Sfoglia per Autore
Valutare per riprogettare. Uno studio mixed-methods sul cambiamento demografico degli studenti del corso laurea in Scienze della Formazione Primaria
In corso di stampa Pagani, V; Passalacqua, F; Maiorano, A
La scuola come luogo di partecipazione democratica, socialità e apprendimento attivo. La prospettiva e i vissuti degli studenti sul movimento studentesco e l'occupazione delle scuole nell’a.s. 2021-2022 sul territorio di Milano
2023 Pastori, G; Pagani, V; Brognoli, M; Lambicchi, A
Italian validation of the Academic Behavioural Confidence Scale with Teacher Education Students
2023 Pagani, V; Delbosq, S
Teacher-parent relationship in ECE and primary education. A Cross-National Study in Six European Countries
2023 Pagani, V; Slot, P; Penderi, E; Norheim, H; Wyslowska, O; Bulkowski, K
Student voice e formazione insegnanti. Ricerche e riflessioni in divenire
2022 Pastori, G; Pagani, V; Maiorano, A; Brognoli, M
Promoting democratic learning environments and teachers’ professionalisation through children’s active participation
2022 Pastori, G; Pagani, V
"From occupation to participation": student voice and reflections on how to rethink high school experience, centered on relationship, student’s engagement and school's educational dimension
2022 Brognoli, M; Pagani, V; Pastori, G
La scuola in presenza dovrebbe essere qualcosa di più della DAD”. Riflessioni sulla scuola in pandemia di studenti di scuola superiore in Lombardia
2022 Pagani, V; Maiorano, A; Pastori, G
Cittadinanze globali e multiculturali. Temi, metodologie e strategie
2022 Tassan, M; Pagani, V; Zaninelli, F
Implementation of ICT-Facilitated Parent- and Family-Focused Interventions in Culturally and Linguistically Diverse Contexts
2022 Ereky-Stevens, K; Pastori, G; Sidiropulu-Janků, K; Sarcinelli, A; Schünke, J; Trauernicht, M; Pagani, V; Mangiatordi, A
Building inclusive and well-being school communities and ‘citizenization’ through active children’s participation. The ISOTIS Study
2021 Pastori, G; Pagani, V
Behind the numbers. A mixed-methods study of the CLASS tool application in Italy
2021 Pagani, V
Parents’ view on distance learning during lockdown. A national survey
2021 Pastori, G; Pagani, V; Mangiatordi, A; Pepe, A
Rethinking accountability. For a culture of holistic quality assessment
2021 Pastori, G; Pagani, V
Participatory research with children as a training ground for democratic education
2021 Pagani, V; Pastori, G; Sarcinelli, A
Ricerca partecipativa, pratiche di vita democratica, benessere e inclusione a scuola. Apprendimenti dei bambini e competenze degli insegnanti
2021 Pastori, G; Pagani, V
Scaffolding patterns of dialogic exchange in toddler classrooms
2021 Salminen, J; Muhonen, H; Cadima, J; Pagani, V; Lerkkanen, M
La didattica a distanza dal punto di vista dei genitori
2021 Pagani, V; Pastori, G
The ISOTIS Child Study on well-being and inclusion at school
2020 Pastori, G; Sarcinelli, A; Pagani, V
La ricerca partecipativa con i bambini come forma di educazione democratica. Riflessioni etiche e ricadute formative del progetto di ricerca europeo ISOTIS in 8 Paesi
2020 Pastori, G; Pagani, V; Sarcinelli, A
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile