ORNAGHI, VERONICA MARIA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 24.885
NA - Nord America 12.212
AS - Asia 5.402
OC - Oceania 401
SA - Sud America 327
AF - Africa 249
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 21
Totale 43.497
Nazione #
IT - Italia 14.862
US - Stati Uniti d'America 11.700
FR - Francia 2.759
SG - Singapore 1.556
CN - Cina 1.193
RU - Federazione Russa 1.048
DE - Germania 1.002
GB - Regno Unito 959
SE - Svezia 812
IE - Irlanda 785
HK - Hong Kong 639
UA - Ucraina 566
CA - Canada 460
AU - Australia 366
NL - Olanda 355
GR - Grecia 287
IL - Israele 271
IN - India 251
DK - Danimarca 223
BR - Brasile 208
ID - Indonesia 205
TR - Turchia 188
VN - Vietnam 182
PH - Filippine 178
FI - Finlandia 168
AT - Austria 163
ES - Italia 145
CH - Svizzera 143
IR - Iran 138
TW - Taiwan 119
PT - Portogallo 110
MY - Malesia 100
MT - Malta 80
BE - Belgio 76
RO - Romania 76
JP - Giappone 68
NG - Nigeria 64
TH - Thailandia 50
EG - Egitto 47
KR - Corea 42
ZA - Sudafrica 42
HU - Ungheria 41
SA - Arabia Saudita 41
CO - Colombia 39
PL - Polonia 36
NZ - Nuova Zelanda 27
PK - Pakistan 27
LV - Lettonia 26
NO - Norvegia 26
RW - Ruanda 26
AR - Argentina 22
JO - Giordania 20
LB - Libano 20
AE - Emirati Arabi Uniti 19
HR - Croazia 19
KE - Kenya 19
CL - Cile 18
CZ - Repubblica Ceca 18
EC - Ecuador 18
MX - Messico 18
BG - Bulgaria 16
GH - Ghana 14
BD - Bangladesh 13
LK - Sri Lanka 13
LT - Lituania 13
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 13
CY - Cipro 12
SI - Slovenia 12
EE - Estonia 10
EU - Europa 10
PE - Perù 9
PS - Palestinian Territory 8
RS - Serbia 8
TT - Trinidad e Tobago 8
IQ - Iraq 7
PA - Panama 7
SM - San Marino 7
BW - Botswana 6
FJ - Figi 6
JM - Giamaica 6
NP - Nepal 6
PR - Porto Rico 6
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 6
AL - Albania 5
CM - Camerun 5
ET - Etiopia 5
MA - Marocco 5
A1 - Anonimo 4
BA - Bosnia-Erzegovina 4
QA - Qatar 4
SC - Seychelles 4
UZ - Uzbekistan 4
AZ - Azerbaigian 3
BY - Bielorussia 3
GY - Guiana 3
KG - Kirghizistan 3
MD - Moldavia 3
MV - Maldive 3
OM - Oman 3
TZ - Tanzania 3
Totale 43.446
Città #
Ann Arbor 2.574
Milan 1.980
Singapore 1.085
Rome 998
Dublin 709
Jacksonville 652
Chandler 624
Frankfurt am Main 583
Hong Kong 571
Woodbridge 568
Wilmington 529
Ashburn 523
Dearborn 505
New York 395
Fairfield 367
Houston 341
Princeton 315
Boardman 279
Santa Clara 266
Florence 247
Turin 237
Nanjing 197
Naples 181
Bologna 178
Padova 166
Seattle 164
Paris 161
Palermo 152
Vienna 141
Verona 135
Beijing 129
Shanghai 129
Bari 127
Cambridge 119
Dong Ket 117
Jakarta 112
Athens 110
Lachine 104
Monza 99
Brescia 97
Napoli 94
Melbourne 93
Genoa 92
Guangzhou 88
Sydney 88
Dallas 87
Parma 83
Torino 79
Catania 78
Toronto 78
Brisbane 75
Council Bluffs 70
Tel Aviv 69
Moscow 67
Bergamo 65
Modena 56
Taipei 56
Nanchang 55
Como 53
London 52
Ottawa 52
Trento 47
Chicago 46
Perugia 46
Shenyang 46
Delhi 45
San Diego 45
Thessaloniki 45
Andover 42
Cagliari 42
Helsinki 42
Hebei 41
Vicenza 40
Kuala Lumpur 39
Trieste 38
Redmond 37
Altamura 36
Jinan 36
Lawrence 36
Menlo Park 36
Pescara 36
Villiers-sur-Marne 36
Jerusalem 35
Mountain View 34
Hangzhou 33
Venice 33
Lissone 31
Manchester 31
Birmingham 30
Brussels 30
Changsha 30
Fremont 30
Messina 30
Washington 30
Bengaluru 29
Jiaxing 29
Kunming 29
Southwark 29
Tianjin 29
Los Angeles 28
Totale 19.903
Nome #
Social and emotional learning for children with learning disability: Implications for inclusion 4.221
Lo sviluppo della competenza emotiva e del comportamento prosociale nei bambini: una ricerca sulla socializzazione emotiva al nido 1.530
Toolkit per la valutazione delle abilità sociali ed emotive a scuola 1.495
La socializzazione emotiva nei contesti educativi per l'infanzia. Conversare sulle emozioni al nido 1.010
Emotion regulation, emotional self-efficacy and empathy: A research in preadolescence [Regolazione delle emozioni, autoefficacia emotiva ed empatia: Una ricerca in preadolescenza] 966
La relazione fra mind-mindedness, credenze sulle emozioni e stile di socializzazione emotiva delle educatrici al nido. 708
Emozioni al nido. Un progetto di ricerca-intervento sul potenziamento di competenze linguistiche, socio-emotive e cognitive al nido 688
Uso e comprensione del lessico mentalistico come predittori della teoria della mente in bambini di scuola primaria 676
Empatia e prosocialità tra natura e cultura 658
Lessico psicologico e teoria della mente: un training study con bambini in età pre-scolare 650
La psicologia culturale di Bruner. Aspetti teorici ed empirici 649
Attaccamento e comprensione delle emozioni in età scolare: quale legame? 605
PROMEHS: un programma d’intervento per promuovere la salute mentale a scuola 597
EmQue-I13: adattamento italiano del Questionario sull'Empatia dei bambini nella prima infanzia 586
L'intervento narrativo nella promozione dello sviluppo socio-emotivo al nido 547
Lo sviluppo della teoria della mente emotiva al nido: una proposta di intervento conversazionale 500
Pratiche di socializzazione emotiva al nido: uno studio multi-metodo 479
The relation between emotion understanding and theory of mind in children aged 3 to 8: The key role of language 463
The Italian version of the Empathy Questionnaire for 18- to 36-months-old children: Psychometric properties and measurement invariance across gender of the EmQue-I13 432
L'emozionante mondo di Ciro e Beba. Storie per conversare sulle emozioni con i bambini al nido 407
Stili di socializzazione emotiva materna, regolazione emotiva ed empatia nella prima infanzia 406
Lessico psicologico e teoria della mente: uno studio con bambini di scuola primaria 397
Teoria della mente e comprensione del lessico psicologico nei bambini: dati preliminari di validazione del Test di Lessico Emotivo (TLE) 366
Sviluppare abilità socio-emotive a scuola: una ricerca-intervento sulla competenza emotiva 349
Does training toddlers in emotion knowledge lead to changes in their Prosocial and aggressive behavior toward peers at nursery? 348
Patterns of Association between Early Childhood Teachers' Emotion Socialization Styles, Emotion Beliefs and Mind-Mindedness 344
L'emozionante mondo di Ciro e Beba. Leggere storie e conversare con i bambini al nido 329
La competenza emotiva dei bambini. Proposte psicoeducative per le scuole dell'infanzia e primaria 328
Toddlers’ Empathic Behavior: The Role Of Emotion Regulation, Language, and Maternal Emotional Style 322
Emotional state talk and emotion understanding: A training study with preschool children 319
Comprensione e regolazione emotiva: tra i 2 e i 3 anni: il ruolo dello stile di socializzazione emotiva materno 314
Preschoolers’ prosocial behavior and its relation with language and socio-emotional abilities 307
PROMEHS. Un programma evidence-based per promuovere la salute mentale a scuol 302
La competenza emotiva nell'infanzia. Lessico emotivo e comprensione delle emozioni 300
La promozione della teoria della mente al nido: lettura di storie e conversazione sugli stati mentali 296
Enhancing mental state language and emotion understanding of toddlers' social cognition 296
The contribution of emotion knowledge, language ability, and maternal emotion socialization style to explaining toddlers’ emotion regulation 295
Lo sviluppo della comprensione sociale nei bambini. Un laboratorio sui giochi linguistici per promuovere la teoria della mente e la comprensione delle emozioni 291
Parental socialization of prosocial development: psychometric properties of the Parental Prosocial Practices Questionnaire (PPPQ) 288
Lo sviluppo della competenza socio-emotiva nella scuola dell'infanzia: una proposta d'intervento attraverso la conversazione 283
Comprensione delle emozioni e sviluppo socio-emotivo dei bambini: un training study nella scuola primaria 280
Mental health promotion in schools: A comprehensive theoretical framework 280
La misurazione dell'empatia nella prima infanzia: proprietà psicometriche e invarianza fattoriale dell'EmQue-I13 nel contesto italiano 279
Learning to Be. Development of practices and methodologies for assessing social, emotional and health skills within education systems. 279
'Let's Talk about Emotions!'. The Effect of Conversational Training on Preschoolers' Emotion Comprehension and Prosocial Orientation 273
Early childhood development of theory of mind in typical and atypical samples: Associations with language and social abilities 263
La narrazione delle emozioni in adolescenza. Contributi di ricerca e implicazioni educative 262
Changes in students' social and emotional competences following the implementation of a school-based intervention program 261
A multi-component curriculum to promote teachers’ mental health: Findings from the PROMEHS program 261
The contribution of emotion regulation, language, and maternal emotional style in explaining toddlers’ empathic and prosocial behavior 258
Promoting Mental Health at Schools. An evidence-based curriculum to shape policy across Europe 254
The PROMEHS project: an evidence-based curriculum to promote mental health in schools 251
Assessment and Promotion of Social, Emotional, and Health Skills in European Schools: The Learning to Be Project 246
Promoting toddlers' development of mental-state language and social cognition: The role of conversation at nursery schools 231
La tenerezza si educa? Osservazioni da una ricerca sperimentale al nido 229
Validation of Italian students' self-ratings on the SSIS SEL brief scales 226
La comprensione della mente nei bambini : un laboratorio linguistico con storie per la scuola dell’infanzia 222
Caregivers’ Mind-mindedness in Family and Out-of-home Contexts: Methodological Perspectives 219
Assessing the Factor Structure and Measurement Invariance of the Test of Emotion Comprehension (TEC): A Large Cross-Sectional Study with Children Aged 3-10 Years 212
Parola alle emozioni. Un percorso in 10 tappe per contrastare la povertà educativa a scuola 208
La lettura dialogica favorisce lo sviluppo psicologico dei bambini: Presentazione di uno strumento 207
Emotional Arousal and Regulation: Further Evidence of the Validity of the "How I Feel" Questionnaire for Use With School-Age Children 202
High School Student Burnout: Is Empathy a Protective or Risk Factor? 201
Emotion Knowledge, Theory of Mind, and Language in Young Children: Testing a Comprehensive Conceptual Model 200
Le avventure di Ciro e Beba: programma di intervento per promuovere lo sviluppo socio-emotivo dei bambini di 2-3 anni 198
Stress percepito e burnout negli insegnanti: il ruolo del work engagement e delle competenze socio-emotive 195
The PROMEHS project: a comprehensive multi-component curriculum to promote mental health in schools 194
False-belief understanding and language ability mediate the relationship between emotion comprehension and prosocial orientation in preschoolers 193
Toolkit for assessing social and emotional skills at school 193
How to Foster Toddlers' Mental-State Talk, Emotion Understanding, and Prosocial Behavior: A Conversation-Based Intervention at Nursery School 189
The association between emotion knowledge and theory of mind in early years: The role of language abilities 189
Comprensione delle emozioni e comportamenti sociali a valenza positiva: uno studio in età prescolare 187
Relazional...mente. Ricerca psicologica sulla comprensione sociale nei contesti educativi per l'infanzia 186
Enhancing social cognition by training children in emotion understanding: A primary school study 182
Teachers' and students' changes in social and emotional competences following the implementation of Promehs: A European program for promoting mental health at schools 178
Learning to Be: Development of practices and methodologies for assessing social, emotional, and health skills within education systems 174
How early-childhood teachers’ mind-mindedness relates to their beliefs on emotions and their emotion socialization styles 173
Empathy in toddlers: the role of emotion regulation, language ability, and maternal emotion socialization style 171
Children's and adolescents' narratives of guilt: Antecedents and mentalization 170
How do use and comprehension of mental state language relate to theory of mind in middle childhood? 170
Early-childhood teachers’ emotion socialization practices: a multi-method study 169
La relazione fra comprensione delle emozioni e comportamento prosociale in bambini fra 2 e 3 anni: il ruolo del linguaggio 167
Guilt and shame in children and adolescents: a narrative study on situational antecedents 166
Promuovere lo sviluppo socio-emotivo e cognitivo al nido: una ricerca-intervento nella prospettiva conversazionale 161
Toddlers’ emotion socialization at nursery school: A conversational intervention using psychological language 160
Giornate di dialogo dei dottorandi II edizione - 24 Maggio 2013 158
Adolescents' Resilience During COVID-19 Pandemic and Its Mediating Role in the Association Between SEL Skills and Mental Health 158
Adolescents’ Mental Health at School: The Mediating Role of Life Satisfaction 157
Comprensione delle emozioni e risoluzione del compito di falsa credenza: uno studio con bambini di 3 e 5 anni 156
Emotion socialization at nursery school: An evidence-based research adopting a conversational approach 156
Children's development of social understanding. Using language games to promote the comprehension of mental states 155
Lo sviluppo socio-emotivo in età prescolare: uno studio sui correlati del comportamento prosociale 154
Improving preschool children's theory of mind: A training study with language games 153
La mentalizzazione delle emozioni morali in bambini e adolescenti: il senso di colpa 153
The Stories of Jack and Theo. How to enhance conversation on mental-state terms through language games 152
Assessing teachers' social and emotional competence: The validation of SECTRS in Italy, Latvia, and Portugal 151
Emozioni in preadolescenza e adolescenza: uno sguardo d'insieme 151
Promoting toddlers’ emotion socialization: the use of emotional-state language at the nursery school 149
The effects of an emotion-knowledge training on toddlers’ prosocial and aggressive behavior 141
The role of language games in children's understanding of mental states: A training study 140
Totale 36.200
Categoria #
all - tutte 110.213
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 110.213


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20201.214 0 0 0 0 0 0 0 0 0 453 535 226
2020/20215.847 359 282 578 747 635 606 675 351 475 378 340 421
2021/20222.660 211 324 324 264 146 229 134 163 141 150 192 382
2022/20234.209 419 676 379 259 368 659 176 292 309 147 279 246
2023/20248.879 439 408 515 622 894 1.112 902 639 711 999 853 785
2024/202511.619 845 1.417 1.369 1.168 1.350 692 860 808 1.827 1.283 0 0
Totale 44.703