FLAMMIA, MICHELE
FLAMMIA, MICHELE
Learning to Be Wrong: Using Socratic Challenge to Foster Critical Thinking
2026 Flammia, M; Reznitskaya, A; Osborne, J
AI and Classroom Argumentation: The Chat-With-Cat Project
2025 Flammia, M
Developing Assessment Scenarios to Support Teacher Facilitation of Student Argumentation
2025 Reznitskaya, A; Oyler, J; Sykes, A; Flammia, M; Onuorah, A; Takahashi, N; Chukharev, E
Enhancing Diagnostic and Instructional Value of Assessments Designed to Evaluate Written Arguments
2025 Reznitskaya, A; Flammia, M; Takahashi, N; Onuorah, A; Sykes, A; Oyler, J; Chukharev, E
Evaluating the Reliability of Human–AI Collaborative Scoring of Written Arguments Using Rational Force Model
2025 Takahashi, N; Onuorah, A; Reznitskaya, A; Chukharev, E; Sykes, A; Flammia, M; Oyler, J
Making Sense, Epistemic Agency and Critical Inquiry in Science Education
2025 Flammia, M; Osborne, J; Reznitskaya, A
Report from Workshop on Dialogue alongside Artificial Intelligence
2025 J Mckenna, T; Rasmussen, I; Ludvigsen, S; Arvatz, A; Asterhan, C; Chen, G; Cohen, J; Flammia, M; Han, D; Hayward, E; Hill, H; Kolikant, Y; Lehndorf, H; Li, K; Clare Matsumura, L; Tjønn, H; Wang, P; Wegerif, R
What Are We Taking for Granted? Questioning Core Assumptions of Dialogic Teaching
2025 Flammia, M; Reznitskaya, A
Automate What? Examining the Potential of Socratic Challenge for Learning and Technology
2024 Flammia, M; Reznitskaya, A
Beyond teaching practices: dialogue as a tool for conceptual change for future teachers
2024 Flammia, M; Passalacqua, F
Il ruolo del PCTO nella promozione delle competenze di autovalutazione: il punto di vista di studenti e docenti
2024 Flammia, M; Paciletti, P
Insegnare il dialogo per imparare a ragionare: l’ART come strumento per lo sviluppo professionale
2024 Flammia, M; Passalacqua, F
Dialogo socratico e dissonanza cognitiva nell’insegnamento della filosofia: analisi di una strategia didattica per la promozione del pensiero critico negli istituti tecnici e professionali
2023 Flammia, M
Maieutica e post-verità: la funzione euristica del dialogo socratico nella didattica costruttivista
2023 Flammia, M
Educare la mente aperta: riflessioni sull’uso didattico della dissonanza cognitiva
2022 Flammia, M
Il PCTO come esperienza di promozione delle soft skills: il punto di vista di studenti e docenti
2022 Passalacqua, F; Flammia, M; Paciletti, P
Il Ruolo del PCTO nella promozione delle capacità di autovalutazione: il punto di vista di studenti e docenti
2022 Flammia, M; Paciletti, P
Remembering is not enough: rethinking Holocaust education through debating with evil
2022 Flammia, M; Passalacqua, F
Training The Critical Mind: Teaching Philosophy Through Cognitive Dissonance
2022 Flammia, M
Training the open mind: the emotional regulation of dissonance through the use of Socratic brachylogy
2022 Flammia, M