FARINA, ELEONORA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 10.426
NA - Nord America 4.985
AS - Asia 1.952
SA - Sud America 173
OC - Oceania 60
AF - Africa 44
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 6
Totale 17.646
Nazione #
IT - Italia 6.584
US - Stati Uniti d'America 4.837
DE - Germania 626
CN - Cina 612
FR - Francia 605
SG - Singapore 595
RU - Federazione Russa 536
SE - Svezia 405
IE - Irlanda 298
GB - Regno Unito 288
HK - Hong Kong 253
UA - Ucraina 237
CA - Canada 138
DK - Danimarca 117
BR - Brasile 114
AT - Austria 102
NL - Olanda 100
TR - Turchia 81
FI - Finlandia 77
VN - Vietnam 76
CH - Svizzera 73
ES - Italia 73
IN - India 72
ID - Indonesia 69
AU - Australia 57
BE - Belgio 52
RO - Romania 52
PH - Filippine 39
GR - Grecia 38
PL - Polonia 28
MY - Malesia 27
NO - Norvegia 27
CZ - Repubblica Ceca 21
PE - Perù 21
KR - Corea 20
IL - Israele 19
JP - Giappone 17
PT - Portogallo 16
CL - Cile 15
IR - Iran 15
LT - Lituania 13
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 13
ZA - Sudafrica 13
CO - Colombia 11
HU - Ungheria 11
TW - Taiwan 10
BD - Bangladesh 7
EG - Egitto 7
LV - Lettonia 7
PK - Pakistan 7
AR - Argentina 6
EU - Europa 6
IQ - Iraq 6
MA - Marocco 6
SA - Arabia Saudita 6
EC - Ecuador 5
MX - Messico 5
AZ - Azerbaigian 4
HR - Croazia 4
JO - Giordania 4
KE - Kenya 4
RS - Serbia 4
AL - Albania 3
BA - Bosnia-Erzegovina 3
BG - Bulgaria 3
BY - Bielorussia 3
ME - Montenegro 3
NG - Nigeria 3
NZ - Nuova Zelanda 3
SC - Seychelles 3
TN - Tunisia 3
ET - Etiopia 2
JM - Giamaica 2
KG - Kirghizistan 2
NP - Nepal 2
PS - Palestinian Territory 2
SM - San Marino 2
UZ - Uzbekistan 2
AE - Emirati Arabi Uniti 1
AO - Angola 1
BJ - Benin 1
CR - Costa Rica 1
DO - Repubblica Dominicana 1
IS - Islanda 1
KZ - Kazakistan 1
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 1
LI - Liechtenstein 1
MM - Myanmar 1
PA - Panama 1
TG - Togo 1
TH - Thailandia 1
UY - Uruguay 1
Totale 17.646
Città #
Ann Arbor 1.182
Milan 766
Rome 427
Chandler 417
Singapore 380
Frankfurt am Main 366
Dublin 289
Jacksonville 271
Wilmington 259
Ashburn 238
Hong Kong 207
Dearborn 206
Woodbridge 189
Houston 159
New York 148
Fairfield 138
Princeton 127
Boardman 124
Santa Clara 124
Nanjing 118
Vienna 102
Turin 87
Naples 81
Padova 80
Bari 72
Bologna 72
Shanghai 66
Palermo 64
Verona 63
Dallas 56
Moscow 56
Genoa 55
Seattle 54
Florence 53
Beijing 51
Catania 50
Monza 49
Hefei 47
Jakarta 43
Napoli 43
Fremont 41
Lachine 41
Como 38
Torino 35
Guangzhou 33
Dong Ket 32
Brescia 30
Brussels 30
Nanchang 29
Paris 29
Cambridge 27
Cagliari 26
Zhengzhou 26
Bergamo 24
Modena 23
Parma 23
Andover 22
Helsinki 20
Istanbul 20
Los Angeles 20
Shenyang 19
Caserta 18
Hebei 18
Jinan 18
Pune 18
Tianjin 18
Altamura 17
Toronto 17
Chicago 16
Cinisello Balsamo 16
Kunming 16
Redmond 16
Brindisi 15
Jiaxing 15
Lawrence 15
Messina 15
Rho 15
San Diego 15
Trieste 15
Pavia 14
Perugia 14
Pescara 14
Reggio Emilia 14
The Dalles 14
Changsha 13
Lainate 13
Seregno 13
Taranto 13
Vigevano 13
Brisbane 12
Busto Arsizio 12
Edmonton 12
Hangzhou 12
Montagny 12
Mountain View 12
Norwalk 12
Ottawa 12
Palo Alto 12
Roman 12
Segrate 12
Totale 8.527
Nome #
La competenza emotiva e la comprensione delle emozioni 2.539
The Child Prosocial Behavior Questionnaire (CPBQ): Assessing toddlers’ prosocial behavior 752
La misura dei comportamenti prosociali nella prima infanzia. Uno studio di validazione del CPBQ 676
The assessment of emotion understanding: The Italian standardization of the Test of Emotion Comprehension (TEC) 641
Il Questionario sui Comportamenti Prosociali del Bambino (CPBQ): uno studio di validazione 559
Abilità sociali ed emotive: una ricerca-intervento con bambini con Sindrome di Asperger e Autismo ad Alto Funzionamento 542
Percorsi di lingua scritta. Esperienze didattiche dai 3 ai 13 anni 521
Rapid Response to: Managing mental health challenges faced by healthcare workers during covid-19 pandemic 511
Le strategie di socializzazione alla prosocialità indagate attraverso il Parental Prosocial Practices Questionnaire (PPPQ) 422
Riflessione metacognitiva in ambienti online e autoregolazione nell’attività di studio nei corsi universitari 418
Arteterapia e metacognizione 342
Self regulation and sense of community in online learning. An analysis of reciprocal interactions 340
Rischi e risorse nella professione insegnante 336
Validazione del Questionario sulle Pratiche Prosociali (PPQ): Uno studio pilota 323
Sense of community and self-regulation. Reciprocal interaction in a Knowledge Building Community 305
Utilitarian and emotion-related components of moral judgement: Gender and age effects and the relationship with prosocial and hostile roles in bullying 288
La comprensione delle emozioni nei bambini: dati preliminari del progetto italiano di validazione del Test of Emotion Comprehension (TEC) 285
The Prosocial Practices Questionnaire: Impact Of Parents’ Strategies On Children’s Prosocial Behavior 284
Laboratori di creatività per l'autismo. Un percorso per promuovere le competenze socio-relazionali ed emotive 265
Robot non umanoidi e non sociali per lo studio dell’attribuzione di intenzionalità in bambini con autismo 246
Children with high functioning autism: A pilot study of a training intervention to enhance pragmatic skills 234
Trait emotional intelligence and school burnout: The mediating role of resilience and academic anxiety in high school 233
Autismo, creatività e benessere 230
Stress percepito e burnout negli insegnanti: il ruolo del work engagement e delle competenze socio-emotive 222
Orientare favorendo un metodo di studio efficace: esperienze in presenza e on-line a confronto 218
Comportamenti a rischio in età prescolare: il ruolo della comprensione delle emozioni e della disposizione all'empatia nelle condotte ostili e prosociali 216
Studio preliminare sull'efficacia di un intervento focalizzato sulla competenza emotiva in una classe di scuola primaria 208
High School Student Burnout: Is Empathy a Protective or Risk Factor? 207
Designing a Curriculum for a Parent Training Course on the Prevention of Violence Against Children: Some Insights from a European Project 206
Prosocial/hostile roles and emotion comprehension in preschoolers 195
Relazional...mente. Ricerca psicologica sulla comprensione sociale nei contesti educativi per l'infanzia 192
Autoregolazione nell’attività di studio e concezione dell’intelligenza 174
Metacognizione ed emozioni: la comprensione delle emozioni nei bambini 173
Emozioni a scuola: educazione metacognitiva e comprensione del disagio emotivo 172
Disturbi dello spettro autistico e relazione fraterna. Uno studio esplorativo con il questionario SRQ. 172
Feeling and Thinking of Others: Affective and Cognitive Empathy and Emotion Comprehension in Prosocial/Hostile Preschoolers 164
Making Inferences and Comprehension of Emotions in Children of 5-7 years of age 160
Differenze individuali nella comprensione delle emozioni: aspetti linguistici e comunicativi 155
La comprensione delle emozioni nei bambini: dati preliminari del progetto italiano di validazione del TEC 155
Lo sviluppo delle abilità di autoregolazione a partire dalla scuola superiore 153
Pragmatic skills in children and their emotion understanding 152
Children’s Emotion Understanding: Preliminary Data from the Italian Validation Project of Test of Emotion Comprehension (TEC) 149
The relationship between emotional competence and hostile/prosocial behavior in Albanian preschoolers : an exploratory study 147
Being visible or being liked? Social status and emotional skills in bullying among young children 147
Autoregolazione e senso di comunità in corsi universitari on line: verso un modello interpretativo di 139
Making inferences and individual differences in emotion understanding 139
Trait Emotional Intelligence and School Burnout Discriminate Between High and Low Alexithymic Profiles: A Study With Female Adolescents 137
Teachers’ style during error management. A positive paradigm for pupils’ learning processes. 133
Emotion understanding: which is the role of children’s pragmatic competences in their emotion comprehension? 133
Face-to-face and web-forum interventions promoting SRL skills at university 132
Cognition, language, emotions: Research in developmental psychology and education interventions. The contribution of Marcello Cesa-Bianchi and his school 128
Robots for the study of false belief attribution in autis-tic children: An exploratory study 125
Study approach of first year students: an analysis of goals and strategies of Primary Education Sciences students 124
Understanding the minds of others in children with autism spectrum disorders: emotions and pragmatics 123
Feeling the emotions, finding the resources: a pathway toward balanced parenting? 122
La comprensione delle emozioni nei bambini: dati preliminari di un progetto di validazione 121
Esperienze relazionali inadeguate nella prima infanzia e sviluppo socio‐emotivo e rischio psicopatologico in età scolare 120
Social Status and Emotional Competence in Bullying: A Longitudinal Study of the Transition From Kindergarten to Primary School 117
Memoria autobiografica di episodi emotivi in adolescenza 111
Sita And The Great Absence: Adolescents, Decision-making and Participation in Public Space 108
Le diverse culture dell'inclusione. Prospettive di dialogo con la disabilità e l'età senile 104
Lo sviluppo della persona nel ciclo di vita 103
The role of teachers' socio-emotional competence in reducing burnout through increased work engagement 99
Alexithymia as a Risk Factor for Social Indifference: A Quantitative Study with a Large Sample of Female Adolescents 92
Osservare per integrare 89
Pragmatics and emotion understanding: a training for autistic children 87
A mixed-method study on adolescents' well-being during the COVID-19 syndemic emergency 86
Il laboratorio di espressività grafico-pittorica: il punto di vista del partecipante 85
Metaphors of adolescence during COVID-19 pandemic: a mixed-method analysis in relation to well-being and alexithymia 80
Relationships between fluid intelligence, comprehension and definition of emotions in schizophrenic individuals 80
Editorial: Socio-emotional skills in relation to aggressive and prosocial behaviors: From early childhood to adolescence 74
Comprendere la Partecipazione Giovanile nella Sfera Pubblica: Tendenze Emergenti e Opportunità Future 71
Promuovere l'Empowerment Giovanile attraverso la Partecipazione Attiva nello Spazio Pubblico: un Approccio Psicologico 64
Future Teachers’ Implicit Ideas on Creativity: Visual Stimuli for Idea-Generation Activities 52
Educare alla musica e attraverso la musica: il suono nella relazione educativa e di cura 49
Totale 18.256
Categoria #
all - tutte 47.265
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 47.265


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020376 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 304 72
2020/20212.263 158 101 250 240 176 246 211 124 200 219 150 188
2021/20221.547 178 143 162 127 82 114 102 93 69 147 128 202
2022/20232.171 191 417 263 162 182 255 65 139 179 123 99 96
2023/20242.679 160 113 147 208 307 366 313 184 209 218 227 227
2024/20254.127 347 436 322 334 390 213 336 246 448 670 385 0
Totale 18.256