The test explores the question of identity in children of migrants who were born in Italy and/or experience migration at an early age. In particular the author examines observations made by nursery school educational assistants about “second generation” children regarding the experience of belonging contemporarily to two cultures, the delicate process of transculturalistion and early exposure to discrimination.

Pastori, G. (2010). Le nuove sfide identitarie dei bambini nella migrazione nelle parole di educatrici di scuola dell'infanzia. RICERCHE DI PEDAGOGIA E DIDATTICA, 5(2), 1-16 [10.6092/issn.1970-2221/1953].

Le nuove sfide identitarie dei bambini nella migrazione nelle parole di educatrici di scuola dell'infanzia

PASTORI, GIULIA GABRIELLA
2010

Abstract

The test explores the question of identity in children of migrants who were born in Italy and/or experience migration at an early age. In particular the author examines observations made by nursery school educational assistants about “second generation” children regarding the experience of belonging contemporarily to two cultures, the delicate process of transculturalistion and early exposure to discrimination.
Articolo in rivista - Articolo scientifico
servizi per l'infanzia, formazione insegnanti, identità, educazione interculturale
Italian
2010
5
2
1
16
none
Pastori, G. (2010). Le nuove sfide identitarie dei bambini nella migrazione nelle parole di educatrici di scuola dell'infanzia. RICERCHE DI PEDAGOGIA E DIDATTICA, 5(2), 1-16 [10.6092/issn.1970-2221/1953].
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10281/48892
Citazioni
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
Social impact