The main aim of this paper is to make some remarks on the educational implications of new forms of unease from a theoretical perspective. I explore new forms of unease related to collective imagination. I focus especially on myths of development and catastrophic imaginaries related to social and environmental crises

Ferrante, A. (2013). Le nuove forme di disagio tra mitologie del progresso e immaginari catastrofici: implicazioni pedagogiche. GOVERNARE LA PAURA, 122-155.

Le nuove forme di disagio tra mitologie del progresso e immaginari catastrofici: implicazioni pedagogiche

FERRANTE, ALESSANDRO PETER
2013

Abstract

The main aim of this paper is to make some remarks on the educational implications of new forms of unease from a theoretical perspective. I explore new forms of unease related to collective imagination. I focus especially on myths of development and catastrophic imaginaries related to social and environmental crises
Articolo in rivista - Articolo scientifico
Catastrophes, Development, Education, Unease
Italian
122
155
34
Ferrante, A. (2013). Le nuove forme di disagio tra mitologie del progresso e immaginari catastrofici: implicazioni pedagogiche. GOVERNARE LA PAURA, 122-155.
Ferrante, A
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Ferrante-Le nuove forme di disagio tra mitologie del progresso e immaginari catastrofici.pdf

accesso aperto

Dimensione 237.7 kB
Formato Adobe PDF
237.7 kB Adobe PDF Visualizza/Apri

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10281/52793
Citazioni
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
Social impact