Sfoglia per Autore
Il ruolo delle metodologie attive e dei processi partecipativi nella pratica professionale degli insegnanti.
2025 Branda, M; Delbosq, S; Vecchio, L; Gruppo Di Ricerca Hbsc, 2; Velasco, V
L’implementazione del modello delle Scuole che Promuovono Salute: Una scoping review degli strumenti di misura delle strategie di promozione della salute nelle organizzazioni scolastiche
2025 Delbosq, S; Bessems, K; Branda, M; Leksy, K; Klomsten, A; Dadaczynski, K; Vennegoor, G; Van Assema, P; Velasco, V
Exploring Patterns of Alcohol Consumption in Adolescence: the Role of Health Complaints and Psychosocial Determinants in an Italian Sample
2025 Benzi, I; Stival, C; Gallus, S; Odone, A; Barone, L; Casalini, M; Sacchi, A; Scaglione, C; Stampini, L; Scarpanti, E; Torri, C; Ghislanzoni, M; Montani, D; Di Cosimo, F; Giannellini, A; Nichetti, E; Maggi, S; Bellesi, M; Pacchetti, R; Perego, O; Ghidini, P; Rocca, G; Velasco, V; Scuffi, C; Gelmi, G; Veneruso, M; Lobascio, C; Crottogini, L; Santoro, E; Russo, V; Torbica, A; Lozza, E; Marta, E; Capolongo, S; Salvatore, S; Tognetti, M; Terraneo, M; Vecchio, L; Nigris, E; Fave, A; Celata, C; Coppola, L; Cavallo, F
Una ricerca-intervento sul ruolo dei fattori ambientali e del personale delle sale slot per la prevenzione del disturbo da gioco d’azzardo.
2025 Ghelfi, M; Biffi, L; Giudici, G; Biscaldi, V; Velasco, V
Monitorare e sostenere nel tempo il funzionamento di una rete interorganizzativa per la promozione della salute: una valutazione pre e post
2025 Ghelfi, M; Biffi, L; Bernardi, S; Velasco, V
The school psychologist in Lombardy: Exploring differences in relation to seniority and order of school
2025 Colombo, C; Olivari, M; Velasco, V; Meroni, C; Baventore, D; Confalonieri, E
Mapping Teacher Profiles: Integrating Psychological Well-being and Pedagogical Practice
2025 Branda, M; Vecchio, L; Gruppo Hbsc Lombardia, 2; Velasco, V
Engagement e burnout: profili latenti di benessere occupazionale negli insegnanti attraverso un approccio person-centered
2025 Branda, M; Vecchio, L; Gruppo Hbsc Lombardia, 2; Velasco, V
Suicide risk and psychological vulnerability in university students accessing counselling: Preliminary data from the PROBEN
2025 Magliocca, S; Bani, M; Bellani, M; Buizza, C; Callegari, C; Compare, A; Brugnera, A; Delle Fave, A; Ghilardi, A; Mirabella, G; Maffeis, D; Mucci, C; Piccioni, C; Cancelli, P; Rosina, B; Simonetta, S; Strepparava, M; Trotti, E; Profeta, P; Testa, S; Maravita, A; Velasco, V; Calati, R; Madeddu, F
Risk and Protective Factors for Psychological Wellbeing in University Students Accessing Counseling Services: The PROBEN Project
2025 Magliocca, S; Bani, M; Bellani, M; Callegari, C; Compare, A; Delle Fave, A; Ghilardi, A; Mirabella, G; Maffeis, D; Mucci, C; Piccioni, C; Cancelli, P; Rosina, B; Simonetta, S; Strepparava, M; Trotti, E; Profeta, P; Testa, S; Maravita, A; Velasco, V; Calati, R; Madeddu, F
The importance of school leaders in school health promotion. A European call for systematic integration of health in professional development
2024 Leksy, K; Gawron, G; Rosário, R; Sormunen, M; Velasco, V; Sandmeier, A; Simovska, V; Wojtasik, T; Dadaczynski, K
Measuring the Professional Identity of Italian Teachers: The Development of the Teacher Role Identity Questionnaire (TRIQ)
2024 Delbosq, S; Vecchio, L; Lombardia 2022, G; Velasco, V
What Should Change in School? A Thematic Analysis of Beliefs, Attitudes and Desires of Middle and High School Teachers from Lombardy, Italy
2024 Muraro, T; Profeta, E; Delbosq, S; Vecchio, L; Gruppo HBSC Lombardia, 2; Velasco, V
Health Promoting School implementation in Lombardy Region – Italy: an intersectoral reflective process to define core elements.
2024 Velasco, V; Delbosq, S; Celata, C; Chinelli, S; Landonio, L; Michelon, S
Qualitative research in problem gambling prevention: multi-perspective observation of interactions between gamblers and staff in Electronic Gaming Machine venues.
2024 Ghelfi, M; Biscaldi, V; Biffi, L; Giudici, G; Gambarini, F; Velasco, V
What do you do for a living? Exploring the role of managers of the Plan Offices
2024 Ghelfi, M; Biffi, L; Bernardi, S; Vecchio, L; Velasco, V
Monitoring the functioning of a health promotion network in the Italian context: a process perspective
2024 Ghelfi, M; Biffi, L; Bernardi, S; Vecchio, L; Velasco, V
The Influence of Job Resources and Demands on Burnout and Work Engagement of Italian Teachers: “the HBSC – Lombardy Teachers” Survey
2024 Delbosq, S; Vecchio, L; Gruppo HBSC Lombardia, 2; Branda, M; Velasco, V
Il ruolo della formazione sulla promozione della salute per rinforzare le pratiche professionali dei docenti: lo studio HBSC - insegnanti Lombardia
2024 Branda, M; Velasco, V; Vecchio, L; Gruppo HBSC Lombardia, 2
Online Gambling: A Systematic Review of Risk and Protective Factors in the Adult Population
2024 Ghelfi, M; Scattola, P; Giudici, G; Velasco, V
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile