The most recent legislative references that involved the Italian Primary School with regard to the periodic and final assessment of the learning outcomes of the pupils of the Primary School classes (Ministerial Order No. 172/2020) and the adoption of the national IEP model (Interministerial Decree No.182/2020) can represent a challenge in the training of support teachers in order to grasp it the intertwining and the pedagogical-teaching scope. This contribution attempts to highlight the points of contact between the two legislative references, focusing on the necessary relationship between the descriptive assessment for pupils with disabilities and the individualized education program, within an inclusive framework.

Cinotti, A., Farina, E. (2023). Valutazione descrittiva per gli alunni con disabilità e nuovo PEI: una sfida nella formazione degli insegnanti di sostegno. ANNALI ONLINE... DELLA DIDATTICA E DELLA FORMAZIONE DOCENTE, 25(15), 399-412.

Valutazione descrittiva per gli alunni con disabilità e nuovo PEI: una sfida nella formazione degli insegnanti di sostegno

Cinotti, A;Farina, E
2023

Abstract

The most recent legislative references that involved the Italian Primary School with regard to the periodic and final assessment of the learning outcomes of the pupils of the Primary School classes (Ministerial Order No. 172/2020) and the adoption of the national IEP model (Interministerial Decree No.182/2020) can represent a challenge in the training of support teachers in order to grasp it the intertwining and the pedagogical-teaching scope. This contribution attempts to highlight the points of contact between the two legislative references, focusing on the necessary relationship between the descriptive assessment for pupils with disabilities and the individualized education program, within an inclusive framework.
Articolo in rivista - Articolo scientifico
Descriptive assessment, Individualized Education Plan, Primary School, disability, support teacher
Italian
2023
25
15
399
412
open
Cinotti, A., Farina, E. (2023). Valutazione descrittiva per gli alunni con disabilità e nuovo PEI: una sfida nella formazione degli insegnanti di sostegno. ANNALI ONLINE... DELLA DIDATTICA E DELLA FORMAZIONE DOCENTE, 25(15), 399-412.
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Cinotti-2023-Ann Online Didatt Formaz Docente-VoR.pdf

accesso aperto

Descrizione: Article
Tipologia di allegato: Publisher’s Version (Version of Record, VoR)
Licenza: Creative Commons
Dimensione 177.34 kB
Formato Adobe PDF
177.34 kB Adobe PDF Visualizza/Apri

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10281/433158
Citazioni
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
Social impact