Sfoglia per Autore
Senso comune e lavoro educativo con le famiglie
2024 Formenti, L; Cino, D
Digital skills among youth: A dataset from a three-wave longitudinal survey in six European countries
2024 Machackova, H; Jaron Bedrosova, M; Muzik, M; Zlamal, R; Fikrlova, J; Literova, A; Dufkova, E; Smahel, D; Boomgaarden, H; Song, H; Tolochko, P; D'Haenens, L; Joris, W; Kalmus, V; Tikerperi, M; Opermann, S; Napp, M; Soidla, I; Uibos, A; Soo, K; Salmela-Aro, K; Järvinen, J; Mannerström, R; Suvila, E; Waechter, N; Brando, C; Kadera, S; Mascheroni, G; Cino, D; Lombi, L; van Deursen, A; van Laar, E; Pyżalski, J; Walter, N; Iwanicka, A; Ponte, C; Batista, S; Baptista, R; Schneider, L; Helsper, E
Children’s digital mediation: The family climate in Spain, Italy and Portugal
2023 Ponte, C; Mascheroni, G; Batista, S; Garmendia, M; Martinez, G; Cino, D
Oltre il senso comune. Un viaggio di ricerca nella pedagogia della famiglia
2023 Formenti, L; Cino, D
3rd wave ySKILLS survey Italy - 2023
2023 Mascheroni, G; Cino, D
Positioning ageing as a systemic educational process
2023 Formenti, L; Cino, D; Loberto, F
Children’s digital skills acquisition in non-formal educational contexts: Pedagogical practices, learning, and inclusion opportunities in coding and robotics workshops
2023 Cino, D; Brandsen, S; Bressa, N; Eriksson, E; Mascheroni, G; Zaman, B
Ambienti digitali e contenuti mediali nella ricerca pedagogica: premesse epistemologiche e spunti metodologici
2023 Cino, D
The Social Construction of Fatherhood Online: A Pedagogical Analysis on Contemporary Paternal Narratives
2023 Cino, D; Dalledonne Vandini, C
“The Burden of Language”: Building the Educational Alliance with Foreign Families in Parent-Teacher Conferences [“Il peso della lingua”: la costruzione dell’alleanza educativa con le famiglie straniere nei colloqui genitori-insegnanti]
2023 Dalledonne Vandini, C; Cino, D
“Tutte le scienze sono uguali, ma alcune sono più uguali di altre”: la costruzione dell’educazione alle STEM nell’infanzia come un bisogno sociale e pedagogico
2023 Cino, D
(Non-)Sharing as a Form of Maternal Care? The Ambiguous Meanings of Sharenting for Mothers of 0- To-8-Year-Old Children
2023 Mascheroni, G; Cino, D; Amadori, G; Giuseppe Zaffaroni, L
Predictors of children's and young people's digital engagement in informational, communication, and entertainment activities: findings from ten European countries
2023 Cino, D; Lacko, D; Mascheroni, G; Smahel, D
The challenges of conducting systematic evidence reviews: A case study of factors shaping children’s digital skills
2023 Haddon, L; Cino, D; Doyle, M
Il ruolo di immaginari tecnologici, stili didattici e contesti di apprendimento nell’educazione alle competenze digitali dei giovani: uno studio di caso
2022 Cino, D; Mascheroni, G
Digital skills as moderators of the association between online activities and excessive adolescents’ internet use
2022 Helsper, E; Smahel, D; Mascheroni, G; Cino, D; Schneider, L
(Un-)doing "good" parenting: the social (de-)constructions of a pedagogical model in online informal learning environments
2022 Cino, D
Sharenting. I dilemmi della condivisione e la costruzione sociale della "buona genitorialità digitale"
2022 Cino, D
Children’s Digital Skills Acquisition in Non-Formal Educational Contexts
2022 Cino, D
Risultati della prima somministrazione della survey ySKILLS
2022 Mascheroni, G; Cino, D
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile