DATTERI, EDOARDO
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 6.296
NA - Nord America 5.900
AS - Asia 5.343
SA - Sud America 609
AF - Africa 100
OC - Oceania 28
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 3
Totale 18.279
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 5.693
IT - Italia 2.979
VN - Vietnam 1.689
CN - Cina 1.225
SG - Singapore 1.199
HK - Hong Kong 704
RU - Federazione Russa 581
DE - Germania 561
BR - Brasile 512
SE - Svezia 402
IE - Irlanda 336
FR - Francia 298
UA - Ucraina 297
GB - Regno Unito 230
CA - Canada 155
FI - Finlandia 100
KR - Corea 92
ES - Italia 85
AT - Austria 81
DK - Danimarca 80
ID - Indonesia 80
NL - Olanda 80
TR - Turchia 64
IN - India 57
ZA - Sudafrica 50
MX - Messico 34
AR - Argentina 33
JP - Giappone 29
BD - Bangladesh 28
PH - Filippine 27
PL - Polonia 26
AU - Australia 24
CH - Svizzera 24
GR - Grecia 24
IQ - Iraq 22
TW - Taiwan 22
BE - Belgio 21
PK - Pakistan 20
BG - Bulgaria 17
KE - Kenya 15
VE - Venezuela 14
MY - Malesia 13
EC - Ecuador 12
IL - Israele 12
PT - Portogallo 12
PY - Paraguay 12
HU - Ungheria 10
IR - Iran 10
PE - Perù 10
UZ - Uzbekistan 9
CL - Cile 8
CZ - Repubblica Ceca 8
LT - Lituania 8
LU - Lussemburgo 8
SA - Arabia Saudita 8
MA - Marocco 7
AE - Emirati Arabi Uniti 6
CI - Costa d'Avorio 6
HN - Honduras 6
HR - Croazia 6
NG - Nigeria 6
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 6
AL - Albania 5
CO - Colombia 5
JO - Giordania 5
NP - Nepal 5
AZ - Azerbaigian 4
BY - Bielorussia 4
EG - Egitto 4
NZ - Nuova Zelanda 4
PA - Panama 4
RO - Romania 4
TN - Tunisia 4
DZ - Algeria 3
EU - Europa 3
JM - Giamaica 3
LB - Libano 3
BH - Bahrain 2
DO - Repubblica Dominicana 2
LI - Liechtenstein 2
MU - Mauritius 2
QA - Qatar 2
TT - Trinidad e Tobago 2
UY - Uruguay 2
AO - Angola 1
BO - Bolivia 1
KH - Cambogia 1
KW - Kuwait 1
KZ - Kazakistan 1
MN - Mongolia 1
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 1
NI - Nicaragua 1
NO - Norvegia 1
SC - Seychelles 1
SN - Senegal 1
TH - Thailandia 1
Totale 18.279
Città #
Ann Arbor 1.105
Singapore 711
Hong Kong 684
Milan 626
Woodbridge 505
Hanoi 490
Ho Chi Minh City 469
Ashburn 447
Frankfurt am Main 374
Dublin 329
Jacksonville 296
Chandler 252
Wilmington 236
Hefei 227
Dearborn 213
Fairfield 213
Beijing 207
Houston 185
Rome 171
New York 162
Santa Clara 160
Princeton 140
Nanjing 117
Dallas 106
Los Angeles 101
Monza 88
Seoul 82
Seattle 81
Florence 71
Cambridge 64
Vienna 63
Jakarta 60
Moscow 56
Bari 54
São Paulo 53
Da Nang 52
Naples 51
Altamura 50
Lachine 49
Quận Bình Thạnh 47
Buffalo 46
The Dalles 45
Turin 44
Dong Ket 43
Haiphong 42
Biên Hòa 35
Bologna 34
Chicago 34
Lawrence 33
Toronto 32
Vũng Tàu 31
Nanchang 30
Council Bluffs 29
Munich 29
Shanghai 27
San Diego 26
Tianjin 26
Bollate 25
Changsha 25
Jinan 25
Thái Nguyên 25
Helsinki 24
Hải Dương 24
Ottawa 24
Quận Phú Nhuận 24
Shenyang 23
Guangzhou 22
Jiaxing 22
London 22
Verona 22
Barcelona 21
Ha Long 21
Ninh Bình 21
Warsaw 21
Boardman 20
Fremont 20
Hebei 20
Johannesburg 20
Andover 19
Pisa 19
Tokyo 19
Bắc Ninh 18
Ningbo 17
Brussels 16
Catania 16
Denver 16
Kunming 16
Palermo 16
Phủ Lý 16
Rio de Janeiro 16
Turku 16
Brasília 15
Kent 15
Stockholm 15
Zhengzhou 15
Bergamo 14
Brooklyn 14
Genoa 14
Istanbul 14
Lainate 14
Totale 10.854
Nome #
Mentalistic stances towards robots 1.180
Metodi e tecnologie per l'uso educativo e didattico dei robot 467
Learning to explain: the role of educational robots in science education 420
Can people unlearn? A reflection on the conceptual and cognitive foundations of organization systems theory 372
Che cos'è la scienza cognitiva 357
Interactive biorobotics 308
Robotics and virtual worlds for the development of social abilities in children with ASD: A methodological reflection [ROBOTICA E MONDI VIRTUALI PER LO SVILUPPO DELLE ABILITÀ SOCIALI NEI BAMBINI CON AUTISMO: UNA RIFLESSIONE METODOLOGICA] 306
Robot non umanoidi e non sociali per lo studio dell’attribuzione di intenzionalità in bambini con autismo 288
Biological accuracy in large-scale brain simulations 270
There is No Such Thing as a “Trial and Error Strategy” 262
Simulazione e spiegazione: il ruolo delle leggi nei modelli neuroscientifici 260
I robot nella Scuola Secondaria di Primo Grado: un’analisi degli stili di conduzione degli insegnanti 259
The Epistemic Value of Brain–Machine Systems for the Study of the Brain 248
La teoria della mente nell'infanzia: la competenza comunicativo-linguistica c'entra? Theory of mind in infancy: does the communicative and linguistic competence matter? 245
Robots and Bionic Systems as Experimental Platforms for the Study of Animal and Human Behaviour 242
Inclusive Science Education and Robotics 239
The logic of interactive biorobotics 234
The Game of Science: An Experiment in Synthetic Roboethology with Primary School Children 231
Do socio-cognitive conflicts enhance metacognitive skills? A pilot study in educational robotics 224
Educational robotics and science education in primary schools 221
The superbug: mental models and errors in computer programming 218
Il 'gioco dello scienziato' per l'apprendimento delle competenze scientifiche nella scuola primaria 217
Implicit theory of mind in infancy: an experimental study based on an unexpected-identity task 215
Filosofia delle scienze cognitive. Spiegazione, previsione, simulazione 213
Large-scale simulations of brain mechanisms: beyond the synthetic method 213
How children understand robots’ mind: folk-psychology vs. computational decomposition 208
I bambini e la robot-etologia: riflessioni epistemologiche sugli stili di spiegazione del comportamento dei robot 208
Model testing, prediction and experimental protocols in neuroscience: A case study 201
Expected perception: an anticipation-based perception-action scheme in robots 200
How culture modulates anthropomorphism in Human-Robot Interaction: A review 197
Robots for the study of false belief attribution in autis-tic children: An exploratory study 196
La psicologia dei robot 196
Navigating the unlearning landscape: an organizational unlearning taxonomy and an outcome-centric model 195
How people understand AI: from folk psychology to folk cognitive science 191
Machine Learning from Examples: A Non-Inductivist Analysis 190
Biorobotics 188
Explaining robotic behaviors: a case study on science education 183
The "scientist's game": A robot to learn how to explain [Il "gioco dello scienziato": Un robot per imparare a spiegare] 183
Computation and the explanation of intelligent behaviours: ethologically motivated restart 182
Gli automi come strumenti di conoscenza. Alcune questioni di metodo scientifico 182
The methods of biorobotics 182
Giornate di dialogo dei dottorandi I edizione - 4-5 Giugno 2012 177
Robotic Simulations, Simulations of Robots 176
L’interazione tra umani e robot come gioco di finzione 174
Scientific models and ethical issues in hybrid bionic systems research 173
Large-Scale Simulations of the Brain: Is There a “Right” Level of Detail? 173
La natura e i suoi modelli. Un'introduzione alla filosofia della scienza 170
Box-and-arrow explanations need not be more abstract than neuroscientific mechanism descriptions 169
Is biorobotics science? Some theoretical reflections 168
La robotica al servizio delle neuroscienze: stato dell'arte e problemi aperti 168
Ethical reflections on health care robotics 167
Going Beyond the “Synthetic Method”: New Paradigms Cross-Fertilizing Robotics and Cognitive Neuroscience 164
Interazione bambini-robot. Riflessioni teoriche, risultati sperimentali, esperienze 163
To Err is (only) Human. Reflections on How to Move from Accuracy to Trust for Medical AI 163
Biorobotic Experiments for the Discovery of Biological Mechanisms 161
Simulation experiments in bionics: A regulative methodological perspective 158
Danni senza anomalie: questioni di responsabilità nella robotica medica 158
Predicting the Long-Term Effects of Human-Robot Interaction: A Reflection on Responsibility in Medical Robotics 157
Robotic weapons and democratic decision-making 156
The epistemic roles of automata from cybernetics to contemporary robotics 153
Intelligenza Artificiale: elaborazione simbolica e coordinazione senso-motoria 152
Adaptable semi-autonomy in personal robots 151
Theoretical vocabularies and styles of explanation of robot behaviours in children 151
Mentalistic Stances Towards AI Systems: Beyond the Intentional Stance 149
I robot come strumenti di conoscenza 148
Expected perception in robots: a biologically driven perception-action scheme 146
Bio-robotic experiments and scientific method 144
Robotics and Philosophy of Science 140
The creation of phenomena in interactive biorobotics 140
Experimental analysis of the conditions of applicability of a robot sensorimotor coordination scheme based on Expected Perception 139
Meccanismi di coordinazione sensomotoria e modelli computazionali 138
Biorobotics: A methodological primer 138
Computer simulations and surrogative reasoning for the design of new robots 135
Which Ethics for Robotics?/Quale Etica per la Robotica? 132
Empirically testable models are needed for understanding visual prediction 130
Robotica medica e società 130
Bionic simulation of biological systems: a methodological analysis 127
Robotica, etica e conoscenza scientifica 125
Computation and the explanation of intelligent behaviour: ethologically motivated restart 124
Simulazioni, spiegazioni e generalizzazioni nelle scienze cognitive 123
«I veicoli pensanti» nell'immaginario della robotica contemporanea 123
Programming errors and the attribution of intentionality to educational robots 122
Explanation, generalizations and prediction in systemic-constructionist psychology: a case study 119
Telescopes on the past: robots as models of extinct animals 119
"Giocare a pensare": un'esperienza di formazione degli insegnanti all'uso di robot educativi tra Scuola Primaria e Università 118
Mind (and) the Robot: On the Epistemology and Ethics of the Attribution of Mental States to Robots 118
Integrazione uomo-macchina: modelli neuroscientifici e problemi di controllabilità 117
Intelligenza Artificiale e scienze della natura 117
Models for Surrogative Stimulation 116
Machine Experiments and Theoretical Modelling: from Cybernetic Methodology to Neuro-Robotics 116
Bio-robotica e spiegazione del comportamento adattativo non intenzionale 114
How people understand robots’ mind: folk-psychology vs. folk-cognitivism 111
Folk-Ontological Stances Towards Robots and Psychological Human Likeness 109
From the Restless COG to the Yawning Robot: Humanoid Robotics as a Model-Based Science 105
Mentalistic stances towards AI systems 103
Prediction and experimental protocols in neuroscience: a case study 102
Experimental and Integrative Approaches to Robo-ethics. An Introduction 98
Folk cognitivist stances towards AI systems 90
How children understand robots’ mind: A qualitative analysis of the theoretical vocabularies used by children in roboethology 57
Totale 18.775
Categoria #
all - tutte 57.572
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 57.572


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021906 0 0 0 0 0 117 149 100 155 139 90 156
2021/20221.039 63 112 118 111 85 110 51 46 52 32 69 190
2022/20231.616 207 312 156 116 169 259 40 93 138 30 52 44
2023/20241.944 78 85 105 136 202 286 302 106 208 151 108 177
2024/20255.499 236 417 215 197 356 164 264 199 418 628 431 1.974
2025/20263.670 673 599 578 939 753 128 0 0 0 0 0 0
Totale 18.775