Sfoglia per Autore
How Schools Directly Contribute to the Reproduction of Social Inequalities. Evidence of Tertiary Effects, Taken from Italian Research
2020 Argentin, G; Pavolini, E
The winding (but satisfying) pathways of researchers in sociology: descriptive evidence from a large-scale Italian survey
2019 Argentin, G; Assirelli, G; Facchini, C
Birds of a Feather Flock Together. Evidence from a Study on the Networks of First-Year University Students
2019 Gerosa, T; Romito, M; Argentin, G; Uberti, E
Religiosity and school integration among italian and non-italian students. Results from a survey in multi-ethnic classrooms
2019 Santagati, M; Argentin, G; Colombo, M
Gli esperimenti nelle scienze sociali: molta strada resta da fare per un dibattito maturo sul tema
2019 Argentin, G
Caratteristiche socio-demografiche degli insegnanti italiani e loro influenze sugli apprendimenti degli studenti
2019 Argentin, G; Abbiati, G
Introduction to the special section. Educational professions: New challenges and changes
2019 Argentin, G; Serpieri, R; Viteritti, A
Information barriers and social stratification in higher education: evidence from a field experiment
2018 Abbiati, G; Argentin, G; Barone, C; Schizzerotto, A
La valutazione e il monitoraggio dei programmi di formazione dei docenti
2018 Argentin, G; Molina, S
Gli insegnanti nella scuola italiana. Ricerche e prospettive di intervento
2018 Argentin, G
Social origins, relative risk aversion and track choice: a field experiment on the role of information biases
2018 Barone, C; Assirelli, G; Abbiati, G; Argentin, G; De Luca, D
Gaps in educational competencies among Northern and Southern Italian students. The role played by local environments and schools [I divari territoriali nelle competenze degli studenti italiani: Tra fattori di contesto e ruolo delle istituzioni scolastiche]
2017 Argentin, G; Barbieri, G; Falzetti, P; Pavolini, E; Ricci, R
Information barriers, social inequality, and plans for higher education: Evidence from a field experiment
2017 Barone, C; Schizzerotto, A; Abbiati, G; Argentin, G
Orientamento educativo e disuguaglianze di fronte all’istruzione universitaria in Italia: risultati da un esperimento randomizzato
2017 Abbiati, G; Argentin, G; Assirelli, G; Barone, C; Schizzerotto, A
Non proprio la stessa scuola. Segregazione degli insegnanti tra scuole e abbinamento insegnanti-studenti come meccanismi nascosti di disuguaglianza nel sistema scolastico italiano
2017 Abbiati, G; Argentin, G; Gerosa, T
Inferenza causale e approccio controfattuale
2017 Argentin, G
LIM e rendimenti scolastici degli studenti italiani: un’analisi di impatto su larga scala
2017 Argentin, G; Gerosa, T
Social origin, educational counseling and high school enrollment. An analysis based on enrollment data
2017 Argentin, G; Barbieri, G; Barone, C
Different teachers for different students? Evidence on teacher-student matching and its consequences in the Italian case
2017 Abbiati, G; Argentin, G; Gerosa, T
Is it the way they use it? Teachers, ICT and student achievement
2017 Comi, S; Argentin, G; Gui, M; Origo, F; Pagani, L
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile