The paper analyzes the decision 1/2022 of the Italian Constitutional Court on the constitutionality of the gender-based selection of boarding school educators. Focusing on the Court’s reasoning, the paper investigates the relationship between the Constitutional court and the legislator concerning sensitive issues requiring an interpretation of the collective will.

Mauri, F. (2022). La Corte costituzionale tra questione di genere, discrezionalità del legislatore ed esigenza di preservare l’armonia del sistema (a margine della sentenza 1/22 della Corte costituzionale). CONSULTA ONLINE.

La Corte costituzionale tra questione di genere, discrezionalità del legislatore ed esigenza di preservare l’armonia del sistema (a margine della sentenza 1/22 della Corte costituzionale)

Francesca Mauri
2022

Abstract

The paper analyzes the decision 1/2022 of the Italian Constitutional Court on the constitutionality of the gender-based selection of boarding school educators. Focusing on the Court’s reasoning, the paper investigates the relationship between the Constitutional court and the legislator concerning sensitive issues requiring an interpretation of the collective will.
Nota a sentenza
Gender; Constitutional court; legislator; collective will
Italian
2022
reserved
Mauri, F. (2022). La Corte costituzionale tra questione di genere, discrezionalità del legislatore ed esigenza di preservare l’armonia del sistema (a margine della sentenza 1/22 della Corte costituzionale). CONSULTA ONLINE.
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Mauri-2022-Consulta Online-VoR.pdf

Solo gestori archivio

Tipologia di allegato: Publisher’s Version (Version of Record, VoR)
Licenza: Tutti i diritti riservati
Dimensione 362.66 kB
Formato Adobe PDF
362.66 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10281/525239
Citazioni
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
Social impact