In Maria Montessori's scientific analysis of the relationship between peace as an objective and education as a practice to build it, the Italian scientist and pedagogist established cardinal principles and universal purposes from which fundamental educational guidelines derive. A rereading of the Conferences on Education and Peace which Maria Montessori held between 1932 and 1939 reveals strong similarities with the national indications of the Italian school (2012) and offers pedagogical coordinates for interpreting educational needs that continue to represent challenges today.

Carioli, S. (In corso di stampa). Storia e attualità dell'educazione per la pace di Maria Montessori. Dalle conferenze degli anni'30 alle prospettive educative odierne. EDUCACIÓ I HISTÒRIA, 40, 1-21.

Storia e attualità dell'educazione per la pace di Maria Montessori. Dalle conferenze degli anni'30 alle prospettive educative odierne

Carioli, S
In corso di stampa

Abstract

In Maria Montessori's scientific analysis of the relationship between peace as an objective and education as a practice to build it, the Italian scientist and pedagogist established cardinal principles and universal purposes from which fundamental educational guidelines derive. A rereading of the Conferences on Education and Peace which Maria Montessori held between 1932 and 1939 reveals strong similarities with the national indications of the Italian school (2012) and offers pedagogical coordinates for interpreting educational needs that continue to represent challenges today.
Articolo in rivista - Articolo scientifico
Maria Montessori, Education and Peace, Italian School National Guidelines (2012), National Guidelines of Italian School and new Scenarios (2018)
Italian
1
21
21
Carioli, S. (In corso di stampa). Storia e attualità dell'educazione per la pace di Maria Montessori. Dalle conferenze degli anni'30 alle prospettive educative odierne. EDUCACIÓ I HISTÒRIA, 40, 1-21.
Carioli, S
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Montessori_ Education and History_pr.pdf

Solo gestori archivio

Descrizione: Carioli Stefania. 2022, Storia e attualità dell'educazione per la pace di Maria Montessori. Dalle conferenze degli anni'30 alle prospettive educative odierne, Educació i Història, 40 (monogràfic: La internacionalització de la pedagogia Montessori) - juliol-desembre 2022). En procés d'edició.
Tipologia di allegato: Submitted Version (Pre-print)
Dimensione 506.61 kB
Formato Adobe PDF
506.61 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10281/380560
Citazioni
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
Social impact