In global markets, management consulting firms become a key factor to support corporations in value-driven development processes. The current globalisation phase (finance globalisation), with its competitive dynamics, has generated important changes in consulting market, establishing management consulting boutiques and large management consulting firms qualified by specific intangible assets.
Nei mercati globali le imprese di management consulting diventano un fattore-chiave per fronteggiare i continui cambiamenti imposti dalle dinamiche competitive, sostenendo le aziende con percorsi di sviluppo value-driven. La nuova fase della globalizzazione (dominata dal primato della finanza) ha prodotto importanti modificazioni nelle strutture di consulenza aziendale affermando in particolare le boutique consulenziali e le grandi imprese di management consulting che si qualificano per specifiche risorse immateriali.
Brondoni, S., Corniani, M., Riboldazzi, S. (2013). Network e Boutiques di Management Consulting nei mercati globali. ECONOMIA E DIRITTO DEL TERZIARIO, 2, 181-199.
Network e Boutiques di Management Consulting nei mercati globali
BRONDONI, SILVIO;CORNIANI, MARGHERITA;RIBOLDAZZI, SABINA
2013
Abstract
In global markets, management consulting firms become a key factor to support corporations in value-driven development processes. The current globalisation phase (finance globalisation), with its competitive dynamics, has generated important changes in consulting market, establishing management consulting boutiques and large management consulting firms qualified by specific intangible assets.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.