VECCHIO, LUCA PIERO
VECCHIO, LUCA PIERO
DIPARTIMENTO DI PSICOLOGIA
Engagement e burnout: profili latenti di benessere occupazionale negli insegnanti attraverso un approccio person-centered
2025 Branda, M; Vecchio, L; Gruppo Hbsc Lombardia, 2; Velasco, V
Exploring Patterns of Alcohol Consumption in Adolescence: the Role of Health Complaints and Psychosocial Determinants in an Italian Sample
2025 Benzi, I; Stival, C; Gallus, S; Odone, A; Barone, L; Casalini, M; Sacchi, A; Scaglione, C; Stampini, L; Scarpanti, E; Torri, C; Ghislanzoni, M; Montani, D; Di Cosimo, F; Giannellini, A; Nichetti, E; Maggi, S; Bellesi, M; Pacchetti, R; Perego, O; Ghidini, P; Rocca, G; Velasco, V; Scuffi, C; Gelmi, G; Veneruso, M; Lobascio, C; Crottogini, L; Santoro, E; Russo, V; Torbica, A; Lozza, E; Marta, E; Capolongo, S; Salvatore, S; Tognetti, M; Terraneo, M; Vecchio, L; Nigris, E; Fave, A; Celata, C; Coppola, L; Cavallo, F
Il ruolo delle metodologie attive e dei processi partecipativi nella pratica professionale degli insegnanti.
2025 Branda, M; Delbosq, S; Vecchio, L; Gruppo Di Ricerca Hbsc, 2; Velasco, V
La svolta abilitante della laurea in psicologia: riflessioni sul caso attraverso lo sguardo dei tirocini curriculari e della didattica tutoriale/esperienziale [The «qualifying turn» of the psychology degree: Reflections on the case through the lens of curricular internship and tutorial/experiential teaching]
2025 Bruno, A; Ripamonti, S; Vecchio, L
Mapping Teacher Profiles: Integrating Psychological Well-being and Pedagogical Practice
2025 Branda, M; Vecchio, L; Gruppo Hbsc Lombardia, 2; Velasco, V
Moral dilemmas in healthcare during the COVID-19 pandemic: an organizational perspective
2025 Vecchio, L; Colombo, M
Professionalization of psychology and university training for the psychological profession in Italy: Current status and future perspectives|PROFESSIONALIZZAZIONE DELLA PSICOLOGIA E FORMAZIONE UNIVERSITARIA ALLA PROFESSIONE PSICOLOGICA IN ITALIA: STATO E PROSPETTIVE DI UN PERCORSO
2025 Claudio Bosio, A; Parolin, L; Savarese, M; Lozza, E; Vecchio, L
The role of work and organizational psychology in socio-ecological transformations: A bricolage of positions from a recent panel discussion
2025 Doci, E; Hornung, S; Kößler, F; Vecchio, L; Bal, M; Gorli, M; Tommasi, F; Sanserson,
COVID-19 e ospedale: Riflessioni sull’organizzazione
2024 Vecchio, L; Colombo, M
Culture
2024 Gorli, M; Vecchio, L
Il ruolo della formazione sulla promozione della salute per rinforzare le pratiche professionali dei docenti: lo studio HBSC - insegnanti Lombardia
2024 Branda, M; Velasco, V; Vecchio, L; Gruppo HBSC Lombardia, 2
In dialogue with interventions on the target article: “Health psychology as a profession: status, perspectives and implications for the discipline and training” / In dialogo con gli interventi sull’articolo-bersaglio: “La psicologia della salute come professione: stato, prospettive e implicazioni per la disciplina e la formazione”
2024 Bosio, C; Vecchio, L; Lozza, E
La psicologia della salute come professione: stato, prospettive e implicazioni per la disciplina e la formazione
2024 Bosio, A; Vecchio, L; Lozza, E
Measuring the Professional Identity of Italian Teachers: The Development of the Teacher Role Identity Questionnaire (TRIQ)
2024 Delbosq, S; Vecchio, L; Lombardia 2022, G; Velasco, V
Monitoring the functioning of a health promotion network in the Italian context: a process perspective
2024 Ghelfi, M; Biffi, L; Bernardi, S; Vecchio, L; Velasco, V
PERSPECTIVES ON THE SOCIAL UTILITY OF WORK AND ORGANIZATIONAL PSYCHOLOGY: A BIT OF THE ITALIAN EXPERIENCE
2024 Colaiacovo, B; Petrilli, S; Bruno, A; Galuppo, L; Gilardi, S; Ripamonti, S; Benozzo, A; Corvino, C; Gorli, M; Vecchio, L; Converso, D; Tommasi, F
The Future Evolution of Psychology as Perceived by Professionals: An Italian Study
2024 Delbosq, S; Vecchio, L; Lozza, E; Sesini, G
The Influence of Job Resources and Demands on Burnout and Work Engagement of Italian Teachers: “the HBSC – Lombardy Teachers” Survey
2024 Delbosq, S; Vecchio, L; Gruppo HBSC Lombardia, 2; Branda, M; Velasco, V
What do you do for a living? Exploring the role of managers of the Plan Offices
2024 Ghelfi, M; Biffi, L; Bernardi, S; Vecchio, L; Velasco, V
What Should Change in School? A Thematic Analysis of Beliefs, Attitudes and Desires of Middle and High School Teachers from Lombardy, Italy
2024 Muraro, T; Profeta, E; Delbosq, S; Vecchio, L; Gruppo HBSC Lombardia, 2; Velasco, V