CESCATO, SILVIA
CESCATO, SILVIA
Italy - ECEC Workforce Profile
2018 Bove, C; Cescato, S
ECEC workforce structures and challenges: Continuity and change in the case of Italy
2017 Bove, C; Cescato, S; Mantovani, S
Fathers in contemporary ECEC settings. A pedagogical reflection
2017 Cescato, S
Prospettive di analisi dei dati nella ricerca visuale in educazione
2017 Cescato, S
Tutorship e ruolo dei pari nella formazione in servizio di educatori e insegnanti.
2017 Cescato, S
Una riflessione pedagogica sui padri, il loro ruolo educativo, la loro presenza nei servizi per l’infanzia
2017 Cescato, S
Home-school transitions: Revelatory moments of child wellbeing and observed cultural specificities among infant-toddler parents and teachers in the U.S. and Italy.
2016 Moran, M; Brookshire, R; Cescato, S; Bove, C; Braga, P
I padri nei servizi per l'infanzia. Prossemica, gesti e modelli di interazione
2016 Cescato, S
Innovation as a partecipatory process of renewing educational and professional development practices. Voices of ECEC practitioners in two Italian site
2016 Bove, C; Mantovani, S; Giudici, C; Cescato, S
Integrative report contribution on professional development (Report)
2016 Jensen, B; Iannone, R; Bove, C; Cescato, S; Jensen, P; Karwowska Struczyk, M; Mantovani, S; Wyslowska, O
L’innovazione nella formazione degli educatori dell’infanzia in Italia e in prospettiva Europea. Prime riflessioni da uno studio di caso
2016 Bove, C; Mantovani, S; Cescato, S
Recommendations for common policy across the EU regarding professional development as an element of quality in ECEC and child wellbeing for all. (Report)
2016 Jensen, B; Iannone, R; Mantovani, S; Bove, C; Cescato, S
Visible and invisible in the visual data. Video-analysis in education: Methodological issues
2016 Cescato, S
Bambini, genitori, educatori al nido d'infanzia. Un'esplorazione micropedagogica dei momenti di transizione
2015 Cescato, S
Rethinking the everyday interactions between children, fathers and teachers in contemporary ECEC settings. A preliminary study in an Italian Infant-Toddler Center.
2015 Cescato, S
To see a World in a Grain of Sand. The role of the Present Moment in the study of the Educational Experience
2015 Cescato, S
Video, formazione e consapevolezza. Intrecci metodologici
2015 Cescato, S; Bove, C; Braga, P
Prossimità e distanza nella relazione con le famiglie al nido
2014 Cescato, S
Re-conceptualizing Parents’ Participation during the Transition from Home to Infant-toddler Centers: Insights and examples from a cross cultural research in two University-Lab centres (Italy-US)
2014 Bove, C; Moran, M; Cescato, S; Braga, P; Brookshire, R
Semantiche personali e processi riflessivi negli educatori. Analisi di una storia di formazione
2014 Bove, C; Braga, P; Cescato, S