Sfoglia per Autore
Student voice e formazione insegnanti. Ricerche e riflessioni in divenire
2022 Pastori, G; Pagani, V; Maiorano, A; Brognoli, M
Ben-esserci, partecipazione ed agency di bambini e ragazzi dentro e fuori la scuola
2022 Pastori, G; Veronesi, G
La scuola come bene di tutti, la scuola per il bene di tutti Quale scuola vogliamo?
2022 Pastori, G; Zecca, L; Zuccoli, F
Promoting democratic learning environments and teachers’ professionalisation through children’s active participation
2022 Pastori, G; Pagani, V
Benessere, inclusione e cittadinanza attiva: dati e riflessioni da esperienze di ricerca partecipata con studenti di scuola superiore
2022 Pastori, G
Implementation of ICT-Facilitated Parent- and Family-Focused Interventions in Culturally and Linguistically Diverse Contexts
2022 Ereky-Stevens, K; Pastori, G; Sidiropulu-Janků, K; Sarcinelli, A; Schünke, J; Trauernicht, M; Pagani, V; Mangiatordi, A
La scuola in presenza dovrebbe essere qualcosa di più della DAD”. Riflessioni sulla scuola in pandemia di studenti di scuola superiore in Lombardia
2022 Pagani, V; Maiorano, A; Pastori, G
"From occupation to participation": student voice and reflections on how to rethink high school experience, centered on relationship, student’s engagement and school's educational dimension
2022 Brognoli, M; Pagani, V; Pastori, G
What Worked? A Qualitative Study on the Tutor-Tutee Relationship in the Tutoring Online Program (TOP)
2022 Farina, E; Pastori, G
Participatory research with children as a training ground for democratic education
2021 Pagani, V; Pastori, G; Sarcinelli, A
Rethinking accountability. For a culture of holistic quality assessment
2021 Pastori, G; Pagani, V
Building inclusive and well-being school communities and ‘citizenization’ through active children’s participation. The ISOTIS Study
2021 Pastori, G; Pagani, V
Ricerca partecipativa, pratiche di vita democratica, benessere e inclusione a scuola. Apprendimenti dei bambini e competenze degli insegnanti
2021 Pastori, G; Pagani, V
Parents’ view on distance learning during lockdown. A national survey
2021 Pastori, G; Pagani, V; Mangiatordi, A; Pepe, A
La didattica a distanza dal punto di vista dei genitori
2021 Pagani, V; Pastori, G
Moroccan immigrant mothers’ experiences of Italian preschool institutions. A mixed-method study
2021 Pastori, G; Mussi, A; Capelli, I; Francot, R
Le quattro stagioni di scuola e servizi educativi per l’infanzia italiani ai tempi del COVID-19
2020 Pagani, V; Sarcinelli, A; Pastori, G
The ISOTIS Child Study on well-being and inclusion at school
2020 Pastori, G; Sarcinelli, A; Pagani, V
Education in the time of coronavirus. The voices of Italian ECEC and primary school professionals
2020 Pagani, V; Pastori, G; Zaninelli, F
L’analisi dei dati qualitativi
2020 Pastori, G
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile