Starting from a hard criticismi about School as prescriptive institution, the author tries to show how changes in the last thirty years could be seen as the key to imagine and execute a new relationship between teacher and student. A new relationship based on students' real needs of knowledge and curiosity and, moreover, based on the deeply erotic nature (i.e. full of passion) which is typical of the combination "knowledge-learning"

Mottana, P. (2010). Che ne è del cambiamento? Da una scuola ascetica a un'esperienza erotica/eretica del sapere. PAIDEUTIKA, 6(11), 25.

Che ne è del cambiamento? Da una scuola ascetica a un'esperienza erotica/eretica del sapere

MOTTANA, PAOLO
2010

Abstract

Starting from a hard criticismi about School as prescriptive institution, the author tries to show how changes in the last thirty years could be seen as the key to imagine and execute a new relationship between teacher and student. A new relationship based on students' real needs of knowledge and curiosity and, moreover, based on the deeply erotic nature (i.e. full of passion) which is typical of the combination "knowledge-learning"
Articolo in rivista - Articolo scientifico
scuola, educazione, eros, disciplina, cambiamento
Italian
2010
6
11
25
none
Mottana, P. (2010). Che ne è del cambiamento? Da una scuola ascetica a un'esperienza erotica/eretica del sapere. PAIDEUTIKA, 6(11), 25.
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10281/27926
Citazioni
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
Social impact