Sfoglia per Afferenza DIPARTIMENTO DI SCIENZE UMANE PER LA FORMAZIONE "RICCARDO MASSA"
Promoting teachers’ wellbeing through a serious game intervention: a qualitative exploration of teachers’ experiences
2024 Cavioni, V; Conte, E; Ornaghi, V
Una questione di classe. Una riflessione sul futuro delle riviste di antropologia in Italia
2024 Barberani, S; Vignato, S
Stress and sport performance: a PNEI multidisciplinary approach
2024 Tossici, G; Zurloni, V; Nitri, A
Le arti dell'educare
2024 Antonacci, F; Berni, V
Literature in the Silent and Sound Cinema
2024 Poli, A
La soglia del discorso. Una preferenza che confina col silenzio per esitare nel divenire critico delle parole
2024 Mancino, E
The development and validation of the Palestinian children's traumatic events checklist in a war-torn environment
2024 Veronese, G; Mahamid, F; Bdier, D; Obaid, H; Cavazzoni, F
Positive and negative effects of child’s agency on trauma symptoms and psychological difficulties in war-like conditions. The mediating role of hope and life satisfaction
2024 Veronese, G; Mahamid, F; Obaid, H; Bdier, D; Cavazzoni, F
Material interchange
2024 Morfino, V
Quality of life among residents of Gaza, Palestine: the predictive role of mental distress, fear of COVID-19, and social support
2024 Jalala, S; Veronese, G; Diab, M; Abu Jamei, Y; Hamam, R; Kagee, A
L'AI nell'apprendimento. Una storia genetica
2024 Ferri, P
‘Among Those Who Stay and Those Who Depart, the Happiest are Still the Tunas Sailing the Oceans’: Amateur Cinema as a Vernacular Source for the Ecocritical Thought
2024 Agnoletto, P
Ecologie della materia. Appunti pedagogici
2024 Barone, P; Cucuzza, G; Ferrante, A
Un framework pedagogico per l'innovazione scolatica
2024 Antonacci, F; Guerra, M
Se i diversi tornano a porre problema. Le criticità che assediano la scuola inclusiva
2024 Schianchi, M
New materialisms e pedagogia
2024 Ferrante, A
Antiche e nuove forme di sapere. La scuola luogo della complessità: tra tradizione e innovazione
2024 Zuccoli, F
Book Review: Pearson, T.W. (2023) An Ordinary Future: Margaret Mead, the Problem of Disability, and a Child Born Different. University of California Press
2024 Cuppari, A
Il limbo urbano. Conflitti territoriali, violenza e gang a Città del Guatemala
2024 Grassi, P
Antropologie della Cina. Il concetto di mente: l’intraducibile come spazio per la conoscenza
2024 Malighetti, R
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile