The aim of this paper is a review of proposals from the Italian Universities on teaching evaluation. The study highlights the importance of certain conditions which, although natural, are not fulfilled by some of the indices used for the assessment of teaching. Particular attention is paid to a family of indexes that is fully satisfactory.

Marasini, D., Quatto, P. (2011). A proposito della soddisfazione della didattica universitaria. INDUZIONI, 42(1), 11-15.

A proposito della soddisfazione della didattica universitaria

MARASINI, DONATA;QUATTO, PIERO
2011

Abstract

The aim of this paper is a review of proposals from the Italian Universities on teaching evaluation. The study highlights the importance of certain conditions which, although natural, are not fulfilled by some of the indices used for the assessment of teaching. Particular attention is paid to a family of indexes that is fully satisfactory.
Articolo in rivista - Articolo scientifico
Misure di soddisfazione, Qualità della didattica
Italian
2011
42
1
11
15
none
Marasini, D., Quatto, P. (2011). A proposito della soddisfazione della didattica universitaria. INDUZIONI, 42(1), 11-15.
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10281/28394
Citazioni
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
Social impact