FARINA, ELEONORA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 11.767
NA - Nord America 6.152
AS - Asia 4.849
SA - Sud America 615
AF - Africa 79
OC - Oceania 65
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 6
Totale 23.533
Nazione #
IT - Italia 7.431
US - Stati Uniti d'America 5.904
SG - Singapore 1.212
CN - Cina 1.208
VN - Vietnam 1.115
FR - Francia 779
DE - Germania 668
HK - Hong Kong 598
RU - Federazione Russa 551
BR - Brasile 470
SE - Svezia 443
GB - Regno Unito 334
IE - Irlanda 300
UA - Ucraina 242
CA - Canada 200
NL - Olanda 133
DK - Danimarca 118
AT - Austria 108
ES - Italia 108
IN - India 105
KR - Corea 98
TR - Turchia 93
ID - Indonesia 92
FI - Finlandia 90
CH - Svizzera 84
AU - Australia 62
PL - Polonia 59
RO - Romania 53
BE - Belgio 52
PH - Filippine 50
JP - Giappone 45
GR - Grecia 42
MY - Malesia 39
ZA - Sudafrica 37
AR - Argentina 36
MX - Messico 35
BD - Bangladesh 34
PE - Perù 32
NO - Norvegia 28
TW - Taiwan 26
IQ - Iraq 25
CZ - Repubblica Ceca 23
EC - Ecuador 23
HU - Ungheria 23
LT - Lituania 22
IL - Israele 21
CL - Cile 20
PT - Portogallo 20
CO - Colombia 19
PK - Pakistan 18
IR - Iran 17
SA - Arabia Saudita 14
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 14
EG - Egitto 10
LV - Lettonia 8
KE - Kenya 7
MA - Marocco 7
UZ - Uzbekistan 7
EU - Europa 6
HR - Croazia 6
JO - Giordania 6
AZ - Azerbaigian 5
BG - Bulgaria 5
PY - Paraguay 5
RS - Serbia 5
VE - Venezuela 5
AL - Albania 4
JM - Giamaica 4
SC - Seychelles 4
TN - Tunisia 4
AE - Emirati Arabi Uniti 3
BA - Bosnia-Erzegovina 3
BY - Bielorussia 3
ET - Etiopia 3
ME - Montenegro 3
NG - Nigeria 3
NZ - Nuova Zelanda 3
PS - Palestinian Territory 3
UY - Uruguay 3
DO - Repubblica Dominicana 2
KG - Kirghizistan 2
NP - Nepal 2
SM - San Marino 2
TH - Thailandia 2
TT - Trinidad e Tobago 2
AO - Angola 1
BB - Barbados 1
BH - Bahrain 1
BJ - Benin 1
BO - Bolivia 1
BW - Botswana 1
CR - Costa Rica 1
IS - Islanda 1
KW - Kuwait 1
KZ - Kazakistan 1
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 1
LB - Libano 1
LI - Liechtenstein 1
MM - Myanmar 1
NI - Nicaragua 1
Totale 23.525
Città #
Ann Arbor 1.182
Milan 898
Singapore 735
Hong Kong 551
Ashburn 524
Rome 514
Chandler 417
Frankfurt am Main 374
Ho Chi Minh City 307
Hanoi 291
Dublin 289
Jacksonville 271
Wilmington 260
Dearborn 206
New York 201
Beijing 199
Woodbridge 189
Hefei 175
Houston 174
Fairfield 139
Santa Clara 137
Boardman 128
Turin 128
Princeton 127
Dallas 121
Nanjing 118
Los Angeles 112
Naples 103
Vienna 103
Bari 85
Bologna 83
Seoul 82
Padova 80
Palermo 79
Verona 71
Shanghai 70
Genoa 69
Catania 63
Seattle 63
Florence 62
Moscow 62
Monza 51
Buffalo 48
Jakarta 46
The Dalles 44
Guangzhou 43
Napoli 43
Da Nang 42
Lachine 42
São Paulo 42
Fremont 41
Como 38
Haiphong 37
Montreal 37
Toronto 36
Brescia 35
Torino 35
Cagliari 33
Chicago 33
Dong Ket 32
Paris 31
Parma 31
Biên Hòa 30
Brussels 30
Zhengzhou 30
Modena 29
Nanchang 29
Tokyo 28
Bergamo 27
Cambridge 27
Warsaw 27
Quận Bình Thạnh 26
Taranto 25
Istanbul 24
Stockholm 23
Andover 22
Helsinki 22
Shenyang 22
Munich 21
Orem 21
Perugia 21
Johannesburg 20
Ha Long 19
Jinan 19
Brooklyn 18
Bắc Giang 18
Caserta 18
Changsha 18
Hebei 18
Kunming 18
Pune 18
Reggio Emilia 18
Tianjin 18
Altamura 17
Messina 17
Pescara 17
Venice 17
Can Tho 16
Chennai 16
Cinisello Balsamo 16
Totale 11.482
Nome #
La competenza emotiva e la comprensione delle emozioni 2.986
The Child Prosocial Behavior Questionnaire (CPBQ): Assessing toddlers’ prosocial behavior 866
The assessment of emotion understanding: The Italian standardization of the Test of Emotion Comprehension (TEC) 770
La misura dei comportamenti prosociali nella prima infanzia. Uno studio di validazione del CPBQ 751
Le strategie di socializzazione alla prosocialità indagate attraverso il Parental Prosocial Practices Questionnaire (PPPQ) 668
Il Questionario sui Comportamenti Prosociali del Bambino (CPBQ): uno studio di validazione 615
Abilità sociali ed emotive: una ricerca-intervento con bambini con Sindrome di Asperger e Autismo ad Alto Funzionamento 611
Percorsi di lingua scritta. Esperienze didattiche dai 3 ai 13 anni 591
Rapid Response to: Managing mental health challenges faced by healthcare workers during covid-19 pandemic 546
Sita And The Great Absence: Adolescents, Decision-making and Participation in Public Space 495
Riflessione metacognitiva in ambienti online e autoregolazione nell’attività di studio nei corsi universitari 476
Future Teachers’ Implicit Ideas on Creativity: Visual Stimuli for Idea-Generation Activities 425
Self regulation and sense of community in online learning. An analysis of reciprocal interactions 401
Stress percepito e burnout negli insegnanti: il ruolo del work engagement e delle competenze socio-emotive 390
Arteterapia e metacognizione 375
Rischi e risorse nella professione insegnante 373
Validazione del Questionario sulle Pratiche Prosociali (PPQ): Uno studio pilota 373
Sense of community and self-regulation. Reciprocal interaction in a Knowledge Building Community 357
The Longitudinal Effects of Teachers’ Socio-Emotional Competences on Stress and Burnout 347
Children with high functioning autism: A pilot study of a training intervention to enhance pragmatic skills 344
La comprensione delle emozioni nei bambini: dati preliminari del progetto italiano di validazione del Test of Emotion Comprehension (TEC) 337
The Prosocial Practices Questionnaire: Impact Of Parents’ Strategies On Children’s Prosocial Behavior 316
Utilitarian and emotion-related components of moral judgement: Gender and age effects and the relationship with prosocial and hostile roles in bullying 315
Laboratori di creatività per l'autismo. Un percorso per promuovere le competenze socio-relazionali ed emotive 291
Robot non umanoidi e non sociali per lo studio dell’attribuzione di intenzionalità in bambini con autismo 288
Comportamenti a rischio in età prescolare: il ruolo della comprensione delle emozioni e della disposizione all'empatia nelle condotte ostili e prosociali 266
Orientare favorendo un metodo di studio efficace: esperienze in presenza e on-line a confronto 265
Designing a Curriculum for a Parent Training Course on the Prevention of Violence Against Children: Some Insights from a European Project 263
Trait emotional intelligence and school burnout: The mediating role of resilience and academic anxiety in high school 256
Autismo, creatività e benessere 255
Studio preliminare sull'efficacia di un intervento focalizzato sulla competenza emotiva in una classe di scuola primaria 245
Cognition, language, emotions: Research in developmental psychology and education interventions. The contribution of Marcello Cesa-Bianchi and his school 242
Relazional...mente. Ricerca psicologica sulla comprensione sociale nei contesti educativi per l'infanzia 240
Prosocial/hostile roles and emotion comprehension in preschoolers 238
High School Student Burnout: Is Empathy a Protective or Risk Factor? 237
Alexithymia as a Risk Factor for Social Indifference: A Quantitative Study with a Large Sample of Female Adolescents 235
Emozioni a scuola: educazione metacognitiva e comprensione del disagio emotivo 218
Autoregolazione nell’attività di studio e concezione dell’intelligenza 214
Children’s Emotion Understanding: Preliminary Data from the Italian Validation Project of Test of Emotion Comprehension (TEC) 212
Feeling and Thinking of Others: Affective and Cognitive Empathy and Emotion Comprehension in Prosocial/Hostile Preschoolers 207
Making inferences and individual differences in emotion understanding 205
Metacognizione ed emozioni: la comprensione delle emozioni nei bambini 204
Being visible or being liked? Social status and emotional skills in bullying among young children 204
La comprensione delle emozioni nei bambini: dati preliminari del progetto italiano di validazione del TEC 203
Making Inferences and Comprehension of Emotions in Children of 5-7 years of age 199
Robots for the study of false belief attribution in autis-tic children: An exploratory study 197
Disturbi dello spettro autistico e relazione fraterna. Uno studio esplorativo con il questionario SRQ. 194
The role of teachers' socio-emotional competence in reducing burnout through increased work engagement 188
Pragmatic skills in children and their emotion understanding 188
Lo sviluppo delle abilità di autoregolazione a partire dalla scuola superiore 188
Differenze individuali nella comprensione delle emozioni: aspetti linguistici e comunicativi 187
Social Status and Emotional Competence in Bullying: A Longitudinal Study of the Transition From Kindergarten to Primary School 186
Feeling the emotions, finding the resources: a pathway toward balanced parenting? 185
Autoregolazione e senso di comunità in corsi universitari on line: verso un modello interpretativo di 184
Study approach of first year students: an analysis of goals and strategies of Primary Education Sciences students 180
The relationship between emotional competence and hostile/prosocial behavior in Albanian preschoolers : an exploratory study 180
Face-to-face and web-forum interventions promoting SRL skills at university 179
Trait Emotional Intelligence and School Burnout Discriminate Between High and Low Alexithymic Profiles: A Study With Female Adolescents 176
Teachers’ style during error management. A positive paradigm for pupils’ learning processes. 171
Understanding the minds of others in children with autism spectrum disorders: emotions and pragmatics 169
Emotion understanding: which is the role of children’s pragmatic competences in their emotion comprehension? 168
Editorial: Socio-emotional skills in relation to aggressive and prosocial behaviors: From early childhood to adolescence 166
Metaphors of adolescence during COVID-19 pandemic: a mixed-method analysis in relation to well-being and alexithymia 160
Le diverse culture dell'inclusione. Prospettive di dialogo con la disabilità e l'età senile 160
La comprensione delle emozioni nei bambini: dati preliminari di un progetto di validazione 158
A mixed-method study on adolescents' well-being during the COVID-19 syndemic emergency 152
Esperienze relazionali inadeguate nella prima infanzia e sviluppo socio‐emotivo e rischio psicopatologico in età scolare 148
Promuovere l'Empowerment Giovanile attraverso la Partecipazione Attiva nello Spazio Pubblico: un Approccio Psicologico 147
Comprendere la Partecipazione Giovanile nella Sfera Pubblica: Tendenze Emergenti e Opportunità Future 144
Memoria autobiografica di episodi emotivi in adolescenza 141
Educare alla musica e attraverso la musica: il suono nella relazione educativa e di cura 139
Lo sviluppo della persona nel ciclo di vita 138
Osservare per integrare 115
Il laboratorio di espressività grafico-pittorica: il punto di vista del partecipante 115
Pragmatics and emotion understanding: a training for autistic children 113
School Burnout and Well-Being in Adolescence: Trait Emotional Intelligence as a Protective Factor 109
Neurodivergenze. Teorie e strumenti per orientarsi nel neuro-arcipelago 109
Relationships between fluid intelligence, comprehension and definition of emotions in schizophrenic individuals 106
Totale 24.155
Categoria #
all - tutte 59.767
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 59.767


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/20211.338 0 0 0 0 0 246 211 124 200 219 150 188
2021/20221.547 178 143 162 127 82 114 102 93 69 147 128 202
2022/20232.171 191 417 263 162 182 255 65 139 179 123 99 96
2023/20242.679 160 113 147 208 307 366 313 184 209 218 227 227
2024/20254.825 347 436 322 334 390 213 336 246 448 670 464 619
2025/20265.201 1.582 716 665 1.002 954 282 0 0 0 0 0 0
Totale 24.155