MARZOCCHI, GIAN MARCO
MARZOCCHI, GIAN MARCO
DIPARTIMENTO DI PSICOLOGIA
Batteria Italiana per l’ADHD (BIA). Valutazione della capacità discriminativa in bambini con sintomi di ADHD, DOP, DSA
2023 Bocchi, E; Marzocchi, G
TeleFE: A New Tool for the Tele-Assessment of Executive Functions in Children
2023 Rivella, C; Ruffini, C; Bombonato, C; Capodieci, A; Frascari, A; Marzocchi, G; Mingozzi, A; Pecini, C; Traverso, L; Usai, M; Viterbori, P
Il Questionario punti di forza e di debolezza (SDQ) per genitori e insegnanti in un campione di adolescenti italiani: struttura fattoriale e valori normativi
2023 Valsesia, J; Cardani, S; Bongarzone, E; Marzocchi, G
Dyslexia and dyscalculia: which neuropsychological processes distinguish the two developmental disorders?
2023 Mingozzi, A; Tobia, V; Marzocchi, G
L'assessment delle funzioni esecutive: il contributo dei processi di elaborazione uditivo-verbale alla performance
2022 Scionti, N; Zampini, L; Marzocchi, G
La relazione tra competenze narrative e funzioni esecutive nell’infanzia e nell’adolescenza: una meta-analisi della letteratura
2022 Scionti, N; Zampini, L; Marzocchi, G
Narrative competence and underlying executive processes in children with typical and atypical development
2022 Scionti, N; Marzocchi, G; Zampini, L
Le Funzioni Esecutive nei disturbi del neurosviluppo. Dalla valutazione all’intervento
2022 Marzocchi, G; Pecini, C; Usai, M; Viterbori, P
Identifying Children with Self-Regulation Problems: Factorial Structure and Psychometric Properties of the QUVA-p, a Screening Tool for Preschool Teachers
2022 Scionti, N; Luzi, G; Zampini, L; Marzocchi, G
A study on the occasion of the Italian standardization of the ADHD Rating Scale-5: Degree of agreement between parents and teachers, characteristics in the population and functioning deficits of subgroups with ADHD symptoms [Uno studio in occasione della standardizzazione italiana dell’ADHD Rating Scale-5 Grado di accordo fra genitori e insegnanti, caratteristiche nella popolazione e deficit di funzionamento dei sottogruppi con sintomatologie ADHD]
2022 Cavallero, M; Marzocchi, G
The QUVA-p: An instrument for teachers for screening self-regulation difficulties in kindergarten [Il QUVA-p: uno strumento per gli insegnanti per lo screening delle difficoltà di autoregolazione nella scuola dell’infanzia]
2022 Scionti, N; Luzi, G; Zampini, L; Marzocchi, G
School well-being among self-esteem and academic achievement [Il benessere degli studenti tra autostima e rendimento scolastico]
2022 Palmas, C; Mauri, C; Scionti, N; Marzocchi, G
I training cognitivi per sostenere lo sviluppo delle funzioni esecutive alla scuola dell'infanzia: una meta-analisi sulla loro efficacia
2021 Scionti, N; Cavallero, M; Zogmaister, C; Marzocchi, G
A series of performance-based tests to investigate the role of executive functioning in preschooler’s narrative competence.
2021 Scionti, N; Zampini, L; Marzocchi, G
Le funzioni esecutive nei bambini e adolescenti con disturbo dello spettro autistico e ADHD: una revisione sistematica e meta-analisi della letteratura
2021 Mingozzi, A; Scionti, N; Marzocchi, G
Le relazioni sociali nei ragazzi con ADHD
2021 Scardamaglia, S; Marzocchi, G
Preschool executive functioning and child behavior: Association with learning prerequisites?
2021 Ruffini, C; Marzocchi, G; Pecini, C
The five-scale test of self-esteem for children: A questionnaire for assessing multidimensional self-esteem [Cosa penso di me: Un questionario per la valutazione multidimensionale dell’autostima]
2021 Cavallero, M; Di Pietro, M; Lupo, I; Marzocchi, G
The dimensionality of early executive functions in young preschoolers: Comparing unidimensional versus bidimensional models and their ecological validity
2021 Scionti, N; Marzocchi, G
A multimethod approach to assessing motor skills in boys and girls with autism spectrum disorder
2021 Crippa, A; Craig, F; Busti Ceccarelli, S; Mauri, M; Grazioli, S; Scionti, N; Cremascoli, A; Ferrante, C; Visioli, C; Marzocchi, G; Molteni, M; Nobile, M