FARINA, ELEONORA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 7.597
NA - Nord America 4.270
AS - Asia 1.020
SA - Sud America 57
OC - Oceania 52
AF - Africa 31
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 6
Totale 13.033
Nazione #
IT - Italia 4.912
US - Stati Uniti d'America 4.145
DE - Germania 560
CN - Cina 505
SE - Svezia 380
FR - Francia 300
IE - Irlanda 297
GB - Regno Unito 254
UA - Ucraina 228
HK - Hong Kong 153
CA - Canada 120
DK - Danimarca 116
AT - Austria 99
VN - Vietnam 71
TR - Turchia 62
FI - Finlandia 61
IN - India 57
CH - Svizzera 54
AU - Australia 50
BE - Belgio 45
RO - Romania 41
ES - Italia 40
RU - Federazione Russa 37
NL - Olanda 36
GR - Grecia 25
MY - Malesia 25
PL - Polonia 25
BR - Brasile 24
ID - Indonesia 24
PH - Filippine 24
NO - Norvegia 22
SG - Singapore 18
CZ - Repubblica Ceca 17
IR - Iran 15
JP - Giappone 15
IL - Israele 13
KR - Corea 13
CO - Colombia 11
PE - Perù 10
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 10
PT - Portogallo 9
CL - Cile 8
ZA - Sudafrica 8
EG - Egitto 7
EU - Europa 6
LV - Lettonia 6
SA - Arabia Saudita 5
TW - Taiwan 5
AR - Argentina 4
HR - Croazia 4
HU - Ungheria 4
JO - Giordania 4
KE - Kenya 4
BA - Bosnia-Erzegovina 3
ME - Montenegro 3
MX - Messico 3
NG - Nigeria 3
PK - Pakistan 3
RS - Serbia 3
SC - Seychelles 3
BD - Bangladesh 2
ET - Etiopia 2
IQ - Iraq 2
MA - Marocco 2
NZ - Nuova Zelanda 2
AL - Albania 1
BG - Bulgaria 1
BJ - Benin 1
BY - Bielorussia 1
IS - Islanda 1
JM - Giamaica 1
LI - Liechtenstein 1
LT - Lituania 1
MM - Myanmar 1
NP - Nepal 1
PA - Panama 1
PS - Palestinian Territory 1
TG - Togo 1
TH - Thailandia 1
Totale 13.033
Città #
Ann Arbor 1.182
Milan 499
Chandler 417
Frankfurt am Main 356
Dublin 289
Jacksonville 271
Wilmington 259
Rome 251
Dearborn 206
Woodbridge 189
Houston 159
New York 142
Fairfield 138
Ashburn 131
Princeton 127
Nanjing 118
Hong Kong 116
Vienna 99
Boardman 85
Padova 55
Dallas 53
Seattle 53
Beijing 51
Shanghai 45
Napoli 43
Fremont 41
Lachine 41
Turin 41
Bari 39
Catania 37
Palermo 36
Torino 35
Verona 33
Dong Ket 32
Genoa 31
Monza 31
Florence 30
Guangzhou 30
Nanchang 29
Brussels 27
Cambridge 27
Bologna 26
Como 25
Zhengzhou 25
Naples 23
Andover 22
Bergamo 20
Shenyang 19
Hebei 18
Jinan 18
Paris 18
Tianjin 18
Pune 17
Altamura 16
Caserta 16
Modena 16
Parma 16
Redmond 16
Brindisi 15
Cagliari 15
Jiaxing 15
Kunming 15
Lawrence 15
San Diego 15
Toronto 15
Brescia 14
Helsinki 14
Pavia 14
Changsha 13
Lainate 13
Messina 13
Vigevano 13
Busto Arsizio 12
Cinisello Balsamo 12
Edmonton 12
Hangzhou 12
Montagny 12
Mountain View 12
Norwalk 12
Palo Alto 12
Roman 12
Segrate 12
Foggia 11
Huizen 11
Ischia 11
Leverano 11
Monsummano Terme 11
Oslo 11
Ottawa 11
Vicenza 11
Central 10
Istanbul 10
Los Angeles 10
Ningbo 10
Rho 10
San Giuliano Milanese 10
Trento 10
Trieste 10
Varese 10
Brno 9
Totale 6.709
Nome #
La competenza emotiva e la comprensione delle emozioni 1.671
The Child Prosocial Behavior Questionnaire (CPBQ): Assessing toddlers’ prosocial behavior 593
La misura dei comportamenti prosociali nella prima infanzia. Uno studio di validazione del CPBQ 485
Abilità sociali ed emotive: una ricerca-intervento con bambini con Sindrome di Asperger e Autismo ad Alto Funzionamento 472
Rapid Response to: Managing mental health challenges faced by healthcare workers during covid-19 pandemic 454
The assessment of emotion understanding: The Italian standardization of the Test of Emotion Comprehension (TEC) 444
Percorsi di lingua scritta. Esperienze didattiche dai 3 ai 13 anni 442
Il Questionario sui Comportamenti Prosociali del Bambino (CPBQ): uno studio di validazione 423
Riflessione metacognitiva in ambienti online e autoregolazione nell’attività di studio nei corsi universitari 354
Self regulation and sense of community in online learning. An analysis of reciprocal interactions 314
Arteterapia e metacognizione 283
Rischi e risorse nella professione insegnante 277
Sense of community and self-regulation. Reciprocal interaction in a Knowledge Building Community 276
Utilitarian and emotion-related components of moral judgement: Gender and age effects and the relationship with prosocial and hostile roles in bullying 266
Validazione del Questionario sulle Pratiche Prosociali (PPQ): Uno studio pilota 262
La comprensione delle emozioni nei bambini: dati preliminari del progetto italiano di validazione del Test of Emotion Comprehension (TEC) 245
The Prosocial Practices Questionnaire: Impact Of Parents’ Strategies On Children’s Prosocial Behavior 242
Robot non umanoidi e non sociali per lo studio dell’attribuzione di intenzionalità in bambini con autismo 217
Laboratori di creatività per l'autismo. Un percorso per promuovere le competenze socio-relazionali ed emotive 215
Le strategie di socializzazione alla prosocialità indagate attraverso il Parental Prosocial Practices Questionnaire (PPPQ) 204
Children with high functioning autism: A pilot study of a training intervention to enhance pragmatic skills 195
Autismo, creatività e benessere 190
Trait emotional intelligence and school burnout: The mediating role of resilience and academic anxiety in high school 185
Orientare favorendo un metodo di studio efficace: esperienze in presenza e on-line a confronto 178
Comportamenti a rischio in età prescolare: il ruolo della comprensione delle emozioni e della disposizione all'empatia nelle condotte ostili e prosociali 172
High School Student Burnout: Is Empathy a Protective or Risk Factor? 170
Studio preliminare sull'efficacia di un intervento focalizzato sulla competenza emotiva in una classe di scuola primaria 169
Prosocial/hostile roles and emotion comprehension in preschoolers 167
Designing a Curriculum for a Parent Training Course on the Prevention of Violence Against Children: Some Insights from a European Project 158
Relazional...mente. Ricerca psicologica sulla comprensione sociale nei contesti educativi per l'infanzia 157
Metacognizione ed emozioni: la comprensione delle emozioni nei bambini 154
Emozioni a scuola: educazione metacognitiva e comprensione del disagio emotivo 146
Feeling and Thinking of Others: Affective and Cognitive Empathy and Emotion Comprehension in Prosocial/Hostile Preschoolers 142
Disturbi dello spettro autistico e relazione fraterna. Uno studio esplorativo con il questionario SRQ. 142
Differenze individuali nella comprensione delle emozioni: aspetti linguistici e comunicativi 138
Autoregolazione nell’attività di studio e concezione dell’intelligenza 135
Making Inferences and Comprehension of Emotions in Children of 5-7 years of age 134
Pragmatic skills in children and their emotion understanding 131
The relationship between emotional competence and hostile/prosocial behavior in Albanian preschoolers : an exploratory study 129
Lo sviluppo delle abilità di autoregolazione a partire dalla scuola superiore 124
La comprensione delle emozioni nei bambini: dati preliminari del progetto italiano di validazione del TEC 121
Children’s Emotion Understanding: Preliminary Data from the Italian Validation Project of Test of Emotion Comprehension (TEC) 120
Autoregolazione e senso di comunità in corsi universitari on line: verso un modello interpretativo di 117
Emotion understanding: which is the role of children’s pragmatic competences in their emotion comprehension? 116
Making inferences and individual differences in emotion understanding 116
Teachers’ style during error management. A positive paradigm for pupils’ learning processes. 111
Face-to-face and web-forum interventions promoting SRL skills at university 105
La comprensione delle emozioni nei bambini: dati preliminari di un progetto di validazione 104
Understanding the minds of others in children with autism spectrum disorders: emotions and pragmatics 102
Esperienze relazionali inadeguate nella prima infanzia e sviluppo socio‐emotivo e rischio psicopatologico in età scolare 101
Study approach of first year students: an analysis of goals and strategies of Primary Education Sciences students 100
Being visible or being liked? Social status and emotional skills in bullying among young children 100
Memoria autobiografica di episodi emotivi in adolescenza 92
Lo sviluppo della persona nel ciclo di vita 80
Trait Emotional Intelligence and School Burnout Discriminate Between High and Low Alexithymic Profiles: A Study With Female Adolescents 79
Social Status and Emotional Competence in Bullying: A Longitudinal Study of the Transition From Kindergarten to Primary School 77
Feeling the emotions, finding the resources: a pathway toward balanced parenting? 76
Osservare per integrare 72
Le diverse culture dell'inclusione. Prospettive di dialogo con la disabilità e l'età senile 70
Pragmatics and emotion understanding: a training for autistic children 68
Relationships between fluid intelligence, comprehension and definition of emotions in schizophrenic individuals 68
Il laboratorio di espressività grafico-pittorica: il punto di vista del partecipante 67
Cognition, language, emotions: Research in developmental psychology and education interventions. The contribution of Marcello Cesa-Bianchi and his school 66
Robots for the study of false belief attribution in autis-tic children: An exploratory study 55
Alexithymia as a Risk Factor for Social Indifference: A Quantitative Study with a Large Sample of Female Adolescents 46
A mixed-method study on adolescents' well-being during the COVID-19 syndemic emergency 34
Editorial: Socio-emotional skills in relation to aggressive and prosocial behaviors: From early childhood to adolescence 28
The role of teachers' socio-emotional competence in reducing burnout through increased work engagement 27
Sita And The Great Absence: Adolescents, Decision-making and Participation in Public Space 15
Metaphors of adolescence during COVID-19 pandemic: a mixed-method analysis in relation to well-being and alexithymia 7
Totale 13.595
Categoria #
all - tutte 28.030
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 28.030


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/2019369 0 0 0 0 0 0 0 0 0 87 112 170
2019/20202.532 202 100 158 151 202 224 278 179 259 403 304 72
2020/20212.263 158 101 250 240 176 246 211 124 200 219 150 188
2021/20221.547 178 143 162 127 82 114 102 93 69 147 128 202
2022/20232.171 191 417 263 162 182 255 65 139 179 123 99 96
2023/20242.145 160 113 147 208 307 366 313 184 209 138 0 0
Totale 13.595