ZUCCOLI, FRANCA GIULIANA MARIA ANTONIA
ZUCCOLI, FRANCA GIULIANA MARIA ANTONIA
DIPARTIMENTO DI SCIENZE UMANE PER LA FORMAZIONE "RICCARDO MASSA"
From mental maps to art: a project on the University-Bicocca sense of place
2023 Agrestini, A; Colleoni, M; Mangiatordi, A; Malatesta, S; Nuvolati, G; Squarcina, E; Zuccoli, F
Ripensare le scuole e progettare insieme
2023 Bellomo, A; Fianchini, M; Zuccoli, F
The training of educators and teachers, between presence and distance
2022 Zuccoli, F
The ABR Global Classroom Experience. Art as Language and Strategy in Educational Research Training
2022 Biffi, E; Carriera, L; Zuccoli, F
Maps Mi: First Results of a Participatory Science Process to Activate the Educating Community of a Suburb Against Black Carbon
2022 Zuccoli, F; De Nicola, A
Image education between distance and presence: reflections on the experience of the three-year pandemic
2022 Zuccoli, F; De Nicola, A
The peer-tutoring activities during the Covid-19 pandemic: how technology, e-learning, and online activities promoted socialization and wellbeing in the academic context
2022 Annovazzi, C; Meneghetti, D; Rella, R; Zuccoli, F
Heritage assets, fairs and museums. Places of encounter and presence in times of pandemic
2022 De Nicola, A; Magri, P; Zuccoli, F
Beyond Maps. A Workshop on Users’ Sense of Place and Visual Representation at Milano-Bicocca University
2022 Agrestini, A; Colleoni, M; Mangiatordi, A; Malatesta, S; Nuvolati, G; Squarcina, E; Zuccoli, F
Un Festival che si fa sempre contemporaneo
2022 Zuccoli, F
Lavorare con un piccolo gruppo di bambini
2022 Zuccoli, F
Editorial
2022 Villa, D; Zuccoli, F
Lavorare con un piccolo gruppo di docenti
2022 Zuccoli, F
Un'introduzione [a: Naturalmente a scuola]
2022 Fianchini, M; Zuccoli, F
Il valore del disegno progettuale
2022 Zuccoli, F
Valutazione post occupativa della scuola P. Mattarella di Modena
2022 Fianchini, M; Marcarini, M; Zuccoli, F
Scuola e territorio. Patti territoriali e percorsi didattici dentro e fuori la scuola
2022 Fredella, C; Zuccoli, F
Giocare, sperimentare, errare. L'errore come passaggio necessario nel processo di costruzione della conoscenza
2022 Zuccoli, F
Il patrimonio culturale: una sfida per la pedagogia contemporanea
2022 Zuccoli, F
Il colore, un alleato delle sezioni educative museali. Un viaggio tra casi, tecniche e approcci
2022 De Nicola, A; Zuccoli, F