ZAMPINI, LAURA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 8.675
NA - Nord America 6.431
AS - Asia 2.281
SA - Sud America 135
AF - Africa 17
OC - Oceania 11
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 5
Totale 17.555
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 6.293
IT - Italia 5.174
SG - Singapore 897
DE - Germania 714
CN - Cina 701
SE - Svezia 502
IE - Irlanda 383
RU - Federazione Russa 340
UA - Ucraina 328
HK - Hong Kong 323
FR - Francia 318
GB - Regno Unito 270
NL - Olanda 141
BR - Brasile 118
AT - Austria 117
CA - Canada 115
FI - Finlandia 92
VN - Vietnam 79
IN - India 56
CH - Svizzera 53
TR - Turchia 53
DK - Danimarca 49
ES - Italia 49
ID - Indonesia 43
BE - Belgio 31
MX - Messico 21
IR - Iran 20
TW - Taiwan 20
RO - Romania 17
KR - Corea 16
GR - Grecia 14
PL - Polonia 14
JP - Giappone 12
BG - Bulgaria 11
CZ - Repubblica Ceca 9
HU - Ungheria 9
AU - Australia 8
PH - Filippine 8
PT - Portogallo 8
IL - Israele 7
AR - Argentina 6
BD - Bangladesh 6
NO - Norvegia 6
PE - Perù 6
AM - Armenia 5
RS - Serbia 5
AL - Albania 4
AZ - Azerbaigian 4
MA - Marocco 4
MY - Malesia 4
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 4
EU - Europa 3
IQ - Iraq 3
LT - Lituania 3
MT - Malta 3
NZ - Nuova Zelanda 3
PK - Pakistan 3
SC - Seychelles 3
UZ - Uzbekistan 3
ZA - Sudafrica 3
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 2
AE - Emirati Arabi Uniti 2
EG - Egitto 2
HR - Croazia 2
JO - Giordania 2
KW - Kuwait 2
MN - Mongolia 2
VE - Venezuela 2
BH - Bahrain 1
BN - Brunei Darussalam 1
BO - Bolivia 1
BY - Bielorussia 1
CI - Costa d'Avorio 1
CY - Cipro 1
DZ - Algeria 1
EC - Ecuador 1
EE - Estonia 1
GA - Gabon 1
GE - Georgia 1
JM - Giamaica 1
KE - Kenya 1
KG - Kirghizistan 1
KZ - Kazakistan 1
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 1
LV - Lettonia 1
MK - Macedonia 1
MW - Malawi 1
OM - Oman 1
PA - Panama 1
SA - Arabia Saudita 1
SI - Slovenia 1
TH - Thailandia 1
UY - Uruguay 1
Totale 17.555
Città #
Ann Arbor 1.471
Milan 705
Singapore 640
Chandler 404
Woodbridge 399
Frankfurt am Main 389
Jacksonville 362
Fairfield 354
Dublin 349
Hong Kong 319
Houston 297
Rome 287
Wilmington 273
Santa Clara 266
Ashburn 254
Dearborn 229
Princeton 189
New York 179
Cambridge 115
Seattle 112
Nanjing 109
Vienna 103
Beijing 85
Bologna 71
Shanghai 69
Dong Ket 64
Naples 61
Lachine 60
Genoa 58
Palermo 58
Padova 54
Bari 53
Fremont 45
Altamura 43
Guangzhou 43
Catania 40
Turin 40
Lawrence 39
Florence 38
Nanchang 38
Verona 38
Boardman 36
Shenyang 34
Bergamo 33
Council Bluffs 31
Hebei 31
Jakarta 31
Andover 30
Monza 30
Messina 29
Novate Milanese 27
Gallarate 26
Falls Church 25
London 24
Ottawa 24
Desio 23
Como 22
Paris 22
Parma 22
Tianjin 22
Helsinki 21
Brussels 20
Cagliari 20
Los Angeles 20
Napoli 20
Arcevia 19
Jinan 18
Mountain View 18
Brescia 17
Venice 17
Dallas 16
Jiaxing 16
Pune 16
San Diego 16
Zhengzhou 16
Ningbo 15
Perugia 15
Trento 15
Busto Arsizio 14
Kunming 14
Norwalk 14
Torino 14
Toronto 14
Changsha 13
Montesilvano Marina 13
Segrate 13
Chieti 12
Cinisello Balsamo 12
Lainate 12
Salerno 12
Tehran 12
Gualtieri 11
Mantova 11
Paderno Dugnano 11
Pescara 11
Reggio Emilia 11
Taizhou 11
Trevi 11
Vittoria 11
Bova Marina 10
Totale 9.906
Nome #
Fenomeni tipici e atipici nello sviluppo linguistico di bambini con sindrome di Down 1.489
Ragionamento sequenziale e comprensione del testo narrativo 775
QUVA-p: un questionario per l’identificazione delle difficoltà di autoregolazione nei bambini di età prescolare 662
Assessing sequential reasoning skills in typically developing children 351
Vocal and gestural productions of 24-month-old children with sex chromosome trisomies 348
The comprehension of ironic criticisms and ironic compliments in individuals with Down syndrome: Adding another piece to the puzzle 316
The Challenge of Studying Interaction in Children with Autism Spectrum Disorder during Play Activity with a Robotic Platform 282
The narrative competence task: A standardized test to assess children's narrative skills 282
Narrative and prosodic skills in children and adolescents with Down syndrome and typically developing children 242
The emergence of multiword utterances in children with Down syndrome 238
Oral narrative competence and literacy skills 238
Fattori di rischio nello sviluppo del linguaggio 233
Lo sviluppo del vocabolario nei bambini con sindrome di Down: dati per età cronologica e di sviluppo 232
Narrative competence in Italian children with cochlear implants: a comparison with children matched by chronological or hearing age 227
La competenza narrativa in età prescolare come predittore degli apprendimenti scolastici: uno studio esplorativo 226
Produzione gestuale e pre-verbale a 24 mesi in bambini con sindrome di Down e bambini parlatori tardivi 220
Gesture production in the narratives of preschool children 220
Prosodic skills in children with Down syndrome and in typically developing children 219
Developmental trends of communicative skills in children with chromosome 14 aberrations 217
Communicative gestures and vocabulary development in 36-month-old children with Down syndrome 216
Early communicative skills of children with Klinefelter syndrome 214
Relationships between structural and acoustic properties of maternal talk and children’s early word recognition 211
“Your son has Klinefelter syndrome.” How parents react to a prenatal diagnosis 210
Mother-child dyadic co-regulation in children with intellectual disability: a comparison among dyads with chromosome 14 aberrations, Down syndrome, typical development 208
The QUVA-p: An instrument for teachers for screening self-regulation difficulties in kindergarten [Il QUVA-p: uno strumento per gli insegnanti per lo screening delle difficoltà di autoregolazione nella scuola dell’infanzia] 206
Lo sviluppo del linguaggio nei bambini affetti dalla sindrome di Down: una ricerca longitudinale 205
Preverbal skills in 8-month-old children with sex chromosome trisomies 204
Gesture production and language development. A longitudinal study of children with Down syndrome 202
Relazione fra gesti e sviluppo del vocabolario nei bambini con sindrome di Down 201
La competenza narrativa orale e scritta di allievi di scuola primaria e secondaria di primo grado 198
Joint attention behaviours and vocabulary development in children with Down syndrome 195
Vocabulary development in children with Down syndrome: Longitudinal and cross-sectional data 188
Prosodic skills in children with Down syndrome: Relationships with lexical and syntactic development 183
Categorizzazione spontanea e sviluppo del vocabolario in bambini con inizio del linguaggio rallentato 178
Maternal input to children with sex chromosome trisomies 178
Ragionamento sequenziale in età prescolare: relazioni con la comprensione del testo e la complessità sintattica nella narrazione 177
Linguistic and prosodic aspects of child-directed speech: The role of maternal child-rearing experiences 172
Similar use of intonation structure in early implanted children and hearing children: The case of Italian 172
Lessico e morfosintassi nella produzione spontanea di bambini con sindrome di Down 164
Developing with ring 14 syndrome: A survey in different countries 164
Prosodia e combinazioni di parole: un confronto tra bambini con sviluppo tipico e bambini con sindrome di Down 161
Characteristics of maternal input to children with Down syndrome: A comparison with vocabulary size and chronological age matched groups 160
Irony comprehension in individuals with Down Syndrome 160
Linguistic and psychomotor development in children with chromosome 14 deletions 159
Capacità attentive e sviluppo del linguaggio nei bambini con sindrome di Down 152
Sequential reasoning and listening comprehension in preschool children. 149
Associations between social isolation and parenting stress during the first wave of COVID-19 in Italian children with special educational needs 148
The role of acoustic and contextual features in the recognition of crying causes 145
Identifying Children with Self-Regulation Problems: Factorial Structure and Psychometric Properties of the QUVA-p, a Screening Tool for Preschool Teachers 145
Linguistic and Psychomotor Development in Children with Chromosome 14 Deletions 143
La relazione tra competenze narrative e funzioni esecutive nell’infanzia e nell’adolescenza: una meta-analisi della letteratura 141
Guideline recommendations for diagnosis and clinical management of Ring14 syndrome - first report of an ad hoc task force 140
Vocabulary development in Italian children with Down syndrome 138
From Face To Face To Online Interviews: An Experience Description On University Male And Female Students. 135
Lo sviluppo del vocabolario nei bambini con sindrome di Down 132
Syntax and prosody in narratives: A study of preschool children 132
Lo sviluppo delle abilità narrative in età prescolare. 130
Lo sviluppo delle funzioni esecutive in età prescolare: un confronto tra questionari e test 129
A longitudinal study on language development in children with Down syndrome 128
La valutazione della competenza narrativa: standardizzazione di una prova di produzione spontanea per bambini dai 3 agli 8 anni 126
Communicative gestures and lexical development in children with Down syndrome. 123
Gesti comunicativi e sviluppo del linguaggio: uno studio longitudinale in bambini con sindrome di Down 123
Specific relationships between linguistic and cognitive skills: New evidences in preschool children 121
Comunicazione gestuale e pre-verbale a 24 mesi in bambini con sindrome di Down e bambini parlatori tardivi 120
Lexical and syntactic development in Italian children with Down syndrome 120
Language acquisition processes in children with Down syndrome 119
Categorizzazione spontanea e sviluppo del vocabolario 119
Predictive signs of language delay in preterm infants 118
La produzione di gesti nelle narrative di bambini in età prescolare 118
Early developmental pathways and communication good practices. 116
Competenza narrativa ed intonazione: relazioni tra diverse componenti del linguaggio in età prescolare 113
Characteristics of maternal input to children with Down syndrome: A comparison with vocabulary size and chronological age matched groups 112
Le relazioni tra lessico e morfosintassi nello sviluppo tipico e atipico 112
Robots for the study of false belief attribution in autis-tic children: An exploratory study 109
Il ruolo delle caratteristiche acustiche e dei fattori contestuali nel riconoscimento delle cause del pianto 108
Narrative competence and its relationship with language development 106
Lo sviluppo del linguaggio nei bambini con aberrazioni del cromosoma 14 105
L’intonazione delle narrazioni di bambini prescolari ed adulti italiani 105
L’intonazione delle narrazioni di bambini ed adulti italiani: un’analisi all’interno dell’approccio autosegmentale metrico 102
Spontaneous sorting and lexical development in Italian late starter children. 101
Produzione gestuale nella comunicazione spontanea di bambini con sindrome di Down a 36 mesi 99
Dati preliminari sulla standardizzazione di una Prova di Riordino Sequenziale per bambini fra 3 e 8 anni 99
Children's Behavior and Maternal Parenting Stress in Young Children With Sex Chromosome Trisomies 95
L'assessment delle funzioni esecutive: il contributo dei processi di elaborazione uditivo-verbale alla performance 95
Prosodic development from 4 to 10 years: Data from the Italian adaptation of the PEPS-C 94
Attention regulation in children with Down syndrome and in late-talking children 93
Speech Sound Development in 18-Month-Old Children With Sex Chromosome Trisomies 92
Language Development in the Second Year of Life: The Case of Children with Sex Chromosome Trisomies Diagnosed before Birth 91
Abilità in un compito di riordino di sequenze e sviluppo del linguaggio in età prescolare 87
Language Development in Sex Chromosome Trisomies: Developmental Profiles at 2 and 4 Years of Age, and Predictive Measures 86
L’intonazione delle narrazioni di bambini ed adulti italiani: un’analisi all’interno dell’approccio autosegmentale metrico 83
Competenze linguistiche in bambini di lingua italiana con aberrazione del cromosoma 14 81
Valutazione dello sviluppo linguistico di bambini con anomalie del cromosoma 14 80
Narrative competence and underlying executive processes in children with typical and atypical development 74
Developmental Profiles in Children and Young Adults with Alexander Disease 74
The Relationship between Narrative Skills and Executive Functions across Childhood: A Systematic Review and Meta-Analysis 69
From Face-to-Face to Online interviews: An Experience description on University Male and Female Students 68
Short report. Narrative competence in Italian preschool children with sex chromosome trisomies 65
Le competenze intonative nella produzione di enunciati a più parole: un confronto tra bambini con sviluppo tipico e atipico 64
Questionario on line: come e perché 63
Totale 17.838
Categoria #
all - tutte 55.700
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 55.700


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020557 0 0 0 0 0 0 0 0 187 137 183 50
2020/20212.377 181 89 225 209 204 212 220 170 217 226 188 236
2021/20221.595 138 166 141 142 94 145 57 113 119 74 148 258
2022/20232.823 264 504 320 206 215 398 123 211 216 109 172 85
2023/20242.558 104 131 174 232 272 386 320 176 190 193 171 209
2024/20253.499 266 613 417 334 459 277 424 243 466 0 0 0
Totale 18.216