TERUGGI, LILIA ANDREA
TERUGGI, LILIA ANDREA
DIPARTIMENTO DI SCIENZE UMANE PER LA FORMAZIONE "RICCARDO MASSA"
Disability and Teaching from the Naive Perspectives of Special Education Teachers. Teacher Professional Development as the Key Challenge for a Cultural Renewal
2021 Farina, E; Cinotti, A; Teruggi, L
Un corpus di testi trilingue per promuovere la riflessione sulla pratica didattica
2021 Farina, E; Teruggi, L
The training course for future support teachers. A study on the indirect internship at Milano-Bicocca University
2021 Teruggi, L; Cinotti, A; Farina, E
Introduzione
2021 Nigris, E; Teruggi, L; Zuccoli, F
SCOLINTER: A trilingual corpus. The example of word segmentation [SCOLINTER: Un corpus trilingue. L'exemple de la segmentation en mots]
2021 Farina, E; Ponton, C; Gutierrez-Caceres, R; Teruggi, L; Brissaud, C
University teaching in the days of Covid-19
2020 Zuccoli, F; Teruggi, L
Registrare i discorsi dei bambini per condividerli
2020 Teruggi, L
“Rethinking University Teaching" a reflection on the blended General Didactics course
2020 Zuccoli, F; Teruggi, L
Leggere e scrivere a scuola: dalla ricerca alla didattica
2019 Teruggi, L
Enhancing a blended module in General Didactics: new contents, materials, forms of assessment and feedback
2019 Teruggi, L; Zuccoli, F; Bassi, F
Formal and informal learning in the university setting
2018 Teruggi, L; Zuccoli, F
Documentazione e scrittura nella formazione dei maestri: l’esperienza di Tirocinio di Milano Bicocca
2018 Zecca, L; Teruggi, L
Narrazioni e sviluppo del linguaggio
2018 Teruggi, L
Criticità metodologiche e organizzative dei laboratori
2017 Cretella, E; Teruggi, L
Il contratto didattico
2016 Teruggi, L
La comunicazione in classe
2016 Teruggi, L
Introduzione
2016 Nigris, E; Teruggi, L; Zuccoli, F
Text Revision in Deaf and Hearing Bilingual Students
2016 Teruggi, L; Gutiérrez-Caceres, R
The status of twenty-first century skills within the University of Milan-Bicocca's Degree Programe in Primary Education
2015 Teruggi, L; Zuccoli, F
Analisi comparativa del fenomeno dell'alternanza grafo-fonica nella scrittura manoscritta e digitale di bambini di lingua spagnola e italiana di 4 e 5 anni
2015 Teruggi, L; Molinari, M