LUINI, LETIZIA
 Distribuzione geografica
Continente #
AS - Asia 3.212
EU - Europa 2.698
NA - Nord America 873
SA - Sud America 481
OC - Oceania 134
AF - Africa 59
Totale 7.457
Nazione #
IT - Italia 1.775
VN - Vietnam 1.557
US - Stati Uniti d'America 792
SG - Singapore 628
CN - Cina 416
BR - Brasile 398
HK - Hong Kong 279
RU - Federazione Russa 226
AU - Australia 119
GB - Regno Unito 105
IE - Irlanda 84
SE - Svezia 77
DE - Germania 74
KR - Corea 70
FR - Francia 64
NO - Norvegia 58
IN - India 50
NL - Olanda 47
CA - Canada 46
ES - Italia 44
ID - Indonesia 39
AR - Argentina 36
FI - Finlandia 36
ZA - Sudafrica 34
TR - Turchia 31
BD - Bangladesh 29
MX - Messico 25
IQ - Iraq 18
EC - Ecuador 17
CH - Svizzera 16
JP - Giappone 16
NZ - Nuova Zelanda 15
PL - Polonia 14
PK - Pakistan 12
AT - Austria 11
AE - Emirati Arabi Uniti 9
DK - Danimarca 9
PY - Paraguay 9
UA - Ucraina 9
PH - Filippine 8
PT - Portogallo 8
MY - Malesia 7
CO - Colombia 6
IL - Israele 6
KE - Kenya 6
UZ - Uzbekistan 6
VE - Venezuela 6
GH - Ghana 5
LT - Lituania 5
MA - Marocco 5
MT - Malta 5
RO - Romania 5
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 5
AZ - Azerbaigian 4
BE - Belgio 4
GR - Grecia 4
JM - Giamaica 4
PE - Perù 4
CL - Cile 3
CZ - Repubblica Ceca 3
DO - Repubblica Dominicana 3
EG - Egitto 3
JO - Giordania 3
KG - Kirghizistan 3
KH - Cambogia 3
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 3
NP - Nepal 3
SA - Arabia Saudita 3
TW - Taiwan 3
AL - Albania 2
BO - Bolivia 2
GI - Gibilterra 2
IS - Islanda 2
NG - Nigeria 2
BG - Bulgaria 1
BN - Brunei Darussalam 1
CG - Congo 1
CR - Costa Rica 1
ET - Etiopia 1
GE - Georgia 1
HN - Honduras 1
HR - Croazia 1
IR - Iran 1
KW - Kuwait 1
LB - Libano 1
LK - Sri Lanka 1
LV - Lettonia 1
RS - Serbia 1
TN - Tunisia 1
TT - Trinidad e Tobago 1
UG - Uganda 1
Totale 7.457
Città #
Milan 538
Ho Chi Minh City 509
Hanoi 363
Singapore 363
Hong Kong 276
Hefei 187
Ashburn 179
Dublin 82
Seoul 68
Bergamo 56
Dallas 55
Brescia 51
Los Angeles 51
Turin 49
Beijing 47
Haiphong 47
Da Nang 37
New York 37
São Paulo 37
Melbourne 36
Thái Nguyên 33
Buffalo 32
Monza 32
Ha Long 30
Ninh Bình 30
Verona 30
Can Tho 29
Quận Bình Thạnh 29
Sydney 29
Hải Dương 28
Rome 28
Vũng Tàu 27
Santa Clara 26
Bologna 25
Florence 25
Parma 25
Palermo 22
Phủ Lý 22
Vicenza 22
Jakarta 21
Johannesburg 21
Biên Hòa 20
Bắc Ninh 19
Catania 19
Modena 19
Moscow 18
Perth 18
Quận Một 18
Brooklyn 17
Bắc Giang 17
Frankfurt am Main 17
Vertemate con Minoprio 17
Kent 16
Condove 15
Desio 15
Munich 15
Shanghai 15
The Dalles 15
Tokyo 15
Cologno Monzese 14
Genoa 14
Helsinki 14
Legnano 14
Rio de Janeiro 14
Curitiba 13
Belo Horizonte 12
Chennai 12
Hobart 12
Prato 12
Quận Phú Nhuận 12
Brisbane 11
Chicago 11
Huelva 11
Quận Bảy 11
Quận Sáu 11
Seville 11
Denver 10
Levanger 10
Ponte San Pietro 10
Reggio Emilia 10
Turku 10
Vinh 10
Guangzhou 9
Gävle 9
Lang Son 9
Mexico City 9
Montreal 9
Quảng Ninh 9
Quận Hai 9
Salvador 9
Stockholm 9
Thanh Hóa 9
Baghdad 8
Bari 8
Hamar 8
Melzo 8
Nesttun 8
Nha Trang 8
Oslo 8
Quận Tân Phú 8
Totale 4.362
Nome #
Is the snail an insect? Learning and valuing biodiversity through an explorative and questioning approach 563
Would you trust living in a house designed by a dog? Hypotheses and reflections on the concept of 'den’ 447
Bambine e bambini agenti attivi di cambiamento per una sostenibilità ambientale 356
Teachers’ posture in promoting agency in outdoor educational contexts 337
Affordances theory and children’s agency in outdoor contexts: a review of the literature 311
Never have I ever…explore my backyard! A biodiversity educational toolkit for everyone and (almost) everywhere 304
L'agency di bambine e bambini. Spunti e traiettorie per progettare l'intervento educativo 296
Documentare le esperienze all’aperto. Significati, possibilità, linguaggi e strumenti 284
Esperienze immersive per una sostenibilità ambientale 272
Building ecological awareness through children naturalistic exploration: feature and opportunities of a method. 266
Dare voce ai bambini 265
Requesting informed assent from preschoolers involved in participatory research through photovoice: A practical possibility 265
Fare del territorio museo. L'arte per una sostenibilità partecipata 263
Photovoice come metodologia di ricerca e documentazione delle esperienze all’aperto di bambine e bambini 240
Generare contesti partecipativi: affordances dei luoghi e sguardi di adulti e bambini alla scuola dell'infanzia attraverso la metodologia del photovoice 225
Esperienze democratiche ed emancipative attraverso photovoice 206
Re-designing schoolyards through photovoice. A participatory experience with preschoolers 186
Educare bambine e bambini alla sostenibilità: declinazioni possibili da documenti nazionali e internazionali 174
Children's perspective on educational context through photovoice 164
Challenging the adult centricity in learning on biodiversity: giving children a voice through a naturalistic explorations toolkit 160
Documentar as experiências ao ar livre 139
Enhancing the participation of marginalised groups through participatory research processes: children as active agents of change 138
Youth and children’s participation through co-design of places 123
Photovoice come strategia documentativa per bambine e bambini 117
Definizioni, culture e pratiche per un’educazione alla sostenibilità 117
Children’s agency: different perspectives through a literature review 109
Promuovere e documentare culture ecologiche 105
L’alfabetizzazione visuale nei processi documentativi attraverso photovoice 102
Spazi cooperativi 99
Errare non per errore 99
Bambine e bambini documentatori: strumenti possibili per rendere visibili le loro esperienze 95
Photo-production during research processes with children: free expression and participatory possibilities through photovoice. 94
La complessità come risorsa educativa 82
Lo stato di applicazione dei diritti dell'infanzia e dell'adolescenza. Uno sguardo pedagogico e psicologico 82
La produzione autonoma di fotografie 78
Bambine e bambini documentatori. Verso un ascolto autentico 78
Photovoice con bambine e bambini. Un approccio per ascolti sensibili e dialoghi multimodali 77
Redistributing power in biodiversity education: toward participatory and child-led learning 50
Affordances outdoor: reciprocità e dinamicità relazionali 46
Azioni partecipate per la sostenibilità nello spazio pubblico. Un contributo metodologico 38
The Naturalistic Notebook as an Inclusive Tool for Biodiversity Education: Supporting Children's Outdoor Explorations 38
EDUCACIÓN PARA LA BIODIVERSIDAD Kit metodológico de BEAT para NBFC. 30
Educare per la biodiversità Il kit metodologico di BEAT per NBFC. 29
EDUCATING FOR BIODIVERSITY BEAT’s methodological kit for NBFC 23
Di arte in arte. Linguaggi artistici per la formazione e la cura 21
Educar para a biodiversidade. Kit metodológico da BEAT para NBFC. 20
Exploring Nature Playfully. A Methodological Approach for Outdoor Learning and Biodiversity Education 20
Introduzione 19
ÉDUQUER À LA BIODIVERSITÉ Kit méthodologique de BEAT pour le NBFC. 18
Storie digitali di sostenibilità urbana. Un’analisi qualitativa dei contenuti emergenti 16
Totale 7.686
Categoria #
all - tutte 17.157
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 17.157


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2022/202370 0 0 0 0 0 0 0 0 0 27 4 39
2023/2024719 26 23 38 34 78 89 50 30 110 71 63 107
2024/20252.641 121 190 170 170 150 116 247 189 231 355 287 415
2025/20264.256 1.320 1.085 427 601 729 94 0 0 0 0 0 0
Totale 7.686