Sfoglia per Autore
A three-wave study on the reciprocal relationships between emotional dissonance, need for recovery, and exhaustion
2019 Simbula, S; Mazzetti, G; Guglielmi, D
Dalle risorse al work engagement: quali meccanismi alla base di questa relazione?
2018 Simbula, S; Margheritti, S
Work-health balance: Basi teoriche di un nuovo costrutto e sue relazioni con la qualità del rientro al lavoro dopo malattia
2016 Miglioretti, M; Gragnano, A; Simbula, S
What drives teacher engagement: a study of different age cohorts
2016 Guglielmi, D; Bruni, I; Simbula, S; Fraccaroli, F; Depolo, M
Presenteeism "on the desk" the relationships with work responsibilities, work-to-family conflict and emotional exhaustion among Italian schoolteachers
2016 Panari, C; Simbula, S
Work-Health Balance - A new construct to explain workers’ well being after RTW
2015 Gragnano, A; Miglioretti, M; Simbula, S; de Boer, A
How to feel good at work: The role of hardy personality in the motivational process over time
2015 Simbula, S; Guglielmi, D; Panari, C; Mazzetti, G; Gallì, L
Toward the quality of working life: From the risk prevention to the well-being promotion
2015 Simbula, S
La motivazione degli insegnanti nella scuola che cambia
2014 Guglielmi, D; Simbula, S; Panari, C; Fraccaroli, F; Vignoli, M
Dal lavoro al non-lavoro: Uno studio sui profili di adattamento al pensionamento
2014 Mazzetti, G; Simbula, S; Feduzi, C; Guglielmi, D
Is it possible to motivate teachers? The role of organizational identification
2014 Guglielmi, D; Panari, S; Simbula, S; Mazzetti, G
Gli insegnanti e il presentismo: a scuola in salute e in malattia
2013 Simbula, S; Panari, C
Attaccamento o senso del dovere? Al lavoro tra engagement, burnout e presentismo
2013 Simbula, S; Panari, C
An Italian validation of the Utrecht Work Engagement Scale: Characterization of engaged groups in a sample of schoolteachers
2013 Simbula, S; Guglielmi, D; Schaufeli, W; Depolo, M
The process leading to presenteeism: How can we prevent it?
2013 Panari, C; Simbula, S; Bova, N
La motivazione degli insegnanti nella scuola che cambia
2013 Guglielmi, D; Simbula, S; Panari, C; Fraccaroli, F; Vignoli, M
La scuola tra passato e presente: come gli insegnanti fanno fronte alle richieste lavorative e si sentono engaged
2013 Simbula, S; Benedetti, E
When the job is boring: the role of boredom in organizational contexts
2013 Guglielmi, D; Simbula, S; Mazzetti, G; Tabanelli, M; Bonfiglioli, R
The push and pull factors related to early retirees’ mental health status: a comparative study between Italy and Spain
2013 Negrini, A; Panari, C; Simbula, S; Alcover, C
I am engaged, I feel good and I go the extramile: Reciprocal relationships between work engagement and consequences
2013 Simbula, S; Guglielmi, D
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile