Sfoglia per Autore
Internalizing and Externalizing symptoms in children who are rejected by peers
2016 Caprin, C; Tagini, A; Tobia, V; Paganoni, M; Benedan, L; Messetti, M
Reading under the skin: physiological activation during reading in children with dyslexia and typical readers
2016 Tobia, V; Bonifacci, P; Ottaviani, C; Borsato, T; Marzocchi, G
Crossing barriers: Profiles of reading and comprehension skills in early and late bilinguals, poor comprehenders, reading impaired, and typically developing children
2016 Bonifacci, P; Tobia, V
Specific Learning Disorders: A Look Inside Children’s and Parents’ Psychological Well-Being and Relationships
2016 Bonifacci, P; Storti, M; Tobia, V; Suardi, A
Early literacy and numeracy skills in bilingual minority children: Toward a relative independence of linguistic and numerical processing
2016 Bonifacci, P; Tobia, V; Bernabini, L; Marzocchi, G
QBS 8-13 Questionari per la valutazione del benessere scolastico e identificazione dei fattori di rischio
2015 Tobia, V; Marzocchi, G
Processi di lettura e scrittura in bambini nati pretermine, con diagnosi di DSA e con sviluppo tipico: un confronto tra popolazioni
2015 Guarini, A; Bonifacci, P; Tobia, V; D’Antuono, M; Trambagioli, N; Roga, F; Barbieri, M; Sansavini, A
Competenze numeriche a confronto: bambini nati estremamente pretermine, con diagnosi di disturbo dell’apprendimento e con sviluppo tipico
2015 Guarini, A; Bonifacci, P; Tobia, V; D’Antuono, M; Trambagioli, N; Roga, F; Barbieri, M; Sansavini, A
Profili cognitivi dei bambini italiani con dislessia evolutiva
2015 Tobia, V; Marzocchi, G
Il benessere scolastico: una ricerca su bambini con sviluppo tipico e con Bisogni Educativi Speciali
2015 Tobia, V; Marzocchi, G
The 'mentalization' of the children and the dynamics of the parental couple as variables in the therapeutic process of children and adolescents
2015 Reatto, L; Tobia, V; Scarpellini, G
The simple view of reading in a transparent orthography: the stronger role of oral comprehension
2015 Tobia, V; Bonifacci, P
Quali processi cognitivi predicono l’abilità di lettura nei bambini italiani della scuola primaria?
2014 Tobia, V; Marzocchi, G
Atypical galvanic skin response in dyslexic children reading aloud
2014 Tobia, V; Bonifacci, P; Ottaviani, C; Borsato, T; Marzocchi, G
Cognitive profiles of typical and atypical readers: evidence from the italian orthography
2014 Tobia, V
ALCE. Assessment di Lettura e Comprensione per l’Età Evolutiva
2014 Bonifacci, P; Tobia, V; Lami, L; Snowling, M
Teoria della mente e rifiuto sociale in età scolare: non capire gli altri compromette le relazioni sociali?
2014 Caprin, C; Tobia, V; Benedan, L
Evaluation of outcome in psychoanalytic treatment of children and adolescents
2014 Reatto, L; Benincasa, G; Tobia, V
Prerequisiti dell’apprendimento di letto-scrittura e matematica: Due domini a confronto
2014 Tobia, V; Bernabini, L; Fagioli, M; Marzocchi, G; Bonifacci, P
Predictors of reading fluency in Italian orthography: Evidence from a cross-sectional study of primary school students
2014 Tobia, V; Marzocchi, G
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile