Sfoglia per Autore
Un modello ecologico di scuola inclusiva: Risultati italiani di una ricerca europea
2025 Morganti, A; Mangiatordi, A; Signorelli, A; Emili, E; Cottini, L
L'incontro tra tecnologie ed educazione
2025 Mangiatordi, A
THE ISSUE OF AI-BASED SUPPORT FOR STRUGGLING READERS THROUGH THE LENS OF UDL PRINCIPLES
2025 Mangiatordi, A; Villalon, D; Caldiroli, C
Tecnologie e disabilità. Dal fixing alla Progettazione Universale
2025 Mangiatordi, A
The issue of ai-based support for struggling readers through the lens of UDL principles
2025 Mangiatordi, A; Villalon, D; Caldiroli, C
Il web come contesto inclusivo: orizzonti di accessibilità della lettura
2024 Mangiatordi, A
Mindfulness and mental health: the importance of a clinical intervention to prevent the effects of a traumatic event. A pilot study
2024 Caldiroli, C; Procaccia, R; Negri, A; Mangiatordi, A; Sarandacchi, S; Antonietti, A; Castiglioni, M
From Mental Maps to Art: A Project on the University-Bicocca Sense of Place
2023 Agrestini, A; Colleoni, M; Mangiatordi, A; Malatesta, S; Nuvolati, G; Squarcina, E; Zuccoli, F
Comparing online cognitive load on mobile versus PC-based devices
2023 Caldiroli, C; Gasparini, F; Corchs, S; Mangiatordi, A; Garbo, R; Antonietti, A; Mantovani, F
Progettazione Universale come orizzonte, Universal Design for Learning come bussola
2023 Mangiatordi, A
Using Understanding by Design and Differentiated Instruction to teach Strategy and Research Methods in Business Studies
2023 Au-Yong Oliveira, M; Mangiatordi, A
La mappatura digitale delle scuole e delle sezioni Montessori dal 1907 a oggi
2023 Mangiatordi, A
Student teachers with disabilities/SLDs : an analysis of experiences and expectations
2022 Decembrotto, L; Mangiatordi, A
Beyond Maps. A Workshop on Users’ Sense of Place and Visual Representation at Milano-Bicocca University
2022 Agrestini, A; Colleoni, M; Mangiatordi, A; Malatesta, S; Nuvolati, G; Squarcina, E; Zuccoli, F
Making European collaboration greener: The ONE meeting approach
2022 Cendon, E; Moerth, A; Mangiatordi, A
Seeking Differentiated Instruction in Higher Education: An Analysis of the Literature
2022 Au-Yong-oliveira, M; Walter, C; Mangiatordi, A
Collaborative agency and sensitive design for social resilience
2022 Janku, K; Pardijs, M; Mangiatordi, A; Andriessen, J
Progettazione accessibile e Universal Design for Learning per la Didattica Digitale Integrata: sfide e opportunità
2022 Mangiatordi, A
Research issues in Historical Mapping of Montessori Schools and Sections in Italy
2022 Pironi, T; Trabalzini, P; Bobbio, A; Mangiatordi, A
Futuri insegnanti con disabilità/DSA: un’analisi di esperienze e aspettative
2022 Decembrotto, L; Mangiatordi, A
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile