the book chapter is an overview of the training methology and rationale to develop interpersonal sensitivity in Medical Doctors. The relevance of emotion awareness and emotion regulation strategies to enhance communication skills in medical interview is presented. the outline of the training format at the medical faculty of milano-bicocca university (Italy) is given as an example of this new approach to medical education

Strepparava, M., Corrias, D., Tagliabue, L. (2012). Le emozioni nella formazione del medico. In D.M.I. Rezzonico G. (a cura di), Lavorare con le emozioni nell’approccio costruttivista (pp. 173-204). Torino : Bollati Boringhieri.

Le emozioni nella formazione del medico

STREPPARAVA, MARIA GRAZIA;
2012

Abstract

the book chapter is an overview of the training methology and rationale to develop interpersonal sensitivity in Medical Doctors. The relevance of emotion awareness and emotion regulation strategies to enhance communication skills in medical interview is presented. the outline of the training format at the medical faculty of milano-bicocca university (Italy) is given as an example of this new approach to medical education
Capitolo o saggio
medical education, emotion regulation and awareness, communication skills
Italian
Lavorare con le emozioni nell’approccio costruttivista
Rezzonico G., De Marco I.
2012
978-88-339-5838-5
173
204
Strepparava, M., Corrias, D., Tagliabue, L. (2012). Le emozioni nella formazione del medico. In D.M.I. Rezzonico G. (a cura di), Lavorare con le emozioni nell’approccio costruttivista (pp. 173-204). Torino : Bollati Boringhieri.
none
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10281/34821
Citazioni
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
Social impact