canada 597
UA - Ucraina 580
NL - Olanda 493
AU - Australia 465
IN - India 355
GR - Grecia 335
IL - Israele 298
ID - Indonesia 257
TR - Turchia 246
DK - Danimarca 234
ES - Italia 216
KR - Corea 209
PH - Filippine 205
IR - Iran 184
FI - Finlandia 183
AT - Austria 178
CH - Svizzera 162
TW - Taiwan 154
MY - Malesia 143
PT - Portogallo 131
JP - Giappone 109
ZA - Sudafrica 106
RO - Romania 104
AR - Argentina 103
PL - Polonia 89
MT - Malta 84
BE - Belgio 80
MX - Messico 74
EG - Egitto 73
CO - Colombia 72
BD - Bangladesh 70
NG - Nigeria 68
EC - Ecuador 63
PK - Pakistan 57
SA - Arabia Saudita 56
TH - Thailandia 56
HU - Ungheria 46
HR - Croazia 34
IQ - Iraq 34
LV - Lettonia 31
NO - Norvegia 30
AE - Emirati Arabi Uniti 29
KE - Kenya 29
CL - Cile 28
NZ - Nuova Zelanda 27
RW - Ruanda 27
JO - Giordania 24
LT - Lituania 24
LB - Libano 22
CZ - Repubblica Ceca 20
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 20
BG - Bulgaria 19
PE - Perù 19
VE - Venezuela 19
GH - Ghana 14
LK - Sri Lanka 14
MA - Marocco 14
CY - Cipro 13
PY - Paraguay 13
RS - Serbia 13
SI - Slovenia 12
UZ - Uzbekistan 12
AL - Albania 11
QA - Qatar 11
EE - Estonia 10
EU - Europa 10
JM - Giamaica 10
UY - Uruguay 10
TT - Trinidad e Tobago 9
BW - Botswana 8
NP - Nepal 8
OM - Oman 8
PA - Panama 8
PS - Palestinian Territory 8
BA - Bosnia-Erzegovina 7
ET - Etiopia 7
SM - San Marino 7
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 7
DZ - Algeria 6
FJ - Figi 6
HN - Honduras 6
PR - Porto Rico 6
CM - Camerun 5
SC - Seychelles 5
A1 - Anonimo 4
BH - Bahrain 4
BY - Bielorussia 4
Totale 56.721
Città #
Ann Arbor 2.574
Milan 2.430
Singapore 1.814
Hong Kong 1.436
Rome 1.241
Ashburn 943
Dublin 719
Jacksonville 654
Chandler 624
Frankfurt am Main 622
Woodbridge 568
Wilmington 531
Dearborn 505
New York 467
Beijing 391
Fairfield 367
Houston 355
Boardman 319
Princeton 315
Hefei 311
Florence 310
Turin 306
Santa Clara 287
Dallas 272
Bologna 246
Naples 245
Ho Chi Minh City 223
Palermo 211
Nanjing 200
Los Angeles 185
Verona 178
Seattle 175
Bari 174
Padova 170
Paris 170
Genoa 165
Hanoi 152
Vienna 152
Seoul 148
Shanghai 138
Athens 131
Melbourne 131
Brescia 126
Moscow 126
Cambridge 120
Monza 118
Dong Ket 117
Jakarta 115
Toronto 114
Sydney 110
Catania 109
Parma 109
São Paulo 106
Lachine 104
Guangzhou 102
The Dalles 98
Napoli 94
Bergamo 93
Buffalo 89
Chicago 88
Council Bluffs 83
Brisbane 79
Torino 79
Tel Aviv 77
London 74
Modena 71
Kuala Lumpur 65
Trento 64
Manchester 60
Taipei 60
Thessaloniki 60
Cagliari 59
Montreal 59
Pescara 58
Nanchang 56
Ottawa 56
Como 55
Perugia 54
Delhi 48
Shenyang 48
Venice 48
Trieste 47
San Diego 46
Vicenza 46
Helsinki 43
Tokyo 43
Andover 42
Munich 42
Warsaw 42
Hebei 41
Jinan 41
Perth 40
Jerusalem 39
Birmingham 38
Brooklyn 38
Lawrence 37
Redmond 37
Altamura 36
Menlo Park 36
Villiers-sur-Marne 36
Totale 25.576
Nome #
Social and emotional learning for children with learning disability: Implications for inclusion 4.943
Toolkit per la valutazione delle abilità sociali ed emotive a scuola 2.197
Lo sviluppo della competenza emotiva e del comportamento prosociale nei bambini: una ricerca sulla socializzazione emotiva al nido 1.942
La socializzazione emotiva nei contesti educativi per l'infanzia. Conversare sulle emozioni al nido 1.128
Emotion regulation, emotional self-efficacy and empathy: A research in preadolescence [Regolazione delle emozioni, autoefficacia emotiva ed empatia: Una ricerca in preadolescenza] 1.069
La relazione fra mind-mindedness, credenze sulle emozioni e stile di socializzazione emotiva delle educatrici al nido. 871
PROMEHS: un programma d’intervento per promuovere la salute mentale a scuola 856
Lessico psicologico e teoria della mente: un training study con bambini in età pre-scolare 851
Uso e comprensione del lessico mentalistico come predittori della teoria della mente in bambini di scuola primaria 823
Empatia e prosocialità tra natura e cultura 821
Emozioni al nido. Un progetto di ricerca-intervento sul potenziamento di competenze linguistiche, socio-emotive e cognitive al nido 779
Pratiche di socializzazione emotiva al nido: uno studio multi-metodo 733
La psicologia culturale di Bruner. Aspetti teorici ed empirici 711
Attaccamento e comprensione delle emozioni in età scolare: quale legame? 690
L'intervento narrativo nella promozione dello sviluppo socio-emotivo al nido 681
EmQue-I13: adattamento italiano del Questionario sull'Empatia dei bambini nella prima infanzia 638
Stili di socializzazione emotiva materna, regolazione emotiva ed empatia nella prima infanzia 638
Lo sviluppo della teoria della mente emotiva al nido: una proposta di intervento conversazionale 607
L'emozionante mondo di Ciro e Beba. Storie per conversare sulle emozioni con i bambini al nido 539
A multi-component curriculum to promote teachers’ mental health: Findings from the PROMEHS program 535
The Italian version of the Empathy Questionnaire for 18- to 36-months-old children: Psychometric properties and measurement invariance across gender of the EmQue-I13 508
The relation between emotion understanding and theory of mind in children aged 3 to 8: The key role of language 500
Sviluppare abilità socio-emotive a scuola: una ricerca-intervento sulla competenza emotiva 445
Lessico psicologico e teoria della mente: uno studio con bambini di scuola primaria 440
La lettura dialogica favorisce lo sviluppo psicologico dei bambini: Presentazione di uno strumento 433
Comprensione e regolazione emotiva: tra i 2 e i 3 anni: il ruolo dello stile di socializzazione emotiva materno 420
Teoria della mente e comprensione del lessico psicologico nei bambini: dati preliminari di validazione del Test di Lessico Emotivo (TLE) 414
Lo sviluppo della comprensione sociale nei bambini. Un laboratorio sui giochi linguistici per promuovere la teoria della mente e la comprensione delle emozioni 411
Does training toddlers in emotion knowledge lead to changes in their Prosocial and aggressive behavior toward peers at nursery? 408
La competenza emotiva dei bambini. Proposte psicoeducative per le scuole dell'infanzia e primaria 406
Emotional state talk and emotion understanding: A training study with preschool children 397
La promozione della teoria della mente al nido: lettura di storie e conversazione sugli stati mentali 394
Stress percepito e burnout negli insegnanti: il ruolo del work engagement e delle competenze socio-emotive 391
Patterns of Association between Early Childhood Teachers' Emotion Socialization Styles, Emotion Beliefs and Mind-Mindedness 378
Toddlers’ Empathic Behavior: The Role Of Emotion Regulation, Language, and Maternal Emotional Style 377
La competenza emotiva nell'infanzia. Lessico emotivo e comprensione delle emozioni 367
L'emozionante mondo di Ciro e Beba. Leggere storie e conversare con i bambini al nido 365
Validation of Italian students' self-ratings on the SSIS SEL brief scales 364
PROMEHS. Un programma evidence-based per promuovere la salute mentale a scuol 355
Enhancing mental state language and emotion understanding of toddlers' social cognition 348
The Longitudinal Effects of Teachers’ Socio-Emotional Competences on Stress and Burnout 347
Parental socialization of prosocial development: psychometric properties of the Parental Prosocial Practices Questionnaire (PPPQ) 340
Comprensione delle emozioni e sviluppo socio-emotivo dei bambini: un training study nella scuola primaria 339
Preschoolers’ prosocial behavior and its relation with language and socio-emotional abilities 339
Lo sviluppo della competenza socio-emotiva nella scuola dell'infanzia: una proposta d'intervento attraverso la conversazione 337
Learning to Be. Development of practices and methodologies for assessing social, emotional and health skills within education systems. 337
The contribution of emotion knowledge, language ability, and maternal emotion socialization style to explaining toddlers’ emotion regulation 337
Mental health promotion in schools: A comprehensive theoretical framework 334
La misurazione dell'empatia nella prima infanzia: proprietà psicometriche e invarianza fattoriale dell'EmQue-I13 nel contesto italiano 325
Changes in students' social and emotional competences following the implementation of a school-based intervention program 317
Early-childhood teachers’ emotion socialization practices: a multi-method study 316
The contribution of emotion regulation, language, and maternal emotional style in explaining toddlers’ empathic and prosocial behavior 307
Parola alle emozioni. Un percorso in 10 tappe per contrastare la povertà educativa a scuola 304
The PROMEHS project: an evidence-based curriculum to promote mental health in schools 304
'Let's Talk about Emotions!'. The Effect of Conversational Training on Preschoolers' Emotion Comprehension and Prosocial Orientation 301
Early childhood development of theory of mind in typical and atypical samples: Associations with language and social abilities 300
Promoting Mental Health at Schools. An evidence-based curriculum to shape policy across Europe 300
La narrazione delle emozioni in adolescenza. Contributi di ricerca e implicazioni educative 295
Promoting toddlers' development of mental-state language and social cognition: The role of conversation at nursery schools 289
La comprensione della mente nei bambini : un laboratorio linguistico con storie per la scuola dell’infanzia 287
La tenerezza si educa? Osservazioni da una ricerca sperimentale al nido 277
Caregivers’ Mind-mindedness in Family and Out-of-home Contexts: Methodological Perspectives 276
Assessment and Promotion of Social, Emotional, and Health Skills in European Schools: The Learning to Be Project 276
Teachers' and students' changes in social and emotional competences following the implementation of Promehs: A European program for promoting mental health at schools 265
Adolescents' Resilience During COVID-19 Pandemic and Its Mediating Role in the Association Between SEL Skills and Mental Health 259
Assessing the Factor Structure and Measurement Invariance of the Test of Emotion Comprehension (TEC): A Large Cross-Sectional Study with Children Aged 3-10 Years 245
Le avventure di Ciro e Beba: programma di intervento per promuovere lo sviluppo socio-emotivo dei bambini di 2-3 anni 242
Assessing teachers' social and emotional competence: The validation of SECTRS in Italy, Latvia, and Portugal 241
Relazional...mente. Ricerca psicologica sulla comprensione sociale nei contesti educativi per l'infanzia 240
High School Student Burnout: Is Empathy a Protective or Risk Factor? 237
How early-childhood teachers’ mind-mindedness relates to their beliefs on emotions and their emotion socialization styles 236
The association between emotion knowledge and theory of mind in early years: The role of language abilities 236
Alexithymia as a Risk Factor for Social Indifference: A Quantitative Study with a Large Sample of Female Adolescents 235
The effectiveness of the PROMEHS project: A comprehensive multi-component curriculum to promote mental health in schools 234
Children's and adolescents' narratives of guilt: Antecedents and mentalization 232
Emotional Arousal and Regulation: Further Evidence of the Validity of the "How I Feel" Questionnaire for Use With School-Age Children 232
Emotion Knowledge, Theory of Mind, and Language in Young Children: Testing a Comprehensive Conceptual Model 232
How to Foster Toddlers' Mental-State Talk, Emotion Understanding, and Prosocial Behavior: A Conversation-Based Intervention at Nursery School 231
Comprensione delle emozioni e comportamenti sociali a valenza positiva: uno studio in età prescolare 229
Toolkit for assessing social and emotional skills at school 228
False-belief understanding and language ability mediate the relationship between emotion comprehension and prosocial orientation in preschoolers 227
Evaluating the effectiveness of the PROMEHS Programme in improving students' and teachers' social and emotional competence, resilience and mental health 225
The PROMEHS project: a comprehensive multi-component curriculum to promote mental health in schools 222
Guilt and shame in children and adolescents: a narrative study on situational antecedents 216
Adolescent social emotional skills, resilience and behavioral problems during the COVID-19 pandemic: A longitudinal study in three European countries 214
Il progetto europeo “Teaching to Be”: Promuovere la salute mentale dei docenti con un serious game 213
How do use and comprehension of mental state language relate to theory of mind in middle childhood? 213
Learning to Be: Development of practices and methodologies for assessing social, emotional, and health skills within education systems 212
Adolescents’ Mental Health at School: The Mediating Role of Life Satisfaction 211
Empathy in toddlers: the role of emotion regulation, language ability, and maternal emotion socialization style 204
Enhancing social cognition by training children in emotion understanding: A primary school study 203
Early-childhood Teachers’ Emotion Socialization Practices: A Multi-Method Study at Nursery 201
Children's development of social understanding. Using language games to promote the comprehension of mental states 198
Promoting mental health in school: The PROMEHS project 193
Toddlers’ emotion socialization at nursery school: A conversational intervention using psychological language 193
La relazione fra comprensione delle emozioni e comportamento prosociale in bambini fra 2 e 3 anni: il ruolo del linguaggio 193
Promoting teachers’ SEL, resilience, and self-efficacy through the PROMEHS program 193
The role of teachers' socio-emotional competence in reducing burnout through increased work engagement 189
Emotion socialization at nursery school: An evidence-based research adopting a conversational approach 189
Improving SEL and prosocial behaviors in middle secondary school: The effectiveness of the PROMEHS curriculum on Italian students 188
Totale 45.508
Categoria #
all - tutte 142.011
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 142.011


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/20213.246 0 0 0 0 0 606 675 351 475 378 340 421
2021/20222.660 211 324 324 264 146 229 134 163 141 150 192 382
2022/20234.209 419 676 379 259 368 659 176 292 309 147 279 246
2023/20248.879 439 408 515 622 894 1.112 902 639 711 999 853 785
2024/202515.095 845 1.417 1.369 1.168 1.350 692 860 808 1.827 1.822 1.294 1.643
2025/20269.870 1.883 1.495 1.710 2.124 1.915 743 0 0 0 0 0 0
Totale 58.049