ZAMPINI, LAURA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 7.087
NA - Nord America 5.603
AS - Asia 1.020
SA - Sud America 11
OC - Oceania 9
AF - Africa 6
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 5
Totale 13.741
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 5.480
IT - Italia 4.179
DE - Germania 687
CN - Cina 587
SE - Svezia 497
IE - Irlanda 380
UA - Ucraina 325
GB - Regno Unito 268
FR - Francia 207
HK - Hong Kong 182
CA - Canada 111
AT - Austria 102
FI - Finlandia 90
VN - Vietnam 76
DK - Danimarca 48
CH - Svizzera 46
ES - Italia 46
TR - Turchia 46
IN - India 45
NL - Olanda 45
RU - Federazione Russa 43
BE - Belgio 31
IR - Iran 20
RO - Romania 17
ID - Indonesia 16
KR - Corea 15
GR - Grecia 14
JP - Giappone 12
MX - Messico 12
PL - Polonia 9
AU - Australia 8
BG - Bulgaria 8
CZ - Repubblica Ceca 8
HU - Ungheria 8
TW - Taiwan 7
BR - Brasile 6
PT - Portogallo 5
AL - Albania 4
IL - Israele 4
NO - Norvegia 4
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 4
AR - Argentina 3
EU - Europa 3
MT - Malta 3
RS - Serbia 3
SC - Seychelles 3
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 2
KW - Kuwait 2
LT - Lituania 2
MY - Malesia 2
SG - Singapore 2
AE - Emirati Arabi Uniti 1
BY - Bielorussia 1
CY - Cipro 1
EC - Ecuador 1
EE - Estonia 1
MA - Marocco 1
MK - Macedonia 1
MN - Mongolia 1
MW - Malawi 1
NZ - Nuova Zelanda 1
PE - Perù 1
PH - Filippine 1
SI - Slovenia 1
ZA - Sudafrica 1
Totale 13.741
Città #
Ann Arbor 1.469
Milan 596
Chandler 404
Woodbridge 399
Frankfurt am Main 388
Jacksonville 362
Fairfield 354
Dublin 346
Houston 297
Wilmington 273
Dearborn 229
Ashburn 204
Rome 204
Princeton 189
New York 179
Hong Kong 178
Cambridge 115
Seattle 111
Nanjing 109
Vienna 99
Beijing 78
Dong Ket 64
Lachine 60
Bologna 56
Shanghai 54
Palermo 52
Padova 46
Fremont 45
Guangzhou 40
Lawrence 39
Altamura 38
Nanchang 38
Genoa 37
Boardman 36
Bari 34
Shenyang 34
Hebei 31
Andover 30
Naples 30
Verona 30
Catania 29
Florence 27
Gallarate 26
Novate Milanese 26
Bergamo 25
Falls Church 25
Monza 25
London 24
Turin 24
Messina 23
Ottawa 23
Tianjin 21
Brussels 20
Helsinki 20
Napoli 20
Cagliari 18
Jinan 18
Mountain View 18
Jiaxing 16
Pune 16
San Diego 16
Como 15
Ningbo 15
Zhengzhou 15
Busto Arsizio 14
Kunming 14
Norwalk 14
Parma 14
Torino 14
Toronto 14
Changsha 13
Dallas 13
Montesilvano Marina 13
Segrate 13
Chieti 12
Cinisello Balsamo 12
Tehran 12
Gualtieri 11
Paderno Dugnano 11
Paris 11
Taizhou 11
Trento 11
Bova Marina 10
Crema 10
La Mancha 10
Latina 10
Los Angeles 10
Philadelphia 10
Valenza 10
Varese 10
Zurich 10
Brescia 9
Edmonton 9
Huizen 9
Livorno 9
Mantova 9
Reggio Emilia 9
Salerno 9
Selargius 9
Trevi 9
Totale 8.280
Nome #
Fenomeni tipici e atipici nello sviluppo linguistico di bambini con sindrome di Down 1.148
Ragionamento sequenziale e comprensione del testo narrativo 644
Vocal and gestural productions of 24-month-old children with sex chromosome trisomies 330
QUVA-p: un questionario per l’identificazione delle difficoltà di autoregolazione nei bambini di età prescolare 327
Assessing sequential reasoning skills in typically developing children 320
The comprehension of ironic criticisms and ironic compliments in individuals with Down syndrome: Adding another piece to the puzzle 289
The Challenge of Studying Interaction in Children with Autism Spectrum Disorder during Play Activity with a Robotic Platform 257
La competenza narrativa in età prescolare come predittore degli apprendimenti scolastici: uno studio esplorativo 212
Oral narrative competence and literacy skills 211
The narrative competence task: A standardized test to assess children's narrative skills 211
Narrative and prosodic skills in children and adolescents with Down syndrome and typically developing children 208
Lo sviluppo del vocabolario nei bambini con sindrome di Down: dati per età cronologica e di sviluppo 207
The emergence of multiword utterances in children with Down syndrome 205
Gesture production in the narratives of preschool children 198
Produzione gestuale e pre-verbale a 24 mesi in bambini con sindrome di Down e bambini parlatori tardivi 196
Early communicative skills of children with Klinefelter syndrome 191
Fattori di rischio nello sviluppo del linguaggio 188
Developmental trends of communicative skills in children with chromosome 14 aberrations 187
Narrative competence in Italian children with cochlear implants: a comparison with children matched by chronological or hearing age 186
Mother-child dyadic co-regulation in children with intellectual disability: a comparison among dyads with chromosome 14 aberrations, Down syndrome, typical development 185
Communicative gestures and vocabulary development in 36-month-old children with Down syndrome 183
Prosodic skills in children with Down syndrome and in typically developing children 180
La competenza narrativa orale e scritta di allievi di scuola primaria e secondaria di primo grado 180
Relationships between structural and acoustic properties of maternal talk and children’s early word recognition 173
Vocabulary development in children with Down syndrome: Longitudinal and cross-sectional data 170
Gesture production and language development. A longitudinal study of children with Down syndrome 169
Prosodic skills in children with Down syndrome: Relationships with lexical and syntactic development 166
Relazione fra gesti e sviluppo del vocabolario nei bambini con sindrome di Down 165
Lo sviluppo del linguaggio nei bambini affetti dalla sindrome di Down: una ricerca longitudinale 163
Joint attention behaviours and vocabulary development in children with Down syndrome 162
“Your son has Klinefelter syndrome.” How parents react to a prenatal diagnosis 161
Ragionamento sequenziale in età prescolare: relazioni con la comprensione del testo e la complessità sintattica nella narrazione 153
Categorizzazione spontanea e sviluppo del vocabolario in bambini con inizio del linguaggio rallentato 151
Characteristics of maternal input to children with Down syndrome: A comparison with vocabulary size and chronological age matched groups 146
Maternal input to children with sex chromosome trisomies 144
Developing with ring 14 syndrome: A survey in different countries 141
Linguistic and prosodic aspects of child-directed speech: The role of maternal child-rearing experiences 139
Preverbal skills in 8-month-old children with sex chromosome trisomies 139
The QUVA-p: An instrument for teachers for screening self-regulation difficulties in kindergarten [Il QUVA-p: uno strumento per gli insegnanti per lo screening delle difficoltà di autoregolazione nella scuola dell’infanzia] 137
Linguistic and psychomotor development in children with chromosome 14 deletions 136
Lessico e morfosintassi nella produzione spontanea di bambini con sindrome di Down 134
Similar use of intonation structure in early implanted children and hearing children: The case of Italian 132
Prosodia e combinazioni di parole: un confronto tra bambini con sviluppo tipico e bambini con sindrome di Down 131
Capacità attentive e sviluppo del linguaggio nei bambini con sindrome di Down 125
Sequential reasoning and listening comprehension in preschool children. 124
The role of acoustic and contextual features in the recognition of crying causes 124
Vocabulary development in Italian children with Down syndrome 119
Irony comprehension in individuals with Down Syndrome 119
Syntax and prosody in narratives: A study of preschool children 116
Linguistic and Psychomotor Development in Children with Chromosome 14 Deletions 115
Associations between social isolation and parenting stress during the first wave of COVID-19 in Italian children with special educational needs 114
La relazione tra competenze narrative e funzioni esecutive nell’infanzia e nell’adolescenza: una meta-analisi della letteratura 114
Lo sviluppo delle funzioni esecutive in età prescolare: un confronto tra questionari e test 111
A longitudinal study on language development in children with Down syndrome 109
Lo sviluppo delle abilità narrative in età prescolare. 109
Identifying Children with Self-Regulation Problems: Factorial Structure and Psychometric Properties of the QUVA-p, a Screening Tool for Preschool Teachers 108
Comunicazione gestuale e pre-verbale a 24 mesi in bambini con sindrome di Down e bambini parlatori tardivi 106
Lo sviluppo del vocabolario nei bambini con sindrome di Down 105
Specific relationships between linguistic and cognitive skills: New evidences in preschool children 105
From Face To Face To Online Interviews: An Experience Description On University Male And Female Students. 105
Communicative gestures and lexical development in children with Down syndrome. 104
Predictive signs of language delay in preterm infants 102
Guideline recommendations for diagnosis and clinical management of Ring14 syndrome - first report of an ad hoc task force 102
La valutazione della competenza narrativa: standardizzazione di una prova di produzione spontanea per bambini dai 3 agli 8 anni 101
Lexical and syntactic development in Italian children with Down syndrome 99
Categorizzazione spontanea e sviluppo del vocabolario 97
Language acquisition processes in children with Down syndrome 94
Gesti comunicativi e sviluppo del linguaggio: uno studio longitudinale in bambini con sindrome di Down 91
Competenza narrativa ed intonazione: relazioni tra diverse componenti del linguaggio in età prescolare 91
Characteristics of maternal input to children with Down syndrome: A comparison with vocabulary size and chronological age matched groups 90
Narrative competence and its relationship with language development 90
Early developmental pathways and communication good practices. 90
Lo sviluppo del linguaggio nei bambini con aberrazioni del cromosoma 14 88
Le relazioni tra lessico e morfosintassi nello sviluppo tipico e atipico 86
La produzione di gesti nelle narrative di bambini in età prescolare 85
Produzione gestuale nella comunicazione spontanea di bambini con sindrome di Down a 36 mesi 82
Spontaneous sorting and lexical development in Italian late starter children. 81
Attention regulation in children with Down syndrome and in late-talking children 80
Il ruolo delle caratteristiche acustiche e dei fattori contestuali nel riconoscimento delle cause del pianto 79
L’intonazione delle narrazioni di bambini prescolari ed adulti italiani 77
L'assessment delle funzioni esecutive: il contributo dei processi di elaborazione uditivo-verbale alla performance 76
Abilità in un compito di riordino di sequenze e sviluppo del linguaggio in età prescolare 75
Dati preliminari sulla standardizzazione di una Prova di Riordino Sequenziale per bambini fra 3 e 8 anni 75
Children's Behavior and Maternal Parenting Stress in Young Children With Sex Chromosome Trisomies 72
L’intonazione delle narrazioni di bambini ed adulti italiani: un’analisi all’interno dell’approccio autosegmentale metrico 68
Competenze linguistiche in bambini di lingua italiana con aberrazione del cromosoma 14 65
Valutazione dello sviluppo linguistico di bambini con anomalie del cromosoma 14 63
L’intonazione delle narrazioni di bambini ed adulti italiani: un’analisi all’interno dell’approccio autosegmentale metrico 61
Robots for the study of false belief attribution in autis-tic children: An exploratory study 60
Language Development in the Second Year of Life: The Case of Children with Sex Chromosome Trisomies Diagnosed before Birth 58
Language Development in Sex Chromosome Trisomies: Developmental Profiles at 2 and 4 Years of Age, and Predictive Measures 53
Prosodic development from 4 to 10 years: Data from the Italian adaptation of the PEPS-C 52
Questionario on line: come e perché 50
Le competenze intonative nella produzione di enunciati a più parole: un confronto tra bambini con sviluppo tipico e atipico 48
Narrative competence and underlying executive processes in children with typical and atypical development 47
Speech Sound Development in 18-Month-Old Children With Sex Chromosome Trisomies 40
Developmental Profiles in Children and Young Adults with Alexander Disease 40
From Face-to-Face to Online interviews: An Experience description on University Male and Female Students 39
The Relationship between Narrative Skills and Executive Functions across Childhood: A Systematic Review and Meta-Analysis 35
A series of performance-based tests to investigate the role of executive functioning in preschooler’s narrative competence. 30
Totale 14.299
Categoria #
all - tutte 36.182
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Totale 36.182


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/2019365 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 138 227
2019/20201.996 241 78 139 120 187 220 327 127 187 137 183 50
2020/20212.377 181 89 225 209 204 212 220 170 217 226 188 236
2021/20221.595 138 166 141 142 94 145 57 113 119 74 148 258
2022/20232.823 264 504 320 206 215 398 123 211 216 109 172 85
2023/20242.190 104 131 174 232 272 386 320 176 190 193 12 0
Totale 14.349