Sfoglia per Autore
SNUP. Senso del Numero – Pre-requisiti
2017 Tobia, V; Bonifacci, P; Marzocchi, G
Prerequisiti dell’abilità matematica: Un confronto tra due interventi con bambini a rischio di sviluppare difficoltà di calcolo
2017 Tobia, V; Bernabini, L; Bonifacci, P; Marzocchi, G
Predictors of reading ability in bilingual children learning to read in Italian-L2
2017 Bellocchi, S; Tobia, V; Bonifacci, P
Prerequisiti della comprensione del testo
2017 Bonifacci, P; Signore, S; Tobia, V
Prerequisiti dell’abilità matematica
2017 Tobia, V; Bernabini, L
Introduzione
2017 Bonifacci, P; Tobia, V
The Simple View of Reading in Bilingual Language-Minority Children Acquiring a Highly Transparent Second Language
2017 Bonifacci, P; Tobia, V
Theoretical models of comprehension skills tested through a comprehension assessment battery for primary school children
2017 Tobia, V; Ciancaleoni, M; Bonifacci, P
Who Are the Children Most Vulnerable to Social Exclusion? The Moderating Role of Self-Esteem, Popularity, and Nonverbal Intelligence on Cognitive Performance Following Social Exclusion
2017 Tobia, V; Riva, P; Caprin, C
Numerical Magnitude Representation in Children With Mathematical Difficulties With or Without Reading Difficulties
2016 Tobia, V; Fasola, A; Lupieri, A; Marzocchi, G
QBS 8-13: Il benessere scolastico dal punto di vista di alunni, genitori e insegnanti
2016 Tobia, V; Marzocchi, G
Reading under the skin: Physiological activation during reading in children with dyslexia and typical readers
2016 Tobia, V; Bonifacci, P; Ottaviani, C; Borsato, T; Marzocchi, G
Prescolari a rischio di sviluppare difficoltà in matematica: Il punto di vista dei loro insegnanti e genitori
2016 Tobia, V; Marzocchi, G
Competenze di scrittura in bambini nati pretermine, con Disturbo Specifico dell’Apprendimento (DSA) e con sviluppo tipico
2016 Roga, F; Bernabini, L; D’Antuono, M; Trambagioli, N; Barbieri, M; Tobia, V; Guarini, A; Bonifacci, P; Sansavini, A
Dyslexia and dyscalculia: which neuropsychological processes distinguish the two developmental disorders?
2016 Marzocchi, G; Tobia, V
Lettura, apprendimento e DSA
2016 Tobia, V; Bonifacci, P
Time processing impairments in preschoolers at risk of developing difficulties in mathematics
2016 Tobia, V; Rinaldi, L; Marzocchi, G
Supporto ai genitori nel percorso dalle prime difficoltà scolastiche alle pratiche riabilitative e terapeutiche
2016 Tobia, V
Factors predicting reading comprehension in language minority children exposed to a highly transparent L2
2016 Bonifacci, P; Tobia, V; Bernabini, L; Barbieri, M; Trambagioli, N; Masotti, G
Reading under the skin: physiological activation during reading in children with dyslexia and typical readers
2016 Tobia, V; Bonifacci, P; Ottaviani, C; Borsato, T; Marzocchi, G
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile