Sfoglia per Autore
Preschool executive functioning and child behavior: Association with learning prerequisites?
2021 Ruffini, C; Marzocchi, G; Pecini, C
The dimensionality of early executive functions in young preschoolers: Comparing unidimensional versus bidimensional models and their ecological validity
2021 Scionti, N; Marzocchi, G
A multimethod approach to assessing motor skills in boys and girls with autism spectrum disorder
2021 Crippa, A; Craig, F; Busti Ceccarelli, S; Mauri, M; Grazioli, S; Scionti, N; Cremascoli, A; Ferrante, C; Visioli, C; Marzocchi, G; Molteni, M; Nobile, M
Symbolic versus non-symbolic training for improving early numeracy in low achieving preschoolers: Short-term effects and follow-up in primary school
2021 Tobia, V; Bonifacci, P; Marzocchi, G
Second-language learning difficulties in Italian children with reading difficulties
2021 Fazio, D; Ferrari, L; Testa, S; Tamburrelli, F; Marra, E; Biancardi, M; Palladino, P; Marzocchi, G
The five-scale test of self-esteem for children: A questionnaire for assessing multidimensional self-esteem [Cosa penso di me: Un questionario per la valutazione multidimensionale dell’autostima]
2021 Cavallero, M; Di Pietro, M; Lupo, I; Marzocchi, G
Training and Enhancing Executive Function
2020 Marzocchi, G; Usai, M; Howard, S
Intervento di potenziamento cognitivo in bambini con disturbi dell’attenzione. Sperimentazione di un protocollo su 3 casi clinici.
2020 Bandera, M; Fanelli, S; Stefanoni, N; Marzocchi, G
Is Cognitive Training Effective for Improving Executive Functions in Preschoolers? A Systematic Review and Meta-Analysis
2020 Scionti, N; Cavallero, M; Zogmaister, C; Marzocchi, G
QUVA-p: un questionario per l’identificazione delle difficoltà di autoregolazione nei bambini di età prescolare
2020 Scionti, N; Luzi, G; Zampini, L; Marzocchi, G
Attività neuro e psicomotorie per bambini con deficit di autoregolazione e ADHD. Materiali operativi per allenare le Funzioni Esecutive in età prescolare.
2020 Conti, S; Scionti, N; Marzocchi, G
Specific executive function profile of children with ADHD, learning disabilities or ODD [Profili specifici di funzioni esecutive nei ragazzi con ADHD, DSA o DOP]
2020 Conte, B; Marzocchi, G
Corrigendum: Is Cognitive Training Effective for Improving Executive Functions in Preschoolers? A Systematic Review and Meta-Analysis (Frontiers in Psychology, (2020), 10, 10.3389/fpsyg.2019.02812)
2020 Scionti, N; Cavallero, M; Zogmaister, C; Marzocchi, G
Editorial: Training and Enhancing Executive Function
2020 Marzocchi, G; Usai, M; Howard, S
Intelligenza e Funzioni Esecutive: visioni complementari per analizzare i predittori del comportamento adattivo [Intelligence and executive function: Complementary perspectives to analyze predictors of adaptive behavior]
2020 Marzocchi, G
Parenting in executive function development in preschool children [Il ruolo del parenting nello sviluppo delle funzioni esecutive in età prescolare]
2020 Frassoni, S; Marzocchi, G
Fundamental Motor Skills Intervention for Children with Autism Spectrum Disorder: a 10-Year Review
2020 Busti Ceccarelli, S; Ferrante, C; Gazzola, E; Marzocchi, G; Nobile, M; Molteni, M; Crippa, A
Disturbi di attenzione e iperattività
2019 Marzocchi, G; Re, A; Cornoldi, C
La struttura delle funzioni esecutive in età prescolare: modelli a confronto e correlati comportamentali
2019 Scionti, N; Marzocchi, G
IL CASO DELL'ADHD
2019 Marzocchi, G
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile