DATTERI, EDOARDO
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 5.076
NA - Nord America 4.785
AS - Asia 1.654
SA - Sud America 121
AF - Africa 46
OC - Oceania 20
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 3
Totale 11.705
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 4.655
IT - Italia 2.559
SG - Singapore 568
CN - Cina 527
DE - Germania 486
SE - Svezia 389
IE - Irlanda 336
UA - Ucraina 280
RU - Federazione Russa 261
HK - Hong Kong 241
GB - Regno Unito 155
FR - Francia 134
CA - Canada 115
BR - Brasile 96
DK - Danimarca 80
FI - Finlandia 79
VN - Vietnam 78
AT - Austria 77
NL - Olanda 64
ID - Indonesia 63
ES - Italia 50
TR - Turchia 44
GR - Grecia 24
CH - Svizzera 21
IN - India 21
PH - Filippine 21
BE - Belgio 19
TW - Taiwan 17
AU - Australia 16
KE - Kenya 13
BG - Bulgaria 12
ZA - Sudafrica 12
PT - Portogallo 11
IR - Iran 10
JP - Giappone 10
PK - Pakistan 10
MX - Messico 9
VE - Venezuela 9
IL - Israele 8
HU - Ungheria 7
KR - Corea 7
PE - Perù 7
CZ - Repubblica Ceca 6
LU - Lussemburgo 6
NG - Nigeria 6
AE - Emirati Arabi Uniti 5
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 5
CI - Costa d'Avorio 4
HN - Honduras 4
JO - Giordania 4
NZ - Nuova Zelanda 4
RO - Romania 4
AR - Argentina 3
CL - Cile 3
EG - Egitto 3
EU - Europa 3
IQ - Iraq 3
MA - Marocco 3
MY - Malesia 3
SA - Arabia Saudita 3
AL - Albania 2
BY - Bielorussia 2
CO - Colombia 2
HR - Croazia 2
LB - Libano 2
LI - Liechtenstein 2
MU - Mauritius 2
UZ - Uzbekistan 2
AO - Angola 1
AZ - Azerbaigian 1
BH - Bahrain 1
EC - Ecuador 1
JM - Giamaica 1
KH - Cambogia 1
KZ - Kazakistan 1
LT - Lituania 1
MN - Mongolia 1
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 1
NO - Norvegia 1
PA - Panama 1
PL - Polonia 1
SC - Seychelles 1
TH - Thailandia 1
TN - Tunisia 1
Totale 11.705
Città #
Ann Arbor 1.105
Milan 537
Woodbridge 505
Frankfurt am Main 359
Singapore 351
Dublin 329
Jacksonville 295
Chandler 252
Wilmington 235
Hong Kong 232
Ashburn 220
Dearborn 213
Fairfield 213
Houston 171
Santa Clara 146
Princeton 140
Rome 135
New York 131
Nanjing 113
Monza 85
Seattle 75
Florence 65
Cambridge 63
Vienna 61
Jakarta 58
Beijing 57
Altamura 50
Lachine 49
Dong Ket 43
Bari 41
Naples 36
Lawrence 33
Turin 31
Nanchang 30
Council Bluffs 28
San Diego 26
Jinan 25
Bollate 24
Ottawa 24
Helsinki 23
Shanghai 23
Tianjin 23
Barcelona 21
Jiaxing 21
Changsha 20
Fremont 20
Hebei 20
Shenyang 20
Andover 19
Bologna 19
Boardman 17
Guangzhou 17
London 17
Ningbo 17
Pisa 17
Brussels 16
Chicago 16
Palermo 16
Toronto 16
Los Angeles 15
Catania 14
Kunming 14
Lainate 14
Padova 14
São Paulo 14
Bergamo 13
Ferrara 13
Garbagnate Milanese 13
Zhengzhou 13
Cinisello 11
Mountain View 11
Seregno 11
Verona 11
Caserta 10
Giugliano in Campania 10
Hangzhou 10
Huizen 10
Legnano 10
Taranto 10
Athens 9
Giussano 9
Istanbul 9
Napoli 9
Sesto San Giovanni 9
Torino 9
University Park 9
Deutsch-wagram 8
Genoa 8
Hanover 8
Hefei 8
Ronchi di Campanile 8
Taipei 8
Tradate 8
Ardea 7
Brisbane 7
Falls Church 7
Genova 7
Gorgonzola 7
Minneapolis 7
Moncalieri 7
Totale 7.373
Nome #
Metodi e tecnologie per l'uso educativo e didattico dei robot 361
Learning to explain: the role of educational robots in science education 321
Che cos'è la scienza cognitiva 312
Robotics and virtual worlds for the development of social abilities in children with ASD: A methodological reflection [ROBOTICA E MONDI VIRTUALI PER LO SVILUPPO DELLE ABILITÀ SOCIALI NEI BAMBINI CON AUTISMO: UNA RIFLESSIONE METODOLOGICA] 274
Interactive biorobotics 261
Robot non umanoidi e non sociali per lo studio dell’attribuzione di intenzionalità in bambini con autismo 237
I robot nella Scuola Secondaria di Primo Grado: un’analisi degli stili di conduzione degli insegnanti 236
Can people unlearn? A reflection on the conceptual and cognitive foundations of organization systems theory 222
Simulazione e spiegazione: il ruolo delle leggi nei modelli neuroscientifici 220
The Epistemic Value of Brain–Machine Systems for the Study of the Brain 218
Robots and Bionic Systems as Experimental Platforms for the Study of Animal and Human Behaviour 207
The logic of interactive biorobotics 202
The Game of Science: An Experiment in Synthetic Roboethology with Primary School Children 201
There is No Such Thing as a “Trial and Error Strategy” 199
Expected perception: an anticipation-based perception-action scheme in robots 174
Large-scale simulations of brain mechanisms: beyond the synthetic method 174
Il 'gioco dello scienziato' per l'apprendimento delle competenze scientifiche nella scuola primaria 173
Inclusive Science Education and Robotics 171
Educational robotics and science education in primary schools 170
Biological accuracy in large-scale brain simulations 167
Biorobotics 166
I bambini e la robot-etologia: riflessioni epistemologiche sugli stili di spiegazione del comportamento dei robot 166
Filosofia delle scienze cognitive. Spiegazione, previsione, simulazione 161
Model testing, prediction and experimental protocols in neuroscience: A case study 157
Gli automi come strumenti di conoscenza. Alcune questioni di metodo scientifico 157
Machine Learning from Examples: A Non-Inductivist Analysis 156
Large-Scale Simulations of the Brain: Is There a “Right” Level of Detail? 153
Robotic Simulations, Simulations of Robots 153
Do socio-cognitive conflicts enhance metacognitive skills? A pilot study in educational robotics 151
Computation and the explanation of intelligent behaviours: ethologically motivated restart 146
The methods of biorobotics 146
Scientific models and ethical issues in hybrid bionic systems research 144
Ethical reflections on health care robotics 142
The "scientist's game": A robot to learn how to explain [Il "gioco dello scienziato": Un robot per imparare a spiegare] 141
Robotic weapons and democratic decision-making 136
Explaining robotic behaviors: a case study on science education 131
Predicting the Long-Term Effects of Human-Robot Interaction: A Reflection on Responsibility in Medical Robotics 130
La robotica al servizio delle neuroscienze: stato dell'arte e problemi aperti 129
Going Beyond the “Synthetic Method”: New Paradigms Cross-Fertilizing Robotics and Cognitive Neuroscience 128
Simulation experiments in bionics: A regulative methodological perspective 127
Adaptable semi-autonomy in personal robots 127
Biorobotic Experiments for the Discovery of Biological Mechanisms 125
The epistemic roles of automata from cybernetics to contemporary robotics 125
Intelligenza Artificiale: elaborazione simbolica e coordinazione senso-motoria 122
Giornate di dialogo dei dottorandi I edizione - 4-5 Giugno 2012 122
Theoretical vocabularies and styles of explanation of robot behaviours in children 121
Danni senza anomalie: questioni di responsabilità nella robotica medica 120
To Err is (only) Human. Reflections on How to Move from Accuracy to Trust for Medical AI 120
La natura e i suoi modelli. Un'introduzione alla filosofia della scienza 117
Bio-robotic experiments and scientific method 116
Experimental analysis of the conditions of applicability of a robot sensorimotor coordination scheme based on Expected Perception 114
The creation of phenomena in interactive biorobotics 114
Expected perception in robots: a biologically driven perception-action scheme 113
Is biorobotics science? Some theoretical reflections 112
Robots for the study of false belief attribution in autis-tic children: An exploratory study 110
Box-and-arrow explanations need not be more abstract than neuroscientific mechanism descriptions 110
Which Ethics for Robotics?/Quale Etica per la Robotica? 108
Biorobotics: A methodological primer 107
La psicologia dei robot 106
Computation and the explanation of intelligent behaviour: ethologically motivated restart 106
Empirically testable models are needed for understanding visual prediction 104
Implicit theory of mind in infancy: an experimental study based on an unexpected-identity task 102
Meccanismi di coordinazione sensomotoria e modelli computazionali 102
L’interazione tra umani e robot come gioco di finzione 101
Robotica medica e società 96
Robotica, etica e conoscenza scientifica 96
«I veicoli pensanti» nell'immaginario della robotica contemporanea 96
La teoria della mente nell'infanzia: la competenza comunicativo-linguistica c'entra? Theory of mind in infancy: does the communicative and linguistic competence matter? 95
"Giocare a pensare": un'esperienza di formazione degli insegnanti all'uso di robot educativi tra Scuola Primaria e Università 95
Bionic simulation of biological systems: a methodological analysis 94
Telescopes on the past: robots as models of extinct animals 93
Explanation, generalizations and prediction in systemic-constructionist psychology: a case study 91
Robotics and Philosophy of Science 89
Bio-robotica e spiegazione del comportamento adattativo non intenzionale 89
Interazione bambini-robot. Riflessioni teoriche, risultati sperimentali, esperienze 88
Integrazione uomo-macchina: modelli neuroscientifici e problemi di controllabilità 87
Simulazioni, spiegazioni e generalizzazioni nelle scienze cognitive 86
Intelligenza Artificiale e scienze della natura 86
I robot come strumenti di conoscenza 85
Machine Experiments and Theoretical Modelling: from Cybernetic Methodology to Neuro-Robotics 80
Prediction and experimental protocols in neuroscience: a case study 76
Navigating the unlearning landscape: an organizational unlearning taxonomy and an outcome-centric model 74
Mentalistic Stances Towards AI Systems: Beyond the Intentional Stance 65
Computer simulations and surrogative reasoning for the design of new robots 63
Programming errors and the attribution of intentionality to educational robots 48
Experimental and Integrative Approaches to Robo-ethics. An Introduction 39
How children understand robots’ mind: folk-psychology vs. computational decomposition 34
From the Restless COG to the Yawning Robot: Humanoid Robotics as a Model-Based Science 33
Folk cognitivist stances towards AI systems 27
How people understand robots’ mind: folk-psychology vs. folk-cognitivism 24
Mentalistic stances towards robots 22
Folk-Ontological Stances Towards Robots and Psychological Human Likeness 22
How culture modulates anthropomorphism in Human-Robot Interaction: A review 20
How people understand AI: from folk psychology to folk cognitive science 19
The superbug: mental models and errors in computer programming 19
Mentalistic stances towards AI systems 17
Totale 12.192
Categoria #
all - tutte 41.163
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 41.163


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020259 0 0 0 0 0 0 0 0 0 89 123 47
2020/20211.431 105 40 158 141 81 117 149 100 155 139 90 156
2021/20221.039 63 112 118 111 85 110 51 46 52 32 69 190
2022/20231.616 207 312 156 116 169 259 40 93 138 30 52 44
2023/20241.944 78 85 105 136 202 286 302 106 208 151 108 177
2024/20252.586 236 417 215 197 356 164 264 199 418 120 0 0
Totale 12.192