Sfoglia per Autore
Dare voce ai dati. L’analisi dei dati testuali nella ricerca educativa
2020 Pagani, V
“Da un giorno all’altro abbiamo dovuto cambiare lavoro”. L’esperienza della scuola a distanza dalla voce degli insegnanti
2020 Pagani, V; Passalacqua, F
Education in the time of coronavirus. The voices of Italian ECEC and primary school professionals
2020 Pagani, V; Pastori, G; Zaninelli, F
Povertà educativa, diritto all’educazione e approccio alle capacità. La voce di educatrici e insegnanti dei servizi educativi per l’infanzia e di scuola primaria
2020 Pagani, V; Falcone, C; Pastori, G; Zaninelli, F
Le quattro stagioni di scuola e servizi educativi per l’infanzia italiani ai tempi del COVID-19
2020 Pagani, V; Sarcinelli, A; Pastori, G
Teachers’ self-efficacy and intercultural classroom practices in diverse classroom contexts: A cross-national comparison
2020 Romijn, B; Slot, P; Leseman, P; Pagani, V
Coniugare valutazione standardizzata e approccio partecipativo-riflessivo. Un’esperienza di ricerca collaborativa nei servizi per l’infanzia italiani
2019 Pagani, V; Pastori, G
A critical-cultural approach to standardized evaluation instruments. A mixed methods study of the CLASS Toddler application in Italy
2019 Pagani, V
D.4.5 Technical report on the Child Interview study. Children’s views on inclusion at school
2019 Pastori, G; Pagani, V; Sarcinelli, A
Ouve-me, eu participo! Uma análise antropológica da participação das crianças: o caso do estudo internacional de investigação participativa 'Feel good: A visão das crianças sobre a inclusão
2019 Pastori, G; Sarcinelli, A; Pagani, V
Children’s views on inclusion. The ISOTIS international participatory research with and for children
2019 Sarcinelli, A; Pastori, G; Pagani, V
Building inclusive and well-being school communities and “citizenization” through children’s active participation. The ISOTIS study
2019 Pastori, G; Pagani, V
The educational and formative potential of multilingual digital storytelling: a study in a culturally diverse primary school in Italy
2019 Pagani, V; Falcone, C; Pastori, G
Design for inclusion in a linguistically and culturally diverse Europe: challenges in the development of a Virtual Learning Environment
2019 Mangiatordi, A; Pastori, G; Pagani, V; Sarcinelli, A; Menegola, L
Epistemological challenges on participatory methods with children. The ISOTIS pilot study on ECEC and primary children’s views on inclusion
2018 Pastori, G; Pagani, V; Sarcinelli, A; Biffi, E
A critical cultural approach to standardized evaluation tools. A study on CLASS through the voices Italian, Portuguese and Dutch ECEC teachers
2017 Pastori, G; Pagani, V
What is universal? A critical cultural approach to CLASS. The voice of Italian, Portuguese and Dutch ECEC teachers
2017 Pastori, G; Pagani, V
L’analisi dei dati testuali nella ricerca qualitativa
2017 Pagani, V; Pastori, G
Quality assessment in international research: The CLASS case.
2017 Pastori, G; Giudici, C; Pagani, V
Is validation always valid? Cross-cultural complexities of standard-based instruments migrating out of their context
2017 Pastori, G; Pagani, V
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile