CHIACCHIERINI, CLAUDIO
CHIACCHIERINI, CLAUDIO
DIPARTIMENTO DI SCIENZE ECONOMICO-AZIENDALI E DIRITTO PER L'ECONOMIA
Genuine or Generated? The Impact of AI-Generated versus Human Created Social Media Content on Brands
2024 Ghianda, E; Mazzucchelli, A; Chierici, R; Chiacchierini, C; Olivero, N
Towards a model on junk bond contagion
2024 Bellandi, F; Bellandi, L; Boccaletti, S; Chiacchierini, C
Coerenza ESG e sostenibilità finanziaria: un nuovo strumento d’analisi per la strategia aziendale e d’investimento
2023 Bellandi, F; Stefanoni, A; Mosconi, E; Chiacchierini, C
Supporting the transition towards e-mobility: An investigation into the role of public charge stations
2023 Bosisio, J; Chierici, R; Chiacchierini, C; Costanzo, F
L'ambizione strategica ESG di Gruppo Banco BPM
2022 Chiacchierini, C
Branding & storytelling in fashion companies. When storytelling plays a key role in the relationship with the customer
2021 Bua, I; Mazzucchelli, A; Chierici, R; Chiacchierini, C
Is Facebook an effective tool to access foreign markets? Evidence from international export performance of fashion firms
2021 Mazzucchelli, A; Chierici, R; Di Gregorio, A; Chiacchierini, C
Smashing local boundaries for sustain companies’ innovativeness: The role of international R&D teams
2021 Caputo, F; Soto-Acosta, P; Chiacchierini, C; Mazzoleni, A; Passaro, P
Developing a Data-Driven Customer Experience. A managerial perspective
2020 Bosisio, J; Chiacchierini, C; Chierici, R; Di Gregorio, A; Mazzucchelli, A
Le piccole e medie imprese italiane nella riflessione di Francesco Parrillo e nel contesto dell’economia italiana del III millennio: un percorso di ricerca sul capitalismo italiano con una verifica empirica
2020 Garofalo, G; Guarini, G; Chiacchierini, C
Enhancing Brand Awareness, Reputation and Loyalty: The Role of Social Media
2019 Chierici, R; Del Bosco, B; Mazzucchelli, A; Chiacchierini, C
Food sharing platforms as new digital solutions to reduce food waste. An Italian multiple case study
2019 Gurioli, M; Chiacchierini, C; Chierici, R; Mazzucchelli, A; Tortora, D
Using Big Data to co-design a sustainable tourist experience. Some highlights by means of a practical example
2019 Tortora, D; Di Gregorio, A; Chiacchierini, C; Gurioli, M; Gareri, R
Affecting brand loyalty intention: The effects of UGC and shopping searches via Facebook
2018 Mazzucchelli, A; Chierici, R; Ceruti, F; Chiacchierini, C; Godey, B; Pederzoli, D
Are the social network useful for the real estate market? A case study of an Italian real estate agency.
2017 Chiacchierini, C; Di Gregorio, A; Gurioli, M
How to boost a brand in the social media era: FsQCA findings
2017 Chierici, R; Del Bosco, B; Mazzucchelli, A; Chiacchierini, C
La valutazione del merito creditizio 2.0: innovare per competere
2015 Chiacchierini, C; Fischetti, A; Perrone, V
La gestione ospedaliera delle cronicità. Potenziali risorse per il territorio lombardo. Il costo delle cronicità nei reparti per acuti lombardi
2012 Merchich, G; Zenga, M; Chiacchierini, C
Per una politica economica basata sul valore d'impresa
2012 Chiacchierini, C
I-Valuation. Intangibili, competitività e valutazione d’impresa
2008 Chiacchierini, C; Perrone, V; Perrini, F