The article develops a narration of how the “aesthetics of embodiment” helps to inform epistemological framing in education and create our reflection in new ways. It describes an auto-ethnographical exploration - including drawing, poetry, diary - to flourish embodied reflexivity as an alternative or adjunct to traditionally written texts waiting the body’s full experience in Academy.
Luraschi, S. (2017). Living reflexively in the research: auto-ethnography in embodied pedagogy. In European Congress of Qualitative Inquiry Proceedings 2017 (pp.34-43). Leuven : KU Leuven, Belgium.
Citazione: | Luraschi, S. (2017). Living reflexively in the research: auto-ethnography in embodied pedagogy. In European Congress of Qualitative Inquiry Proceedings 2017 (pp.34-43). Leuven : KU Leuven, Belgium. | |
Tipo: | paper | |
Carattere della pubblicazione: | Scientifica | |
Presenza di un coautore afferente ad Istituzioni straniere: | No | |
Titolo: | Living reflexively in the research: auto-ethnography in embodied pedagogy | |
Autori: | Luraschi, S | |
Autori: | LURASCHI, SILVIA (Corresponding) | |
Data di pubblicazione: | 2017 | |
Lingua: | English | |
Nome del convegno: | European Congress of Qualitative Inquiry - Quality and reflexivity in qualitative inquiry | |
ISBN: | 9789067841979 | |
Appare nelle tipologie: | 02 - Intervento a convegno |
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.