The presentation reports on toddlers' social cognition in relation to their age, language and temperament features. It underlines the main role of language competence in explaining children's difference in emotion comprehension.
Conte, E., Grazzani, I., & Pepe, A. (2016). Emotion comprehension, language, prosociality and temperament in 2- and 3-years-olds: Preliminary results fron an Australian sample. In Abstract CERE 2016 (http://www.cere-emotionconferences.org/wp-content/uploads/2016/07/20160705_CERE2016-Abstracts.pdf) (pp.15-15).
Citazione: | Conte, E., Grazzani, I., & Pepe, A. (2016). Emotion comprehension, language, prosociality and temperament in 2- and 3-years-olds: Preliminary results fron an Australian sample. In Abstract CERE 2016 (http://www.cere-emotionconferences.org/wp-content/uploads/2016/07/20160705_CERE2016-Abstracts.pdf) (pp.15-15). |
Tipo: | slide + paper |
Carattere della pubblicazione: | Scientifica |
Presenza di un coautore afferente ad Istituzioni straniere: | No |
Titolo: | Emotion comprehension, language, prosociality and temperament in 2- and 3-years-olds: Preliminary results fron an Australian sample |
Autori: | Conte, E; Grazzani, I; Pepe, A |
Autori: | |
Data di pubblicazione: | 2016 |
Lingua: | English |
Nome del convegno: | CERE Emotion Conference 2016 - The Consortium of European Research on Emotion |
Appare nelle tipologie: | 02 - Intervento a convegno |
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.