SCIONTI, NICOLETTA
SCIONTI, NICOLETTA
DIPARTIMENTO DI PSICOLOGIA
Fattori di rischio e marker precoci del Disturbo da Deficit di Attenzione e Iperattività
2018 Scionti, N; Bossi, S; De Palma, Y; Fazio, D; Luzi, G; Marzocchi, G
La struttura delle funzioni esecutive in età prescolare: modelli a confronto e correlati comportamentali
2019 Scionti, N; Marzocchi, G
Attività neuro e psicomotorie per bambini con deficit di autoregolazione e ADHD. Materiali operativi per allenare le Funzioni Esecutive in età prescolare.
2020 Conti, S; Scionti, N; Marzocchi, G
QUVA-p: un questionario per l’identificazione delle difficoltà di autoregolazione nei bambini di età prescolare
2020 Scionti, N; Luzi, G; Zampini, L; Marzocchi, G
Corrigendum: Is cognitive training effective for improving Executive Functions in preschoolers? A systematic review and meta-analysis.
2020 Scionti, N; Cavallero, M; Zogmaister, C; Marzocchi, G
Is Cognitive Training Effective for Improving Executive Functions in Preschoolers? A Systematic Review and Meta-Analysis
2020 Scionti, N; Cavallero, M; Zogmaister, C; Marzocchi, G
Le funzioni esecutive nei bambini e adolescenti con disturbo dello spettro autistico e ADHD: una revisione sistematica e meta-analisi della letteratura
2021 Mingozzi, A; Scionti, N; Marzocchi, G
I training cognitivi per sostenere lo sviluppo delle funzioni esecutive alla scuola dell'infanzia: una meta-analisi sulla loro efficacia
2021 Scionti, N; Cavallero, M; Zogmaister, C; Marzocchi, G
A series of performance-based tests to investigate the role of executive functioning in preschooler’s narrative competence.
2021 Scionti, N; Zampini, L; Marzocchi, G
The dimensionality of early executive functions in young preschoolers: Comparing unidimensional versus bidimensional models and their ecological validity
2021 Scionti, N; Marzocchi, G
A multimethod approach to assessing motor skills in boys and girls with autism spectrum disorder
2021 Crippa, A; Craig, F; Busti Ceccarelli, S; Mauri, M; Grazioli, S; Scionti, N; Cremascoli, A; Ferrante, C; Visioli, C; Marzocchi, G; Molteni, M; Nobile, M
L'assessment delle funzioni esecutive: il contributo dei processi di elaborazione uditivo-verbale alla performance
2022 Scionti, N; Zampini, L; Marzocchi, G
La relazione tra competenze narrative e funzioni esecutive nell’infanzia e nell’adolescenza: una meta-analisi della letteratura
2022 Scionti, N; Zampini, L; Marzocchi, G
Narrative competence and underlying executive processes in children with typical and atypical development
2022 Scionti, N; Marzocchi, G; Zampini, L
Identifying Children with Self-Regulation Problems: Factorial Structure and Psychometric Properties of the QUVA-p, a Screening Tool for Preschool Teachers
2022 Scionti, N; Luzi, G; Zampini, L; Marzocchi, G
The QUVA-p: An instrument for teachers for screening self-regulation difficulties in kindergarten [Il QUVA-p: uno strumento per gli insegnanti per lo screening delle difficoltà di autoregolazione nella scuola dell’infanzia]
2022 Scionti, N; Luzi, G; Zampini, L; Marzocchi, G
School well-being among self-esteem and academic achievement [Il benessere degli studenti tra autostima e rendimento scolastico]
2022 Palmas, C; Mauri, C; Scionti, N; Marzocchi, G
The relation between Executive Function and Narrative Competence in Early Childhood
2023 Scionti, N
Speech Sound Development in 18-Month-Old Children With Sex Chromosome Trisomies
2023 Capelli, E; Silibello, G; Provera, A; Dall’Ara, F; Ajmone, P; Monti, F; Scionti, N; Zanchi, P; Costantino, M; Vizziello, P; Zampini, L