ORNAGHI, VERONICA MARIA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 19.578
NA - Nord America 10.877
AS - Asia 3.704
OC - Oceania 317
AF - Africa 200
SA - Sud America 157
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 21
Totale 34.854
Nazione #
IT - Italia 12.155
US - Stati Uniti d'America 10.452
FR - Francia 1.676
CN - Cina 1.069
DE - Germania 911
SE - Svezia 791
IE - Irlanda 776
SG - Singapore 769
GB - Regno Unito 749
UA - Ucraina 555
RU - Federazione Russa 467
HK - Hong Kong 422
CA - Canada 383
AU - Australia 291
DK - Danimarca 222
IL - Israele 200
GR - Grecia 198
IN - India 183
VN - Vietnam 173
FI - Finlandia 160
TR - Turchia 158
AT - Austria 147
PH - Filippine 120
ES - Italia 114
CH - Svizzera 107
IR - Iran 107
ID - Indonesia 100
NL - Olanda 90
MY - Malesia 88
PT - Portogallo 77
BR - Brasile 68
BE - Belgio 66
RO - Romania 65
NG - Nigeria 64
JP - Giappone 57
TW - Taiwan 47
TH - Thailandia 43
MT - Malta 42
EG - Egitto 39
CO - Colombia 35
KR - Corea 34
SA - Arabia Saudita 34
HU - Ungheria 33
ZA - Sudafrica 28
PL - Polonia 26
NO - Norvegia 24
AR - Argentina 18
NZ - Nuova Zelanda 18
RW - Ruanda 18
CZ - Repubblica Ceca 17
LV - Lettonia 17
HR - Croazia 16
KE - Kenya 16
CL - Cile 15
BG - Bulgaria 14
LB - Libano 14
PK - Pakistan 14
AE - Emirati Arabi Uniti 13
MX - Messico 13
LT - Lituania 12
EU - Europa 10
GH - Ghana 10
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 10
EC - Ecuador 9
JO - Giordania 9
EE - Estonia 8
PS - Palestinian Territory 8
TT - Trinidad e Tobago 8
LK - Sri Lanka 7
SM - San Marino 7
FJ - Figi 6
NP - Nepal 6
PA - Panama 6
PR - Porto Rico 6
RS - Serbia 6
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 6
AL - Albania 5
BD - Bangladesh 5
CM - Camerun 5
A1 - Anonimo 4
ET - Etiopia 4
JM - Giamaica 4
PE - Perù 4
QA - Qatar 4
SC - Seychelles 4
SI - Slovenia 4
GY - Guiana 3
MA - Marocco 3
MD - Moldavia 3
MV - Maldive 3
UY - Uruguay 3
BW - Botswana 2
DM - Dominica 2
FM - Micronesia 2
GE - Georgia 2
IQ - Iraq 2
JE - Jersey 2
MM - Myanmar 2
OM - Oman 2
SZ - Regno dello Swaziland 2
Totale 34.828
Città #
Ann Arbor 2.574
Milan 1.465
Rome 746
Dublin 705
Jacksonville 652
Singapore 641
Chandler 624
Frankfurt am Main 580
Woodbridge 568
Wilmington 529
Dearborn 505
New York 386
Fairfield 366
Hong Kong 366
Ashburn 336
Houston 332
Princeton 314
Boardman 250
Nanjing 197
Florence 178
Turin 165
Bologna 161
Seattle 152
Santa Clara 139
Vienna 134
Padova 133
Paris 132
Shanghai 123
Cambridge 118
Dong Ket 117
Beijing 109
Palermo 105
Lachine 104
Bari 101
Verona 98
Naples 94
Napoli 94
Dallas 87
Guangzhou 85
Torino 79
Brescia 76
Melbourne 73
Toronto 72
Parma 71
Sydney 67
Monza 62
Bergamo 60
Brisbane 60
Catania 60
Athens 56
Nanchang 55
Genoa 52
Shenyang 46
Ottawa 45
Chicago 44
Jakarta 44
London 44
Como 43
San Diego 43
Andover 42
Delhi 42
Hebei 41
Helsinki 41
Trento 41
Tel Aviv 40
Altamura 36
Jinan 36
Menlo Park 36
Redmond 36
Lawrence 35
Kuala Lumpur 34
Mountain View 34
Hangzhou 33
Vicenza 33
Cagliari 32
Brussels 30
Changsha 30
Fremont 30
Modena 30
Jiaxing 29
Trieste 29
Perugia 28
Kunming 27
Tianjin 27
Zhengzhou 27
Falls Church 26
Messina 26
Caserta 25
Lissone 25
Manchester 25
Vigevano 25
Washington 25
Council Bluffs 24
Genova 24
Pavia 24
Tehran 24
Huizen 23
Jerusalem 23
Sacramento 23
Segrate 23
Totale 16.961
Nome #
Social and emotional learning for children with learning disability: Implications for inclusion 3.157
Lo sviluppo della competenza emotiva e del comportamento prosociale nei bambini: una ricerca sulla socializzazione emotiva al nido 1.139
Toolkit per la valutazione delle abilità sociali ed emotive a scuola 914
La socializzazione emotiva nei contesti educativi per l'infanzia. Conversare sulle emozioni al nido 908
Emotion regulation, emotional self-efficacy and empathy: A research in preadolescence [Regolazione delle emozioni, autoefficacia emotiva ed empatia: Una ricerca in preadolescenza] 877
Uso e comprensione del lessico mentalistico come predittori della teoria della mente in bambini di scuola primaria 613
La psicologia culturale di Bruner. Aspetti teorici ed empirici 577
La relazione fra mind-mindedness, credenze sulle emozioni e stile di socializzazione emotiva delle educatrici al nido. 577
Empatia e prosocialità tra natura e cultura 547
EmQue-I13: adattamento italiano del Questionario sull'Empatia dei bambini nella prima infanzia 539
Emozioni al nido. Un progetto di ricerca-intervento sul potenziamento di competenze linguistiche, socio-emotive e cognitive al nido 530
Attaccamento e comprensione delle emozioni in età scolare: quale legame? 506
Lessico psicologico e teoria della mente: un training study con bambini in età pre-scolare 489
PROMEHS: un programma d’intervento per promuovere la salute mentale a scuola 431
The relation between emotion understanding and theory of mind in children aged 3 to 8: The key role of language 423
L'intervento narrativo nella promozione dello sviluppo socio-emotivo al nido 403
Lo sviluppo della teoria della mente emotiva al nido: una proposta di intervento conversazionale 398
Lessico psicologico e teoria della mente: uno studio con bambini di scuola primaria 387
L'emozionante mondo di Ciro e Beba. Storie per conversare sulle emozioni con i bambini al nido 354
The Italian version of the Empathy Questionnaire for 18- to 36-months-old children: Psychometric properties and measurement invariance across gender of the EmQue-I13 327
Patterns of Association between Early Childhood Teachers' Emotion Socialization Styles, Emotion Beliefs and Mind-Mindedness 323
Teoria della mente e comprensione del lessico psicologico nei bambini: dati preliminari di validazione del Test di Lessico Emotivo (TLE) 319
Does training toddlers in emotion knowledge lead to changes in their Prosocial and aggressive behavior toward peers at nursery? 319
Toddlers’ Empathic Behavior: The Role Of Emotion Regulation, Language, and Maternal Emotional Style 302
Preschoolers’ prosocial behavior and its relation with language and socio-emotional abilities 293
La competenza emotiva dei bambini. Proposte psicoeducative per le scuole dell'infanzia e primaria 283
Emotional state talk and emotion understanding: A training study with preschool children 279
The contribution of emotion knowledge, language ability, and maternal emotion socialization style to explaining toddlers’ emotion regulation 276
La competenza emotiva nell'infanzia. Lessico emotivo e comprensione delle emozioni 274
Enhancing mental state language and emotion understanding of toddlers' social cognition 272
Pratiche di socializzazione emotiva al nido: uno studio multi-metodo 267
PROMEHS. Un programma evidence-based per promuovere la salute mentale a scuol 265
Lo sviluppo della competenza socio-emotiva nella scuola dell'infanzia: una proposta d'intervento attraverso la conversazione 262
Stili di socializzazione emotiva materna, regolazione emotiva ed empatia nella prima infanzia 262
'Let's Talk about Emotions!'. The Effect of Conversational Training on Preschoolers' Emotion Comprehension and Prosocial Orientation 258
Parental socialization of prosocial development: psychometric properties of the Parental Prosocial Practices Questionnaire (PPPQ) 255
Sviluppare abilità socio-emotive a scuola: una ricerca-intervento sulla competenza emotiva 251
La narrazione delle emozioni in adolescenza. Contributi di ricerca e implicazioni educative 247
Mental health promotion in schools: A comprehensive theoretical framework 244
La misurazione dell'empatia nella prima infanzia: proprietà psicometriche e invarianza fattoriale dell'EmQue-I13 nel contesto italiano 239
Learning to Be. Development of practices and methodologies for assessing social, emotional and health skills within education systems. 239
Comprensione e regolazione emotiva: tra i 2 e i 3 anni: il ruolo dello stile di socializzazione emotiva materno 239
The contribution of emotion regulation, language, and maternal emotional style in explaining toddlers’ empathic and prosocial behavior 237
The PROMEHS project: an evidence-based curriculum to promote mental health in schools 234
Early childhood development of theory of mind in typical and atypical samples: Associations with language and social abilities 229
Assessment and Promotion of Social, Emotional, and Health Skills in European Schools: The Learning to Be Project 224
Promoting Mental Health at Schools. An evidence-based curriculum to shape policy across Europe 223
Comprensione delle emozioni e sviluppo socio-emotivo dei bambini: un training study nella scuola primaria 222
L'emozionante mondo di Ciro e Beba. Leggere storie e conversare con i bambini al nido 209
Promoting toddlers' development of mental-state language and social cognition: The role of conversation at nursery schools 208
La tenerezza si educa? Osservazioni da una ricerca sperimentale al nido 204
Assessing the Factor Structure and Measurement Invariance of the Test of Emotion Comprehension (TEC): A Large Cross-Sectional Study with Children Aged 3-10 Years 194
Caregivers’ Mind-mindedness in Family and Out-of-home Contexts: Methodological Perspectives 193
Emotion Knowledge, Theory of Mind, and Language in Young Children: Testing a Comprehensive Conceptual Model 185
La promozione della teoria della mente al nido: lettura di storie e conversazione sugli stati mentali 184
Le avventure di Ciro e Beba: programma di intervento per promuovere lo sviluppo socio-emotivo dei bambini di 2-3 anni 184
La comprensione della mente nei bambini : un laboratorio linguistico con storie per la scuola dell’infanzia 183
The PROMEHS project: a comprehensive multi-component curriculum to promote mental health in schools 180
High School Student Burnout: Is Empathy a Protective or Risk Factor? 179
False-belief understanding and language ability mediate the relationship between emotion comprehension and prosocial orientation in preschoolers 177
Emotional Arousal and Regulation: Further Evidence of the Validity of the "How I Feel" Questionnaire for Use With School-Age Children 176
Lo sviluppo della comprensione sociale nei bambini. Un laboratorio sui giochi linguistici per promuovere la teoria della mente e la comprensione delle emozioni 176
Changes in students' social and emotional competences following the implementation of a school-based intervention program 173
Enhancing social cognition by training children in emotion understanding: A primary school study 170
How to Foster Toddlers' Mental-State Talk, Emotion Understanding, and Prosocial Behavior: A Conversation-Based Intervention at Nursery School 167
Relazional...mente. Ricerca psicologica sulla comprensione sociale nei contesti educativi per l'infanzia 167
Comprensione delle emozioni e comportamenti sociali a valenza positiva: uno studio in età prescolare 165
Toolkit for assessing social and emotional skills at school 164
The association between emotion knowledge and theory of mind in early years: The role of language abilities 158
How do use and comprehension of mental state language relate to theory of mind in middle childhood? 155
Empathy in toddlers: the role of emotion regulation, language ability, and maternal emotion socialization style 155
La relazione fra comprensione delle emozioni e comportamento prosociale in bambini fra 2 e 3 anni: il ruolo del linguaggio 152
Guilt and shame in children and adolescents: a narrative study on situational antecedents 150
Giornate di dialogo dei dottorandi II edizione - 24 Maggio 2013 147
Children's and adolescents' narratives of guilt: Antecedents and mentalization 146
Toddlers’ emotion socialization at nursery school: A conversational intervention using psychological language 145
Promuovere lo sviluppo socio-emotivo e cognitivo al nido: una ricerca-intervento nella prospettiva conversazionale 145
How early-childhood teachers’ mind-mindedness relates to their beliefs on emotions and their emotion socialization styles 143
Early-childhood teachers’ emotion socialization practices: a multi-method study 138
A multi-component curriculum to promote teachers’ mental health: Findings from the PROMEHS program 137
Emozioni in preadolescenza e adolescenza: uno sguardo d'insieme 137
La mentalizzazione delle emozioni morali in bambini e adolescenti: il senso di colpa 137
Promoting toddlers’ emotion socialization: the use of emotional-state language at the nursery school 137
Adolescents' Resilience During COVID-19 Pandemic and Its Mediating Role in the Association Between SEL Skills and Mental Health 134
Improving preschool children's theory of mind: A training study with language games 131
Comprensione delle emozioni e risoluzione del compito di falsa credenza: uno studio con bambini di 3 e 5 anni 130
Children's development of social understanding. Using language games to promote the comprehension of mental states 130
Parola alle emozioni. Un percorso in 10 tappe per contrastare la povertà educativa a scuola 129
The role of language games in children's understanding of mental states: A training study 129
Lo sviluppo socio-emotivo in età prescolare: uno studio sui correlati del comportamento prosociale 129
The effects of an emotion-knowledge training on toddlers’ prosocial and aggressive behavior 128
Emotion socialization at nursery school: An evidence-based research adopting a conversational approach 126
Adolescents’ Mental Health at School: The Mediating Role of Life Satisfaction 126
Capire la mente attraverso i giochi linguistici: un percorso educativo sull'uso del lessico psicologico 122
Self-construal and psychological wellbeing in Scottish and Italian young adults 121
The Stories of Jack and Theo. How to enhance conversation on mental-state terms through language games 118
Promoting toddlers' emotional mind-reading: A conversational intervention study 116
Learning to Be: Development of practices and methodologies for assessing social, emotional, and health skills within education systems 116
The Stories of Ciro and Beba. How to enhance conversation with toddlers on emotions 115
Autobiographical memory and emotional narratives: gender differences in adolescence 113
Totale 29.366
Categoria #
all - tutte 83.960
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 83.960


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20204.534 0 0 380 345 423 538 648 410 576 453 535 226
2020/20215.847 359 282 578 747 635 606 675 351 475 378 340 421
2021/20222.660 211 324 324 264 146 229 134 163 141 150 192 382
2022/20234.209 419 676 379 259 368 659 176 292 309 147 279 246
2023/20248.879 439 408 515 622 894 1.112 902 639 711 999 853 785
2024/20252.962 845 1.417 700 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 36.046