Sfoglia per Autore
La qualità della ricerca qualitativa
2020 Pastori, G
L’analisi dei dati qualitativi
2020 Pastori, G
Education in the time of coronavirus. The voices of Italian ECEC and primary school professionals
2020 Pagani, V; Pastori, G; Zaninelli, F
Povertà educativa, diritto all’educazione e approccio alle capacità. La voce di educatrici e insegnanti dei servizi educativi per l’infanzia e di scuola primaria
2020 Pagani, V; Falcone, C; Pastori, G; Zaninelli, F
Le quattro stagioni di scuola e servizi educativi per l’infanzia italiani ai tempi del COVID-19
2020 Pagani, V; Sarcinelli, A; Pastori, G
The ISOTIS Child Study on well-being and inclusion at school
2020 Pastori, G; Sarcinelli, A; Pagani, V
La ricerca partecipativa con i bambini come forma di educazione democratica. Riflessioni etiche e ricadute formative del progetto di ricerca europeo ISOTIS in 8 Paesi
2020 Pastori, G; Pagani, V; Sarcinelli, A
Early interventions tackling inequalities experienced by immigrant, low-income, and Roma children in 8 European countries: a critical overview
2020 Aguiar, C; Silva, C; Guerra, R; Rodrigues, R; Ribeiro, L; Pastori, G; Leseman, P
Coniugare valutazione standardizzata e approccio partecipativo-riflessivo. Un’esperienza di ricerca collaborativa nei servizi per l’infanzia italiani
2019 Pagani, V; Pastori, G
Negotiating gender and parent identities: the experience of Moroccan migrant women in Italy
2019 Mussi, A; Pastori, G
D.4.5 Technical report on the Child Interview study. Children’s views on inclusion at school
2019 Pastori, G; Pagani, V; Sarcinelli, A
Ouve-me, eu participo! Uma análise antropológica da participação das crianças: o caso do estudo internacional de investigação participativa 'Feel good: A visão das crianças sobre a inclusão
2019 Pastori, G; Sarcinelli, A; Pagani, V
Children’s views on inclusion. The ISOTIS international participatory research with and for children
2019 Sarcinelli, A; Pastori, G; Pagani, V
Building inclusive and well-being school communities and “citizenization” through children’s active participation. The ISOTIS study
2019 Pastori, G; Pagani, V
The educational and formative potential of multilingual digital storytelling: a study in a culturally diverse primary school in Italy
2019 Pagani, V; Falcone, C; Pastori, G
Design for inclusion in a linguistically and culturally diverse Europe: challenges in the development of a Virtual Learning Environment
2019 Mangiatordi, A; Pastori, G; Pagani, V; Sarcinelli, A; Menegola, L
Il supporto al miglioramento: cornici teoriche e di contesto
2018 Pastori, G
Epistemological challenges on participatory methods with children. The ISOTIS pilot study on ECEC and primary children’s views on inclusion
2018 Pastori, G; Pagani, V; Sarcinelli, A; Biffi, E
Introduzione
2018 Mantovani, S; Nigris, E; Pastori, G
ISOTIS project: the mothers’ story of inequality and otherness in contemporary Europe: bringing up children in immigrant families in Italy
2018 Mussi, A; Pastori, G
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile