ORNAGHI, VERONICA MARIA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 16.901
NA - Nord America 10.040
AS - Asia 2.678
OC - Oceania 247
AF - Africa 166
SA - Sud America 145
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 21
Totale 30.198
Nazione #
IT - Italia 10.818
US - Stati Uniti d'America 9.651
CN - Cina 1.032
FR - Francia 1.011
DE - Germania 883
SE - Svezia 790
IE - Irlanda 767
GB - Regno Unito 652
UA - Ucraina 555
HK - Hong Kong 392
CA - Canada 355
AU - Australia 230
DK - Danimarca 220
GR - Grecia 173
VN - Vietnam 170
IL - Israele 158
FI - Finlandia 156
AT - Austria 145
IN - India 142
TR - Turchia 142
PH - Filippine 97
CH - Svizzera 92
IR - Iran 88
RU - Federazione Russa 82
NL - Olanda 81
MY - Malesia 76
ES - Italia 75
PT - Portogallo 64
NG - Nigeria 62
BR - Brasile 61
ID - Indonesia 61
BE - Belgio 59
RO - Romania 57
JP - Giappone 54
SG - Singapore 51
TW - Taiwan 45
CO - Colombia 35
EG - Egitto 31
KR - Corea 30
MT - Malta 30
SA - Arabia Saudita 30
TH - Thailandia 29
HU - Ungheria 27
NO - Norvegia 23
PL - Polonia 22
ZA - Sudafrica 20
AR - Argentina 18
RW - Ruanda 18
CZ - Repubblica Ceca 17
KE - Kenya 16
HR - Croazia 15
CL - Cile 14
LV - Lettonia 14
PK - Pakistan 14
BG - Bulgaria 13
NZ - Nuova Zelanda 13
LB - Libano 12
LT - Lituania 12
EU - Europa 10
MX - Messico 10
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 10
AE - Emirati Arabi Uniti 9
JO - Giordania 9
EE - Estonia 8
PS - Palestinian Territory 8
TT - Trinidad e Tobago 8
EC - Ecuador 7
PR - Porto Rico 6
RS - Serbia 6
SM - San Marino 6
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 6
AL - Albania 5
PA - Panama 5
A1 - Anonimo 4
FJ - Figi 4
PE - Perù 4
QA - Qatar 4
SC - Seychelles 4
SI - Slovenia 4
BD - Bangladesh 3
GY - Guiana 3
MA - Marocco 3
MD - Moldavia 3
MV - Maldive 3
BW - Botswana 2
DM - Dominica 2
ET - Etiopia 2
GE - Georgia 2
GH - Ghana 2
IQ - Iraq 2
LK - Sri Lanka 2
NP - Nepal 2
OM - Oman 2
SZ - Regno dello Swaziland 2
UG - Uganda 2
VE - Venezuela 2
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 1
AZ - Azerbaigian 1
BA - Bosnia-Erzegovina 1
BB - Barbados 1
Totale 30.180
Città #
Ann Arbor 2.574
Milan 1.219
Dublin 697
Jacksonville 650
Rome 631
Chandler 624
Frankfurt am Main 572
Woodbridge 568
Wilmington 529
Dearborn 505
New York 386
Fairfield 366
Hong Kong 359
Houston 330
Princeton 314
Ashburn 274
Nanjing 197
Florence 156
Seattle 151
Boardman 146
Bologna 139
Vienna 132
Padova 119
Cambridge 118
Dong Ket 117
Turin 117
Beijing 108
Lachine 104
Shanghai 104
Paris 103
Napoli 94
Guangzhou 85
Dallas 82
Palermo 82
Torino 79
Verona 76
Naples 74
Bari 68
Parma 67
Toronto 65
Brescia 61
Sydney 58
Monza 57
Nanchang 55
Athens 52
Brisbane 48
Shenyang 46
Bergamo 45
Catania 45
Ottawa 44
Melbourne 43
Andover 42
Hebei 41
San Diego 41
Delhi 40
Helsinki 40
London 40
Genoa 39
Trento 39
Altamura 36
Jinan 36
Menlo Park 36
Redmond 36
Lawrence 35
Como 34
Mountain View 34
Tel Aviv 34
Hangzhou 33
Chicago 32
Brussels 30
Changsha 30
Fremont 30
Jiaxing 29
Kuala Lumpur 29
Modena 29
Trieste 29
Vicenza 28
Kunming 27
Tianjin 27
Zhengzhou 27
Cagliari 26
Falls Church 26
Lissone 25
Perugia 25
Washington 25
Genova 24
Vigevano 24
Caserta 23
Huizen 23
Sacramento 23
Segrate 23
Ardea 22
Messina 22
Pavia 22
Ancona 21
Busto Arsizio 21
Norwalk 21
Perth 21
Rho 20
San Giuliano Milanese 20
Totale 15.175
Nome #
Social and emotional learning for children with learning disability: Implications for inclusion 2.585
Lo sviluppo della competenza emotiva e del comportamento prosociale nei bambini: una ricerca sulla socializzazione emotiva al nido 981
La socializzazione emotiva nei contesti educativi per l'infanzia. Conversare sulle emozioni al nido 839
Emotion regulation, emotional self-efficacy and empathy: A research in preadolescence [Regolazione delle emozioni, autoefficacia emotiva ed empatia: Una ricerca in preadolescenza] 835
Uso e comprensione del lessico mentalistico come predittori della teoria della mente in bambini di scuola primaria 576
Toolkit per la valutazione delle abilità sociali ed emotive a scuola 531
La psicologia culturale di Bruner. Aspetti teorici ed empirici 529
EmQue-I13: adattamento italiano del Questionario sull'Empatia dei bambini nella prima infanzia 519
La relazione fra mind-mindedness, credenze sulle emozioni e stile di socializzazione emotiva delle educatrici al nido. 505
Empatia e prosocialità tra natura e cultura 470
Emozioni al nido. Un progetto di ricerca-intervento sul potenziamento di competenze linguistiche, socio-emotive e cognitive al nido 451
Attaccamento e comprensione delle emozioni in età scolare: quale legame? 438
The relation between emotion understanding and theory of mind in children aged 3 to 8: The key role of language 407
Lessico psicologico e teoria della mente: uno studio con bambini di scuola primaria 373
Lessico psicologico e teoria della mente: un training study con bambini in età pre-scolare 370
Lo sviluppo della teoria della mente emotiva al nido: una proposta di intervento conversazionale 352
L'intervento narrativo nella promozione dello sviluppo socio-emotivo al nido 340
PROMEHS: un programma d’intervento per promuovere la salute mentale a scuola 315
L'emozionante mondo di Ciro e Beba. Storie per conversare sulle emozioni con i bambini al nido 305
Patterns of Association between Early Childhood Teachers' Emotion Socialization Styles, Emotion Beliefs and Mind-Mindedness 300
Teoria della mente e comprensione del lessico psicologico nei bambini: dati preliminari di validazione del Test di Lessico Emotivo (TLE) 297
Does training toddlers in emotion knowledge lead to changes in their Prosocial and aggressive behavior toward peers at nursery? 296
Toddlers’ Empathic Behavior: The Role Of Emotion Regulation, Language, and Maternal Emotional Style 296
Preschoolers’ prosocial behavior and its relation with language and socio-emotional abilities 285
The Italian version of the Empathy Questionnaire for 18- to 36-months-old children: Psychometric properties and measurement invariance across gender of the EmQue-I13 280
La competenza emotiva nell'infanzia. Lessico emotivo e comprensione delle emozioni 267
The contribution of emotion knowledge, language ability, and maternal emotion socialization style to explaining toddlers’ emotion regulation 265
Emotional state talk and emotion understanding: A training study with preschool children 254
Enhancing mental state language and emotion understanding of toddlers' social cognition 252
Lo sviluppo della competenza socio-emotiva nella scuola dell'infanzia: una proposta d'intervento attraverso la conversazione 247
'Let's Talk about Emotions!'. The Effect of Conversational Training on Preschoolers' Emotion Comprehension and Prosocial Orientation 247
La competenza emotiva dei bambini. Proposte psicoeducative per le scuole dell'infanzia e primaria 245
PROMEHS. Un programma evidence-based per promuovere la salute mentale a scuol 237
Parental socialization of prosocial development: psychometric properties of the Parental Prosocial Practices Questionnaire (PPPQ) 237
La narrazione delle emozioni in adolescenza. Contributi di ricerca e implicazioni educative 230
Learning to Be. Development of practices and methodologies for assessing social, emotional and health skills within education systems. 227
Early childhood development of theory of mind in typical and atypical samples: Associations with language and social abilities 219
La misurazione dell'empatia nella prima infanzia: proprietà psicometriche e invarianza fattoriale dell'EmQue-I13 nel contesto italiano 218
The contribution of emotion regulation, language, and maternal emotional style in explaining toddlers’ empathic and prosocial behavior 216
Comprensione e regolazione emotiva: tra i 2 e i 3 anni: il ruolo dello stile di socializzazione emotiva materno 216
The PROMEHS project: an evidence-based curriculum to promote mental health in schools 215
Sviluppare abilità socio-emotive a scuola: una ricerca-intervento sulla competenza emotiva 212
Assessment and Promotion of Social, Emotional, and Health Skills in European Schools: The Learning to Be Project 205
Mental health promotion in schools: A comprehensive theoretical framework 201
Comprensione delle emozioni e sviluppo socio-emotivo dei bambini: un training study nella scuola primaria 200
L'emozionante mondo di Ciro e Beba. Leggere storie e conversare con i bambini al nido 200
La tenerezza si educa? Osservazioni da una ricerca sperimentale al nido 197
Promoting Mental Health at Schools. An evidence-based curriculum to shape policy across Europe 195
Stili di socializzazione emotiva materna, regolazione emotiva ed empatia nella prima infanzia 191
Assessing the Factor Structure and Measurement Invariance of the Test of Emotion Comprehension (TEC): A Large Cross-Sectional Study with Children Aged 3-10 Years 188
Promoting toddlers' development of mental-state language and social cognition: The role of conversation in nursery schools 185
Pratiche di socializzazione emotiva al nido: uno studio multi-metodo 184
Caregivers’ Mind-mindedness in Family and Out-of-home Contexts: Methodological Perspectives 181
Le avventure di Ciro e Beba: programma di intervento per promuovere lo sviluppo socio-emotivo dei bambini di 2-3 anni 176
The PROMEHS project: a comprehensive multi-component curriculum to promote mental health in schools 171
High School Student Burnout: Is Empathy a Protective or Risk Factor? 170
Emotion Knowledge, Theory of Mind, and Language in Young Children: Testing a Comprehensive Conceptual Model 168
Enhancing social cognition by training children in emotion understanding: A primary school study 167
La comprensione della mente nei bambini : un laboratorio linguistico con storie per la scuola dell’infanzia 166
Emotional Arousal and Regulation: Further Evidence of the Validity of the "How I Feel" Questionnaire for Use With School-Age Children 165
False-belief understanding and language ability mediate the relationship between emotion comprehension and prosocial orientation in preschoolers 163
How to Foster Toddlers' Mental-State Talk, Emotion Understanding, and Prosocial Behavior: A Conversation-Based Intervention at Nursery School 162
Comprensione delle emozioni e comportamenti sociali a valenza positiva: uno studio in età prescolare 159
Relazional...mente. Ricerca psicologica sulla comprensione sociale nei contesti educativi per l'infanzia 157
The association between emotion knowledge and theory of mind in early years: The role of language abilities 151
Toolkit for assessing social and emotional skills at school 150
How do use and comprehension of mental state language relate to theory of mind in middle childhood? 147
Children's and adolescents' narratives of guilt: Antecedents and mentalization 140
Giornate di dialogo dei dottorandi II edizione - 24 Maggio 2013 140
La promozione della teoria della mente al nido: lettura di storie e conversazione sugli stati mentali 138
La relazione fra comprensione delle emozioni e comportamento prosociale in bambini fra 2 e 3 anni: il ruolo del linguaggio 138
Guilt and shame in children and adolescents: a narrative study on situational antecedents 137
Empathy in toddlers: the role of emotion regulation, language ability, and maternal emotion socialization style 137
Promoting toddlers’ emotion socialization: the use of emotional-state language at the nursery school 131
Promuovere lo sviluppo socio-emotivo e cognitivo al nido: una ricerca-intervento nella prospettiva conversazionale 130
Toddlers’ emotion socialization at nursery school: A conversational intervention using psychological language 129
How early-childhood teachers’ mind-mindedness relates to their beliefs on emotions and their emotion socialization styles 125
Early-childhood teachers’ emotion socialization practices: a multi-method study 125
Emozioni in preadolescenza e adolescenza: uno sguardo d'insieme 124
The role of language games in children's understanding of mental states: A training study 123
Improving preschool children's theory of mind: A training study with language games 122
Lo sviluppo della comprensione sociale nei bambini. Un laboratorio sui giochi linguistici per promuovere la teoria della mente e la comprensione delle emozioni 122
Comprensione delle emozioni e risoluzione del compito di falsa credenza: uno studio con bambini di 3 e 5 anni 120
La mentalizzazione delle emozioni morali in bambini e adolescenti: il senso di colpa 119
Changes in students' social and emotional competences following the implementation of a school-based intervention program 117
A multi-component curriculum to promote teachers’ mental health: Findings from the PROMEHS program 117
Capire la mente attraverso i giochi linguistici: un percorso educativo sull'uso del lessico psicologico 114
Lo sviluppo socio-emotivo in età prescolare: uno studio sui correlati del comportamento prosociale 114
Children's development of social understanding. Using language games to promote the comprehension of mental states 111
Promoting toddlers' emotional mind-reading: A conversational intervention study 110
Adolescents’ Mental Health at School: The Mediating Role of Life Satisfaction 109
The Stories of Jack and Theo. How to enhance conversation on mental-state terms through language games 108
The Stories of Ciro and Beba. How to enhance conversation with toddlers on emotions 106
Self-construal and psychological wellbeing in Scottish and Italian young adults 106
Emotion socialization at nursery school: An evidence-based research adopting a conversational approach 104
Learning to Be: Development of practices and methodologies for assessing social, emotional, and health skills within education systems 103
Le emozioni di vergogna e colpa in età evolutiva: uno studio narrativo sugli antecedenti situazionali 101
Parola alle emozioni. Un percorso in 10 tappe per contrastare la povertà educativa a scuola 100
Mental state language and theory of mind. A study with primary school children 100
The impact of story-based conversations on nursery-school children's psychological lexicon 99
Totale 25.797
Categoria #
all - tutte 67.572
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 67.572


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/2019669 0 0 0 0 0 0 0 0 0 173 216 280
2019/20205.203 455 214 380 345 423 538 648 410 576 453 535 226
2020/20215.847 359 282 578 747 635 606 675 351 475 378 340 421
2021/20222.660 211 324 324 264 146 229 134 163 141 150 192 382
2022/20234.209 419 676 379 259 368 659 176 292 309 147 279 246
2023/20247.131 439 408 515 622 894 1.112 902 639 711 889 0 0
Totale 31.336