In the literature, a shared model to explain the reasons because some children are not able to learn multiplication facts does not exist. The aim of this study was to analyze the relationships between deficits in learning multiplication facts and memory. Through a screening in primary schools in Lombardia a 78 children sample (26 of them had deficits in learning in multiplication facts, 52 normal controls) was presented with a memory tests battery (verbal vs. visuo-spatial, long vs. short memory components). Results showed that verbal long term memory, in particular the associative memory, and verbal short term memory significantly predicted multiplication facts learning.
Dentella, L., & Marzocchi, G. (2012). Which memory component affects moltiplication facts learning? [Quale componente della memoria influenza l'apprendimento delle tabelline?]. PSICOLOGIA CLINICA DELLO SVILUPPO, 16(1), 155-174.
Citazione: | Dentella, L., & Marzocchi, G. (2012). Which memory component affects moltiplication facts learning? [Quale componente della memoria influenza l'apprendimento delle tabelline?]. PSICOLOGIA CLINICA DELLO SVILUPPO, 16(1), 155-174. | |
Tipo: | Articolo in rivista - Review Essay | |
Carattere della pubblicazione: | Scientifica | |
Presenza di un coautore afferente ad Istituzioni straniere: | No | |
Titolo: | Which memory component affects moltiplication facts learning? [Quale componente della memoria influenza l'apprendimento delle tabelline?] | |
Autori: | Dentella, L; Marzocchi, G | |
Autori: | MARZOCCHI, GIAN MARCO (Corresponding) | |
Data di pubblicazione: | 2012 | |
Lingua: | Italian | |
Rivista: | PSICOLOGIA CLINICA DELLO SVILUPPO | |
Appare nelle tipologie: | 01 - Articolo su rivista |