GUI, MARCO
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 11.853
NA - Nord America 3.033
AS - Asia 2.871
AF - Africa 310
OC - Oceania 217
SA - Sud America 119
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 30
Totale 18.433
Nazione #
IT - Italia 8.112
US - Stati Uniti d'America 2.788
FR - Francia 913
DE - Germania 697
PH - Filippine 544
CN - Cina 525
GB - Regno Unito 479
ID - Indonesia 281
IN - India 265
NL - Olanda 236
AU - Australia 189
CA - Canada 182
MY - Malesia 160
ES - Italia 139
KR - Corea 137
CH - Svizzera 136
PK - Pakistan 129
HK - Hong Kong 127
IE - Irlanda 115
BE - Belgio 111
TR - Turchia 104
ZA - Sudafrica 91
RU - Federazione Russa 85
AT - Austria 80
SG - Singapore 79
VN - Vietnam 69
TH - Thailandia 67
RO - Romania 65
NO - Norvegia 64
PT - Portogallo 64
NG - Nigeria 63
FI - Finlandia 61
IR - Iran 60
SE - Svezia 60
UA - Ucraina 59
GR - Grecia 56
IL - Israele 56
JP - Giappone 54
TW - Taiwan 42
CZ - Repubblica Ceca 41
PL - Polonia 38
BR - Brasile 37
DK - Danimarca 37
HU - Ungheria 33
HR - Croazia 30
EU - Europa 28
SA - Arabia Saudita 28
MX - Messico 27
CO - Colombia 26
EE - Estonia 25
EG - Egitto 25
KE - Kenya 24
RS - Serbia 23
NZ - Nuova Zelanda 22
AE - Emirati Arabi Uniti 20
CY - Cipro 17
CL - Cile 16
DZ - Algeria 16
LT - Lituania 16
LK - Sri Lanka 15
PE - Perù 15
SI - Slovenia 15
GH - Ghana 14
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 13
BD - Bangladesh 12
BG - Bulgaria 11
UG - Uganda 11
AL - Albania 10
LB - Libano 10
NP - Nepal 10
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 9
ET - Etiopia 8
GT - Guatemala 8
TZ - Tanzania 8
ZW - Zimbabwe 8
EC - Ecuador 7
JM - Giamaica 7
AR - Argentina 6
BO - Bolivia 6
CM - Camerun 6
HN - Honduras 6
LU - Lussemburgo 6
LV - Lettonia 6
OM - Oman 6
BI - Burundi 5
MK - Macedonia 5
MW - Malawi 5
BN - Brunei Darussalam 4
BZ - Belize 4
IQ - Iraq 4
JO - Giordania 4
KH - Cambogia 4
KZ - Kazakistan 4
NA - Namibia 4
PG - Papua Nuova Guinea 4
QA - Qatar 4
VE - Venezuela 4
AM - Armenia 3
BA - Bosnia-Erzegovina 3
BH - Bahrain 3
Totale 18.370
Città #
Milan 596
Rome 465
Ashburn 160
Houston 146
Paris 127
Naples 121
Fairfield 115
Bologna 102
Napoli 102
Palermo 98
Mountain View 90
Ann Arbor 88
Dublin 81
Bari 79
Florence 79
Frankfurt am Main 76
Turin 74
Padova 70
London 65
Seattle 65
Torino 64
Jakarta 62
Woodbridge 61
Liberty 60
Guangzhou 58
Santa Cruz 57
Wilmington 53
Beijing 51
Shanghai 50
University Park 50
Baltimore 49
Islamabad 48
Buffalo 47
Cambridge 44
Genoa 44
Kuala Lumpur 43
Simi Valley 43
Catania 42
Foggia 42
Los Angeles 41
Menlo Park 41
Dallas 38
Verona 38
Toronto 37
Cagliari 35
Central 34
Changsha 34
Seoul 34
Zurich 34
Singapore 33
Salerno 32
Bengaluru 31
Petaling Jaya 31
Chennai 30
Parma 30
Trento 30
Amsterdam 29
Lucca 29
Mumbai 29
Sydney 29
Boardman 28
Brussels 28
Taipei 28
Davao City 27
Enschede 27
Quezon City 27
Bangkok 26
Lahore 26
Perugia 26
Shenyang 26
Hanoi 25
Trieste 25
Columbus 24
Ottawa 24
Redmond 24
Tokyo 24
Chicago 23
San Francisco 23
San Giuliano Milanese 23
Central District 22
Nürnberg 22
Provo 22
Bucharest 21
Delhi 21
Hangzhou 21
Helsinki 21
Ho Chi Minh City 21
Pisa 21
Reggio Calabria 21
Brescia 20
Lisbon 20
Fuzhou 19
Genova 19
Hong Kong 19
Latina 19
Messina 19
Bergamo 18
Istanbul 18
Manila 18
Pescara 18
Totale 5.370
Nome #
Digital skills of internet natives: Different forms of digital literacy in a random sample of northern Italian high school students, file e39773b1-426e-35a3-e053-3a05fe0aac26 4.416
Disuguaglianze in rete. Il divario di competenze e strategie nell'uso di internet, file e39773b1-5003-35a3-e053-3a05fe0aac26 2.094
Uso di Internet e livelli di apprendimento. Una riflessione sui sorprendenti dati dell'indagine PISA 2009, file e39773b1-9a4b-35a3-e053-3a05fe0aac26 1.499
L'uso didattico delle ICT, file e39773b1-d6d4-35a3-e053-3a05fe0aac26 1.382
Le tecnologie digitali nella scuola valdostana: una ricerca su studenti e insegnanti delle secondarie di secondo grado, file e39773b2-e583-35a3-e053-3a05fe0aac26 1.353
Strumenti per apprendere o oggetti di apprendimento? Una rilettura critica delle politiche di introduzione delle TIC nella scuola italiana, file e39773b6-11ea-35a3-e053-3a05fe0aac26 1.138
Digital well-being. Developing a new theoretical tool for media literacy research, file e39773b8-55f8-35a3-e053-3a05fe0aac26 880
Gli effetti degli investimenti in tecnologie digitali nelle scuole del Mezzogiorno, file e39773b2-dc7d-35a3-e053-3a05fe0aac26 528
Educazione digitale familiare dalla nascita, file 1b0718a2-841c-4474-b9a0-74eeed967896 519
Television Viewing, Satisfaction and Happiness: Facts and Fiction, file e39773b1-7a0f-35a3-e053-3a05fe0aac26 490
Indagine sull'uso dei nuovi media tra gli studenti delle scuole superiori lombarde, file e39773b1-e2e7-35a3-e053-3a05fe0aac26 447
Formal and substantial Internet information skills: The role of socio–demographic differences on the possession of different components of digital literacy, file e39773b1-5046-35a3-e053-3a05fe0aac26 424
Attracted but unsatisfied: the effects of sensational content on television consumption choices, file e39773b1-ac8d-35a3-e053-3a05fe0aac26 402
Theorizing inconsistent media selection in the digital environment, file e39773b6-e338-35a3-e053-3a05fe0aac26 323
Does Public Investment in ICTs Improve Learning Performance? Evidence From Italy, file e39773b4-73e6-35a3-e053-3a05fe0aac26 315
Is the Internet creating a 'learning gap' among students? Evidence from the Italian PISA data, file e39773b1-f79a-35a3-e053-3a05fe0aac26 313
Benessere Digitale. Validazione di un modello di educazione ai media nella scuola, file e39773b6-1f49-35a3-e053-3a05fe0aac26 302
Self-selection and attrition biases in app-based persuasive technologies for mobility behavior change: Evidence from a Swiss case study, file e39773b8-07df-35a3-e053-3a05fe0aac26 260
Superconnected. The Internet, Digital Media and Techno-Social Life, file e39773b6-1da7-35a3-e053-3a05fe0aac26 230
Smartphone pervasiveness in youth daily life as a new form of digital inequality, file e39773b5-5778-35a3-e053-3a05fe0aac26 224
How to tackle smartphone overuse through media education. A randomized controlled trial, file e39773b6-37ec-35a3-e053-3a05fe0aac26 182
L'età dello smartphone. Un'analisi dei predittori sociali dell’età di accesso al primo smartphone personale e delle sue possibili conseguenze nel tempo, file e39773b8-2216-35a3-e053-3a05fe0aac26 177
Attracted but Unsatisfied: The Effects of Arousing Content on Television Consumption Choices, file e39773b1-6bdc-35a3-e053-3a05fe0aac26 148
I MEDIA DIGITALI NELLA VITA DEI SEDICENNI DELLE SCUOLE DEL TRENTINO: USI E COMPETENZE, file e39773b2-998f-35a3-e053-3a05fe0aac26 138
Change in Media Consumption and Social Integration: A Redefinition of the Field of Analysis, file e39773b1-5eb6-35a3-e053-3a05fe0aac26 112
Mobile media education as a tool to reduce problematic smartphone use: Results of a randomised impact evaluation, file 469c514d-af28-4798-a849-3861f37739db 89
Le “esternalità culturali” della comunicazione mediale. Una proposta teorica ed empirica, file e39773b1-5eb7-35a3-e053-3a05fe0aac26 76
Se l’Auditel fa la felicità, file e39773b1-7653-35a3-e053-3a05fe0aac26 68
Digital well-being. Validation of a digital media education programme in high schools, file e39773b6-8bc8-35a3-e053-3a05fe0aac26 67
L'uso dei media digitali nel lavoro degli insegnanti trentini, file e39773b1-76ca-35a3-e053-3a05fe0aac26 62
(Mis)informed During COVID-19: How Education Level and Information Sources Contribute to Knowledge Gaps, file e39773b7-7a90-35a3-e053-3a05fe0aac26 46
I giovani e la disuguaglianza digitale. Il dibatitto e la situazione in Italia, file e39773b1-8011-35a3-e053-3a05fe0aac26 36
Embedding the Patient-Citizen Perspective into an Operational Framework for the Development and the Introduction of New Technologies in Rehabilitation Care: The Smart&Touch-ID Model, file 2454d2d0-81c7-4ebc-a34b-48e05da32b63 20
Le “esternalità culturali” della comunicazione mediale., file e39773b1-7699-35a3-e053-3a05fe0aac26 20
Earlier smartphone acquisition negatively impacts language proficiency, but only for heavy media users. Results from a longitudinal quasi-experimental study, file 869fcefb-d402-4806-88b1-48ab6f6fccc7 19
James Shanahan, Media Effects: A Narrative Perspective (Key Concepts in Media and Cultural Studies), Book Review, file 26c6caa3-d185-4343-a28c-9a4ddcc1b93c 10
Auditel o Qualitel, cosa è meglio?, file e39773b1-adca-35a3-e053-3a05fe0aac26 4
Ci vuole un villaggio: i patti di comunità per l'educazione digitale. Report del I meeting nazionale, file 723c8679-45a8-4d3d-9770-b26f76576761 2
Totale 18.815
Categoria #
all - tutte 24.297
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 24.297


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/2019550 0 0 0 0 0 0 0 0 0 177 196 177
2019/20202.475 153 126 168 215 201 155 179 201 256 286 320 215
2020/20212.953 168 138 242 274 356 293 378 219 222 233 242 188
2021/20222.435 206 134 198 281 279 172 229 182 205 186 246 117
2022/20231.874 88 162 173 143 136 146 161 156 179 184 211 135
2023/20244.020 256 206 314 387 399 834 427 433 338 426 0 0
Totale 18.815