CAMODECA, MARINA

CAMODECA, MARINA  

DIPARTIMENTO DI PSICOLOGIA  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 42 (tempo di esecuzione: 0.021 secondi).
Titolo Tipologia Data di pubblicazione Autori File
Considerazioni finali 03 - Contributo in libro 2024 Gelati, CCamodeca, M
Introduzione 03 - Contributo in libro 2024 Camodeca M.Gelati C.
Social anxiety and bullying victimization in children and early adolescents: The role of developmental period and immigrant status 01 - Articolo su rivista 2024 Gelati, CCamodeca, M +
Una panoramica sul benessere 03 - Contributo in libro 2024 Camodeca M.Gelati C.
La difesa della vittima di bullismo: il ruolo dell’autoefficacia empatica, della relazione con l’insegnante e della preferenza sociale 02 - Intervento a convegno 2023 Camodeca, MGelati, C +
The impact of empathic self-efficacy and relationships on defending behavior in bullying 02 - Intervento a convegno 2023 Camodeca, MGelati, C +
The intertwinement of social anxiety, developmental period, and immigrant status in predicting bullying victimization 02 - Intervento a convegno 2023 Camodeca, MCaravita, SGelati, C +
The long-term effects of bullying, victimization, and bystander behavior on emotion regulation and its physiological correlates 01 - Articolo su rivista 2022 Camodeca, MNava, E
Prejudice and Ethnic Bullying Among Children: The Role of Moral Disengagement and Student-Teacher Relationship 01 - Articolo su rivista 2021 Camodeca M.Gelati C. +
Academic achievement and bullying. The moderating role of socio-emotional functioning 02 - Intervento a convegno 2019 Camodeca, MGelati, C
Homophobic bullying and victimization among adolescents: The role of prejudice, moral disengagement, and sexual orientation 01 - Articolo su rivista 2019 Camodeca, M +
Rendimento scolastico e senso di appartenenza a scuola: ruolo della relazione con l'insegnante in allievi italiani e stranieri 02 - Intervento a convegno 2019 Gelati, CCamodeca, M
Rendimento scolastico, bullismo e vittimizzazione: il ruolo del funzionamento socio-emotivo 02 - Intervento a convegno 2019 Camodeca, MGelati, C
Emotion awareness and somatic complaints in preadolescence: The mediating role of coping strategies 01 - Articolo su rivista 2018 Camodeca, M +
Longitudinal Associations Between Bullying and Emotions in Deaf and Hard of Hearing Adolescents 01 - Articolo su rivista 2018 Camodeca, M +
Quali relazioni tra funzionamento socio-emotivo e rendimento scolastico? 02 - Intervento a convegno 2018 Camodeca, MGelati, C
Stability and Change of Outsider Behavior in School Bullying: The Role of Shame and Guilt in a Longitudinal Perspective 01 - Articolo su rivista 2018 Camodeca, M +
Bullying Perpetration and Victimization in Early Adolescence: Physiological Response to Social Exclusion 01 - Articolo su rivista 2017 Camodeca, M +
Bullying, empathic concern, and internalization of rules among preschool children: The role of emotion understanding 01 - Articolo su rivista 2016 CAMODECA, MARINA +
Empathy in adolescence: Relations with emotion awareness and social roles 01 - Articolo su rivista 2016 CAMODECA, MARINA +