BRAZZELLI, ELISA
BRAZZELLI, ELISA
DIPARTIMENTO DI SCIENZE UMANE PER LA FORMAZIONE "RICCARDO MASSA"
La batteria di prove prosociali per l’infanzia (BPS-I): uno strumento per la valutazione dei comportamenti di aiuto, condivisione e conforto
2022 Brazzelli, E; Grazzani, I
Promoting toddlers’ emotion knowledge and prosocial behaviors: a training study at nursery.
2022 Grazzani, I; Brazzelli, E
Promoting toddlers’ prosocial behavior: a training study at nursery.
2022 Brazzelli, E; Grazzani, I
Prosocial Behavior in Toddlerhood: The Contribution of Emotion Knowledge, Theory of Mind, and Language Ability
2022 Brazzelli, E; Pepe, A; Grazzani, I
The effectiveness of the PROMEHS project: A comprehensive multi-component curriculum to promote mental health in schools
2022 Brazzelli, E; Grazzani, I; Agliati, A; Cavioni, V; Conte, E; Gandellini, S; Rossi, F; Ornaghi, V; Camilleri, L; Cefai, C; Colomeischi, A; Duca, D; Golob, L; Martinsone, B; Poulou, M; Santos, M; Simões, C; Supe, I; Tatalović Vorkapić, S
Valutare l’aiuto, la condivisione e il conforto: una batteria di prove prosociali per l’Infanzia (BPS-I).
2022 Brazzelli, E; Grazzani, I
Le storie di Tom e Bea. Amici per il pelo. Promuovere i comportamenti prosociali con la lettura e la conversazione sulle emozioni
2021 Brazzelli, E; Grazzani, I
Promoting prosocial behavior in toddlerhood: A conversation-based intervention at nursery
2021 Brazzelli, E; Grazzani, I; Pepe, A
Promoting toddlers' development of mental-state language and social cognition: The role of conversation at nursery schools
2020 Grazzani, I; Ornaghi, V; Agliati, A; Brazzelli, E
Enhancing mental state language and emotion understanding of toddlers' social cognition
2019 Grazzani, I; Ornaghi, V; Agliati, A; Brazzelli, E; Lucarelli, M
MEASUREMENT AND PROMOTION OF PROSOCIAL BEHAVIOR IN EARLY CHILDHOOD
2019 Brazzelli, E
Parental socialization of prosocial development: psychometric properties of the Parental Prosocial Practices Questionnaire (PPPQ)
2019 Brazzelli, E; Grazzani, I; Pepe, A; Ornaghi, V; Conte, E
Aiuto, condivisione e consolazione. Sviluppo e promozione dei comportamenti prosociali al nido.
2018 Brazzelli, E; Conte, E; Grazzani, I
La misura dei comportamenti prosociali nella prima infanzia. Uno studio di validazione del CPBQ
2018 Brazzelli, E; Farina, E; Grazzani, I; Pepe, A
Parental Prosocial Practices Questionnaire (PPPQ): studio di validazione di un nuovo strumento
2018 Brazzelli, E; Grazzani, I; Pepe, A
Pratiche di socializzazione alla prosocialità: studio di validazione del Parental Prosocial Practices Questionnaire (PPPQ)
2018 Brazzelli, E; Grazzani, I; Pepe, A
Promoting toddlers’ social cognition and prosocial behavior: a training study at nursery
2018 Brazzelli, E; Grazzani, I
Promozione delle competenze emotive e prosociali al nido: un intervento conversazionale condotto dalle educatrici
2018 Brazzelli, E; Grazzani, I
Does training toddlers in emotion knowledge lead to changes in their Prosocial and aggressive behavior toward peers at nursery?
2017 Ornaghi, V; Brazzelli, E; Grazzani, I; Agliati, A; Lucarelli, M
Il Questionario sui Comportamenti Prosociali del Bambino (CPBQ): uno studio di validazione
2017 Brazzelli, E; Grazzani, I; Pepe, A; Farina, E; Chiodini, A