This article aims to offer a reinterpretation of merit in light of constitutional principles, also in light of the contribution of other disciplines oriented towards the valorization of individual capabilities.
Camerlengo, Q. (2025). Dal “merito” ai “meriti”: per una scuola costituzionalmente inclusiva. OSSERVATORIO COSTITUZIONALE(3), 1-22.
Dal “merito” ai “meriti”: per una scuola costituzionalmente inclusiva
Camerlengo, Q
2025
Abstract
This article aims to offer a reinterpretation of merit in light of constitutional principles, also in light of the contribution of other disciplines oriented towards the valorization of individual capabilities.File in questo prodotto:
| File | Dimensione | Formato | |
|---|---|---|---|
|
Camerlengo-2025-Consulta Online-VoR.pdf
accesso aperto
Descrizione: Pubblicazione dei contributi ad accesso aperto - https://www.osservatorioaic.it/it/chi-siamo/regolamento
Tipologia di allegato:
Publisher’s Version (Version of Record, VoR)
Licenza:
Creative Commons
Dimensione
403.03 kB
Formato
Adobe PDF
|
403.03 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.


